„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naujiena žvejams: Lietuvos startuolis „Deeper“ sukūrė autonominį jaukinimo laivelį

Lietuvos startuolis „Deeper“, kone viso pasaulio žvejams puikiai žinomas kaip išmaniųjų sonarų kūrėjas, pristato naują savo produktą – autonominį žuvų jaukinimo laivelį „Quest“: produktas, prie kurio komanda dirbo dvejus metus, yra iki šiol brangiausias ir sudėtingiausias jų kūrinys, rašoma pranešime spaudai.
Deeper Quest
Deeper Quest / Deeper Quest reklamos stop kadras

„Dar pernai užsiminėme apie tai, kad dirbame prie šio to visiškai naujo, todėl džiaugiamės galėdami pagaliau pristatyti produktą, žymintį naują kryptį bendrovės istorijoje: specialiai karpių žūklės entuziastams sukurtą jaukinimo laivelį (angl. bait boat) „Deeper Quest“, – sako Donatas Malinauskas, vienas iš „Deeper“ įkūrėjų ir generalinis bendrovės direktorius.

„Tai vienareikšmiškai yra pats didžiausias mūsų projektas, tiek trukme, tiek investicijomis, tiek savo kompleksiškumu, gerokai pranokęs viską, ką esame sukūrę iki šiol“, – teigia jis.

2012 metais įkurta bendrovė šiuo metu veikia net 50-yje pasaulio šalių ir užima didžiausią užmetamųjų sonarų rinkos dalį. Šie universalumu pasižymintys prietaisai, leidžiantys ištirti dugno struktūrą, vandens telkinio gylį bei nustatyti žuvų buvimo vietas, lieka pagrindiniu „Deeper“ produktu.

Jie, kaip ir naujieji laiveliai, gaminami Lietuvoje.

„Esame puikus pavyzdys, jog mūsų šalies verslas yra pajėgus sukurti produktus, galinčius konkuruoti visame pasaulyje“, – sako D.Malinauskas.

Tobulino dvejus metus

Kaip teigia produkto vadovas Vytautas Želvys, jaukinimo laiveliai nėra naujovė: pirmuosius jų karpių žvejai entuziastai ėmė konstruoti dar 1980-aisiais. Vėliau, atsiradus sonarams, juos pradėta kabinti prie šių laivelių, siekiant surasti tinkamiausias vietas žvejybai.

„Deeper“ komanda ne tik integravo sonarą į šį laivelį, bet ir ėmėsi kitų patobulinimų, kad egzistuojanti technologija taptų kuo patogesnė karpių žvejams.

Deeper Quest reklamos stop kadras/Deeper Quest
Deeper Quest reklamos stop kadras/Deeper Quest

„Mūsų tikslas buvo sukurti jaukinimo laivelį, kuris tiesiog veikia, – sako V.Želvys. – Tokį, kurio nereikėtų pačiam surinkti iš gautų atskirų mazgų, jungti baterijų, priveržti varžtų ar atlikti kitų darbų – užtektų tiesiog išsiimti iš pakuotės ir paspausti įjungimo mygtuką. Iki mūsų produkto tai buvo neįprasta.“

Kad tai taptų įmanoma, V.Želvys daug laiko praleido bendraudamas su žvejais, stebėdamas, kaip jie žvejoja bei naudoja rinkoje esančius laivelius.

„Aiškinomės, kokie jų aspektai yra nepatogūs bei ieškojome, kaip juos patobulinti, tuomet davėme žvejams testuoti tarpinius variantus. Tai, kad niekada anksčiau nebuvome kūrę panašių produktų, leido pažvelgti į procesą naujai ir, atsižvelgus į žvejų įpročius, sukurti kokybiškai naują produktą, kuris tarnautų jų poreikiams“, – pastebėjo jis.

„Deeper“ sukurtas laivelis žvejams užtikrina greitą ir patogų priėjimą prie vietų, nepasiekiamų metimu. Tai ypač aktualu naktį, kai sunku tiksliai užmesti į jaukintą žvejybos tašką. Laivelis tai gali padaryti ne tik tiksliai, bet ir labai tyliai.

„Šis laivelis gali autonomiškai skenuoti pasirinktą teritoriją, padėti suprasti jos povandeninę struktūrą ir padėti išsirinkti geriausią vietą žūklei, tuomet, tiksliai ten, kur reikia, nugabenti pašarą ir masalą. Skamba paprastai, tačiau čia kyla esminis klausimas: kaip. Ir atsakymo į šį „kaip“ mes ieškome dvejus metus“, – pasakoja V.Želvys.

Gaminami Lietuvoje

Pasak D.Malinausko, kadangi „Deeper Quest“ yra techniškai sudėtingiausias iš visų produktų, kuriuos bendrovė gamina, kita galimybė nei gaminti jį Lietuvoje, nė nebuvo svarstoma.

„Turime itin griežtus kokybės reikalavimus ir, pradėję produkto gamybą, sekame procesą, mokomės ir operatyviai atliekame pakeitimus, kad gamybą atliekantys partneriai galėtų efektyviau ir patikimiau surinkti produktus“, – pasakoja jis.

Pasak „Deeper“ įkūrėjo, didžiausia karpinės žvejybos rinka yra Europoje, todėl pagrindinis bendrovės tikslas – pasiekti kuo didesnę šios bendruomenės dalį.

„Žinome, kad karpininkai dar neprasidėjus sezonui, sausio – vasario mėnesiais, pradeda planuotis naujus pirkinius, dairytis naujovių ir ruoštis sezonui“, – pastebi jis.

„Deeper Quest“ jau buvo pristatytas vienoje didžiausių karpinės žūklės parodų – „Carp den Bosch 2024“, kurios lankytojai vieni pirmųjų galėjo pamatyti ir pačiupinėti naująjį produktą bei pamatyti, kaip jis plaukia specialiame baseine.

Tuo metu startavo ir išankstinė prekyba, o šiuo metu laisvų „Deeper Quest“ rerzervacijų gegužei jau nebeliko: visi 500 pirmos partijos vienetų jau turi pirkėjus, o bendrovė rezervacijas šiuo metu priima birželiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs