Kaip rodo bandomieji skrydžiai, F-35, kurio kūrimas ir gamyba jau atsiėjo daugiau nei 350 mlrd. dolerių, vis dar yra per lėtas užpulti priešo lėktuvą arba išsisukti nuo ugnies.
Reaktyvinio lėktuvo valdymas toks pasibaisėtinas, kad visiškai netinka kovai su kitu naikintuvu regos diapazone.
Imituojamas oro mūšis buvo atliktas sausio mėnesį netoli Edwardso karinės oro bazės Kalifornijoje, JAV. Jo metu ketinta patikrinti F-35 galimybes artimo nuotolio kovoje. Tiek F-35, tiek F-16 taikėsi numušti vienas kitą.
Tačiau, kaip skelbiama F-35 piloto analizėje, kuri buvo išplatinta visai neseniai, reaktyvinio lėktuvo valdymas toks pasibaisėtinas, kad visiškai netinka kovai su kitu naikintuvu regos diapazone.
Pilotas pranešė, kad „Locheed Martin“ sukurtam lėktuvui „trūko energijos“ atlikti visoms užduotims, nepaisant to, kad F-16 svėrė daugiau ir papildomai turėjo du bakus degalų.
F-35 pilotas pranešė ir apie aibę aerodinaminių problemų, dėl kurių naikintuvui sudėtinga išvengti priešo ugnies.
Pasak piloto, pusę milijono dolerių kainavęs specialiai pagal užsakymą pagamintas šalmas, kuris leidžia pilotui matyti 360 laipsnių kampu už lėktuvo, neleido patogiai pakelti galvos lėktuvo kabinoje, o tai leido F-16 nepastebėtam prisėlinti iš galo.
Reaktyvinis lėktuvas F-35 buvo vienas laukiamiausių karybos istorijoje, tačiau dėl įvairių trikdžių gamyba buvo vis nukeliama aštuonerius metus.