Du pirminiai objektai, pavadinti G1 ir G2, pirmą kartą atkreipė astronomų dėmesį beveik prieš du dešimtmečius, o jų orbitos ir keista prigimtis buvo palaipsniui sudėliota per vėlesnius metus.
Atrodė, kad tai milžiniški dujų debesys, kurių skersmuo siekia 100 astronominių vienetų, o priartėjus prie juodosios skylės jie dar labiau išsiplėtė, su dujų ir dulkių emisijos spektrais.
Tačiau G1 ir G2 elgėsi ne kaip dujų debesys.
„Šie objektai atrodo kaip dujos, bet elgiasi kaip žvaigždės“, – paaiškino fizikas ir astronomas Andrea Ghezas iš Kalifornijos universiteto Los Andžele.
A.Ghezas ir jos kolegos daugiau nei 20 metų tyrinėjo galaktikos centrą.
Remdamasi šiais duomenimis, Kalifornijos universiteto (UCLA) astronomės Annos Ciurlo vadovaujama astronomų grupė nustatė dar keturis tokius objektus: G3, G4, G5 ir G6. Jų orbitos smarkiai skiriasi nuo G1 ir G2.
Iki šiol tiksliai neaišku, kas jie yra.
Anksčiau manyta, kad G2 yra vandenilio dujų debesis, kurį juodoji skylė turėjo suplėšyti ir sugerti. Tai, kad nieko neįvyko, vėliau buvo pavadinta „kosminiu šnypštimu“.
Astronomai mano, kad atsakymas slypi masyviose dvinarėse žvaigždėse. Dažniausiai šios žvaigždės dvynės, užfiksuotos abipusėje orbitoje, tiesiog bendrauja. Tačiau kartais, kaip ir susidūrusios dvinarės juodosios skylės, jos gali įsirėžti viena į kitą, sudarydamos vieną didelę žvaigždę.
Kai taip nutinka, susidaro didžiulis dulkių ir dujų debesis, kuris supa naująją žvaigždę maždaug milijoną metų po susidūrimo.
Kažkas turėjo išlaikyti G2 kompaktiškumą ir leisti išgyventi susidūrimą su juodąja skyle. Tai įrodo, kad G2 viduje yra žvaigždinis objektas.
O kaip dėl kitų penkių? Na, jie taip pat gali būti dvinarių žvaigždžių susijungimai. Dauguma žvaigždžių galaktikos centre yra labai masyvios ir dauguma jų yra dvinarės. O aplink mūsų juodąją skylę veikiančios ypatingos gravitacinės jėgos gali būti pakankamos, kad santykinai dažnai destabilizuotų jų dvinarių žvaigždžių orbitas.
Atrodo, kad G objektai, kad ir kokie jie būtų, turi daug bendro, o duomenų rinkinio išplėtimas gali suteikti tik daugiau informacijos, padedančios įminti mįslę.