Kauno „Žalgirio“ klubo direktorius Paulius Motiejūnas teigia, kad naujo padalinio sukūrimas yra natūralus žingsnis, siekiant neatsilikti nuo sporto pasaulį užgriuvusių naujovių ir tikisi, kad „Žalgirio“ komandos vardas esporto pasaulyje pradės skambėti garsiau.
„Anksčiau tokie žaidimai buvo laisvalaikis, o dabar jau tampa sportu. Eurolyga ragina klubus atsižvelgti į šią perspektyvią sporto šaką, ateityje žada turėti savo lygą. NBA, FIBA tai jau turi.
Esportas suteikia galimybę atkreipti jaunos auditorijos dėmesį. Tai sparčiausiai auganti šiuolaikinių medijų industrija. Visgi Lietuvoje trūksta švietimo apie šią sporto šaką, todėl ateiname į pagalbą Lietuvos žaidėjams-profesionalams ir norime jiems padėti įsitvirtinti esporto rinkoje“, – teigė P.Motiejūnas, pristatęs naujojo klubo emblemą.
Pasak jo, startuojant šioje srityje susiduriama ir su tam tikromis problemomis, pvz., įstatyminės bazės trūkumu.
Komandos partnerių UAB „TeleSoftas“ verslo vystytojas bei Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) valdybos narys Artūras Rumiancevas teigė, kad pirmasis Kauno „Žalgirio“ žingsnis į elektroninį sportą gali tapti katalizatoriumi ir pakeisti vyraujančią neigiamą nuostatą apie kompiuterinių žaidimų gerbėjus.
„Nuėjome ilgą kelią. Turime didelį būrį sporto komandos administratorių. Jų dėka tai vyksta. Man pačiam tai – istorinis įvykis. Iki šiol jausta dėmesio kiberatletams stoka. Profesionalaus kompiuterinių žaidimų žaidėjo karjeros siekiantys jaunuoliai supratimo iš artimųjų sulaukia ypač retai. Ši profesija jiems atrodo išgalvota, tačiau taip tikrai nėra. Štai, pavyzdžiui, esporto gimtine laikomoje Pietų Korėjoje profesionalūs žaidėjai – tikros žvaigždės ir yra aukštinami labiau nei tradicinio sporto atstovai.
Naujas esporto padalinys garsiausiame Lietuvos sporto klube turėtų užtikrinti, kad geriausių rezultatų siekiantys žaidėjai, kurių mūsų šalyje yra išties daug, turės tvirtą užnugarį garsinant Lietuvos ir „Žalgirio“ vardą didžiausiuose užsienio renginiuose“, – pasakojo A.Rumiancevas.
Grumsis populiariausiuose žaidimuose
Naujoji „Žalgirio“ esporto komanda yra kuriama jau keletą metų Lietuvoje ir kaimyninėse valstybėse turnyrų laurus skinančių elektroninio sporto organizacijų „Gameplay DNA“ bei „Baltic Elite“ pagrindu. Kauno „Žalgirio“ esporto ekipa ruošiasi varžytis pasaulyje ypač populiariuose „Counter Strike: Global Offensive“, „League of Legends“ (Eurolygos pagrindinis autoritetas) bei „Heartshtone“ žaidimuose.
„Counter Strike“ čempionatuose „Žalgiriui“ atstovaus Dominykas Garbauskas, Regimantas Macilevičius, Tomas Urbonas, Aurimas Zablockis, Grantas Jezerskis ir komandos treneris Teodoras Poškus.
„Tai labai jauni ir perspektyvūs žmonės, įsikūrę Kaune. Tad jiems bus suteiktos ypatingos treniravimosi sąlygos“, – teigė A.Rumiancevas, komandai įteikęs marškinėlius.
„League of Legends“ komandos sudėtį sudarys Einoras Laskis, Ernestas Labanauskas, Dalius Žukauskas, Edgaras Strazdauskas, Domantas Laskis ir Redas Pakalnis.
„Hearthstone“ komandoje žais geriausiais Lietuvos žaidėjais laikomi Tomas Dailidonis ir Džiugas Martinkėnas.
„Šiek tiek jaudinuosi. Smagus dalykas. Yra problema tarp esporto žaidėjų. Esame jauni. Kai žmonės paklausia, kuo užsiimi, o tu paaiškini, kad profesionaliai žaidi žaidimus, sulauki skeptiškų žvilgsnių. Kaip įmanoma iš to pragyventi? Reikia tokius mitus panaikinti. Kadangi visi žino, kas yra “Žalgiris„, šiuos nesklandumus, manau, netrukus išsklaidysime“, – paklaustas, koks jausmas prisijungus prie „Žalgirio“, atsakė žaidėjas Dž.Martinkėnas.
Turnyruose Džiugas dalyvaudavo iki šiol vienas, o dabar jam reiks pratintis varžytis kartu su komanda.
„Jaučiu emocinį spaudimą. Bet noriu dar geriau pasirodyti. Ar galima išgyventi iš šio sporto? Lietuvoje pinigų niekas nemoka. Man pačiam gal yra tekę gauti porą šimtų eurų. Iki šiol uždirbama tik iš tiesioginių turnyrų transliacijų ar kitų žaidėjų mokymo“, – šiandienos elektroninio sporto realybę Lietuvoje brėžė Dž.Martinkėnas.
Lietuvoje prizinių fondų stinga
Kalbėdamas apie finansinę esporto bazę, A.Rumiancevas patikino, kad kol nėra pasiekimų, dažniausiai esportas yra tik išlaidos ir investicijos, tačiau pradėjus kopti į šlovės olimpą, atsiranda ir pajamos.
Pasak Dž.Martinkėno, jo kolega T.Dailidonis buvo iškeliavęs neseniai į turnyrą Kinijoje. Laimėjęs jį, asmuo galėjo susižerti 150 tūkst. eurų sumą. Tomas liko jame devintas. Pats Džiugas kartą bandė dalyvauti varžybose, kurio prizinis fondas – 500 tūkst. eurų, tačiau lietuvis taip ir liko nepraėjęs atrankų iki galo.
Pasak A.Rumiancevo, jei kas nors pateiktų statistiką, Lietuvoje populiariausias žaidimas, pagal žaidžiančiųjų skaičių, tikėtina, būtų „League of Legends“, tačiau šiandien dienai vis dar mylimiausiu laikomas „Counter Strike“.
Startuos šią savaitę
Naujai pristatytos esporto komandos jau pradėjo pasiruošimą artimiausiems elektroninio sporto turnyrams. Ateinantį savaitgalį Kauno sporto halėje bus surengtas jau 15 metų iš eilės mūsų šalyje vykstantis „InfoShow Lan Party“ turnyras, kuriame savo pirmojo išbandymo sulauks ir „Žalgirio“ esporto žaidėjai.
Viziją rengti esporto turnyrus yra išreiškusi ir Eurolyga.
„Žalgirio“ direktorius P.Motiejūnas teigė, kad tai išties simboliškas įvykis, nes naujoji „Žalgirio“ ekipa savo pasirodymą pradės ten, kur ir prasidėjo turtinga šio klubo istorija.
„Kauno sporto halėje užaugo ištisos krepšininkų kartos, o technologijoms sparčiai žengiant į priekį dabar „Žalgirio“ vardas nuskambės ir esporto plotmėje. Neabejojame, kad netolimoje ateityje tokie turnyrai vyks ir „Žalgirio“ arenoje. Viziją rengti esporto turnyrus yra išreiškusi ir Eurolyga“, – sakė „Žalgirio“ direktorius.
„Žalgirio“ komandos vėliau savo pasirodymus tęs kituose Europos turnyruose: „BESL“, „ESEA“, „Dreamhack“ ir daugelyje kitų. Komandos žaidėjai taip pat turi išsikėlę tikslą per artimiausius metus kvalifikuotis į aukščiausias pasaulio esporto lygas ir parodyti, kad lietuviai taip pat gali konkuruoti su geriausias pasaulio žaidėjais.