Ne technologijos kaltos, kad žmonės susvetimėja

Kalbėdamas apie skaitmeninės šeimos reiškinį psichologas, Vilniaus universiteto lektorius Antanas Kairys sako, kad negalima vienareikšmiškai teigti, ar tai gerai, ar ne: „čia tas pats, kas klausti, ar turėti automobilį gerai, ar ne. Iš vienos pusės – jis palengvina gyvenimą, iš kitos – tai gali būti pavojinga.“
Kava
Kava / 123rf.com nuotr.

Psichologas nemato problemos, kad vis daugiau žmonių naudojasi išmaniosiomis technologijomis, kurios gali sumažinti tarpusavio bendravimą.

„Aš nematau didelių baisių pavojų. Dažnai yra kalbama, kad technologijos atitolina žmones, jie dėl to susvetimėja ir t.t. Aš sakyčiau kitaip: jei žmonės buvo susvetimėję, technologijos rado būdą, kaip tai realizuoti“, – „Žinių radijo“ laidoje „Aktualioji valanda“ sakė psichologas.

Tiesiog laikas nuo laiko pasigirstantys pranešimai, kad viskas griūva

„Jei pažiūrėsime į XX a., ta buvo daug kalbų, kad televizija skatina žmones nebebendrauti. Anksčiau teko girdėti, kad net knygos skatino skaityti, o ne bendrauti. Tiesiog laikas nuo laiko pasigirstantys pranešimai, kad viskas griūva, bet aš sakyčiau, kad tai tiesiog yra naujas bendravimo būdas, kuris po truputį atranda vietą mūsų gyvenimuose“, – tokios nuomonės laikosi A. Kairys.

Pašnekovo nuomone, galbūt kartais skaitmeniniai įrenginiai ir skatina žmones bendrauti mažiau, tačiau jis įsitikinęs, kad jei žmonės norės nebendrauti, jie visada ras tam pretekstų.

„Socialiniai tinklai ir panašūs dalykai yra labai traukiantys ir viliojantys, tad jie pakeičia visas kitas nebendravimo priemones ir todėl kartais susidaro įspūdis, kad visi yra susvetimėję ar nebendrauja, tolsta vienas nuo kitos. Manau, kad kuo toliau, tuo technologinės priemonės vis labiau atras vietą mūsų gyvenimuose“, – sakė jis.

Visą laidos įrašą galite išgirsti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų