2016 06 28 /19:24

Nauji 4G aprėpties žemėlapiai: pirmauja „Omnitel“, „Bitė“ – paskutinė

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) antradienį atnaujino mobiliojo ryšio operatorių „Bitė Lietuva“, „Omnitel“ ir „Tele2“ LTE (4G) ir UMTS (3G) tinklų tikėtinų aprėpties zonų žemėlapius. Lietuvos telekomunikacijų operatorių investicijos lemia, kad 4G ryšys jau pasiekiamas didesnėje nei 90 proc. dalyje Lietuvos teritorijos.
RRT ryšio aprėpties žemėlapis
RRT ryšio aprėpties žemėlapis / RRT iliustr.

RRT duomenys rodo, kad silpnu 4G ryšio signalu (-115 dBm) iki birželio pirmosios „Omnitel“ padengė 95-97 proc., „Tele2“ – 90-93 proc., „Bitė“ – 60-65 proc. Lietuvos teritorijos.

Vidutinio stiprumo LTE signalu (-105 dBm) operatoriai atitinkamai padengę
65-70 proc. („Omnitel“), 60-65 proc. („Tele2“) ir 25-30 proc. („Bitė“) Lietuvos teritorijos, stipriu LTE signalu (-95 dBm) – 35-40 proc. („Omnitel“) , 30-35 proc. („Tele2“) ir 10-15 proc. („Bitė“) Lietuvos teritorijos.

„Paskelbti duomenys rodo, kad naujos kartos LTE (4G) technologijos judrusis ryšys, kuris užtikrina didesnį duomenų perdavimo greitį, jau apima daugiau kaip 90 proc. Lietuvos teritorijos, ‒ pranešime spaudai cituojamas RRT direktorius Feliksas Dobrovolskis. ‒ Tokių rezultatų operatoriai pasiekė efektyviai naudodami turimus radijo dažnius – 800 MHz radijo dažnių juosta daugiausia naudojama kaimo vietovėse ir užmiestyje, o 1800 MHz ir 2600 MHz radijo dažnių juostos dažniausiai naudojamos tankiau apgyvendintose vietovėse ir miestuose.

Jis pridūrė, kad per metus daugiau kaip 3 kartus išaugo LTE abonentų skaičius, kuris 2016 m. I ketvirtį jis pasiekė 682,2 tūkst. abonentų.

„Lietuva gali pagrįstai didžiuotis visame pasaulyje ir sparčiausiu mobiliuoju internetu, – kalbėjo „Teo“ ir „Omnitel“ tinklo vadovas Mindaugas Varanauskas. ­­– Pasiekę natūralias 4G tinklo aprėpties ribas Lietuvoje, iki naujos kartos 5G ryšio diegimo toliau didinsime „Omnitel“ tinklo talpą ir spartą mūsų mobilių duomenų vartotojams.“

„Omnitel“ šiemet įrengė 300 naujų 4G bazinių stočių ir turi 944 bazines 4G stotis visoje Lietuvoje. RRT duomenimis, „Tele2“ iki birželio pirmosios dienos turėjo 872 bazines LTE stotis, „Bitė“ – 613. RRT aprėpties žemėlapius rasite čia.

Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius, RRT duomenis komentavo taip: „4G plėtra vyko žaibiškai, ir RRT tyrimas patvirtina, kad esminių skirtumų tarp pagrindinių paslaugų tiekėjų nėra. Kaip anksčiau buvo su mobiliuoju ryšiu, kai paslaugų kokybė mažai skiriasi, vartotojai renkasi pagal kainą. „Tele2“ ir toliau užtikrins, kad mūsų kaina būtų geriausia, ir paslaugos – kokybiškos.“

Gintas Butėnas, „Bitė Lietuva“ tinklo vadovas teigė: „Bitės“ tinklo plėtros strategija nesikeičia – mes vystome aukščiausios kokybės tinklą pirmiausia ten, kur yra daugiausiai vartotojų, investuodami į teritorijos padengimą, signalo stiprumą, greitį miestuose, pastatų viduje. Palaipsniui, nedarydami kompromisų tinklo kokybei, plečiamės ir į kitas teritorijas. Iki šiu metų pabaigos „Bitės“ 4G padengs daugiau nei 90 proc. Lietuvos teritorijos. Svarbu suprasti, kad ši teritorija bus padengta geros kokybės 4G internetu ir nesieksime tik greičiau nuspalvinti tinklo padengimo žemėlapio“.

„Šios strategijos veiksmingumą patvirtina pastaroji RRT ataskaita apie 1 ketv. šalies mobiliojo ryšio rinką. Ji rodo, kad „Bitė“ vienintelė, lyginant su kitais šalies operatoriais, toliau didina klientų skaičių ir „Bitės“ pajamos iš paslaugų auga sparčiausiai. Paslaugų pajamos šiandien mobiliojo ryšio rinkoje auga pagrinde tik iš mobiliojo interneto. Tai akivaizdus patvirtinimas, kad klientams svarbu turėti kokybišką tinklą, ten kur jis aktualus, o operatorių lenktynės, kuris greičiau uždengs kiekvieną mišką, vartotojams vertės nekuria“, – 15min atsiųstame komentare cituojamas G.Butėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis