Neįtikėtinas išradimas: mokslininkai sukūrė plastiką, kuris suskilęs pats save „išgydo“

Plastikas yra labai patogi medžiaga tuo, kad yra lengvas ir tvirtas. Tačiau plastikiniams daiktams sudužus, juos greičiausiai tenka išmesti. Dabar Naujojo Pietų Velso universiteto (UNSW) mokslininkai sukūrė 3D spausdintuvu atspausdintą plastiką, kuris suskilęs „išgyja“ kambario temperatūroje.
Plastikas
Plastikas / 123RF.com nuotr.

„Sugyja“ per valandą

Tiesa sakant, jau egzistuoja savaime atsistatančių plastikų, tačiau paprastai reikia aukštesnės temperatūros arba įgūdžių, kad būtų pradėtas „gijimo“ procesas. Tačiau Australijos mokslininkų 3D spausdintuvu atspausdintas plastikas pats „išsigydo“ save kambario temperatūroje, naudodamas tik šviesą.

Paprastai tariant, tai skysta derva, kurią galima spausdinti 3D spausdintuvais. Jos mišinyje yra tam tikrų specialių miltelių, kurie leidžia greitai ir lengvai atlikti remontą, jei medžiaga sulūžta, rašoma tyrime, paskelbtame „Angewandte Chemie International Edition“.

Sulūžusios dalys sudedamos atgal į savo vietas ir apšviečiamos UV šviesos diodų šviesa. Taip prasideda cheminė reakcija, kuri maždaug per valandą sujungia dvi sulūžusias dalis.

Paminėti specialūs milteliai yra tritiokarbonatas, kuris leidžia pertvarkyti nanoskopinį elementų tinklą ir sujungia nutrūkusius elementus. Nors visas gijimo procesas trunka apie valandą, tačiau reakcija prasideda maždaug po 30 minučių.

Ši technologija būtų ypač naudinga ten, kur naujų daiktų nėra lengva gauti. Pavyzdžiui, nutolusiuose mokslinių tyrimų centruose arba kosminiuose laivuose. 3D spausdinimas leistų žmonėms pasigaminti naujus įrankius ir kitus daiktus.

Akivaizdu, kad tokio plastiko naudojimas taip pat prisidėtų prie aplinkos taršos mažinimo: sulūžusių daiktų išmesti nebereikėtų ir jie tarnautų daug ilgiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis