Naujausi tyrimai: tokios planetos kaip Jupiteris anksčiau galėjo būti ne apvalios, suplotos

Mokslininkai teigia, kad naujausi atradimai gali padėti astronomams stebėti besiformuojančias planetas, rašo „The Independent“.
Jupiteris
Jupiteris / Shutterstock nuotr.

Remiantis nauju tyrimu, didelės planetos, tokios kaip Jupiteris, kurios susiformuoja toliau nuo jas žvaigždžių, gali pradėti formuotis kaip suplotas diskas, panašus į purų blyną, o ne kaip sferinė struktūra, rašo „The Independent“.

Astronomai iki šiol atrado tūkstančius planetų, esančių už Saulės sistemos ribų, tačiau vis dar neišaiškinta, kaip šie pasauliai formuojasi.

Naujajame tyrime mokslininkai, remdamiesi teorija, kad jaunos planetos, arba protoplanetos, susiformuoja per trumpą laiką suirus dideliems besisukantiems dujų diskams, skriejantiems aplink jaunas žvaigždes, kompiuterinėmis simuliacijomis modeliavo planetų formavimąsi.

Tyrimo metu nustatyta, kad protoplanetos dažniau turi plokščias struktūras, vadinamąsias suplotus sferoidus – panašias į populiarių saldainių M&M formą.

„Planetų formavimąsi tyrinėjame jau seniai, tačiau niekada anksčiau nebuvome pagalvoję, kad modeliavimo metu reikia patikrinti, kokios formos planetos formuojasi. Visada manėme, kad jos yra sferinės“, – sakė tyrimo bendraautorius Dimitris Stamatelosas iš astrofizikai iš Jungtinės Karalystės Centrinio Lankašyro universiteto.

Tyrimo metu astronomai nustatė planetų savybes, palygino jas su žinomais stebėjimais ir išnagrinėjo dujinių planetų milžinių, tokių kaip Jupiteris ir Saturnas, formavimosi mechanizmą, rašo „The Independent“.

Jie įvertino jaunų planetų formas ir tai, kaip jos gali išaugti iki didelių dujinių milžinių.

Tyrimo metu taip pat buvo tiriamos planetų, besiformuojančių skirtingomis sąlygomis, pavyzdžiui, esant skirtingai temperatūrai ir dujų tankiui, savybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis