Jis į naują povandeninį laivą su kompanija „Triton Submarines“ investuoja 20 mln. dolerių (apie 18,4 mln. eurų) ir „Titaniko“ nuolaužas planuoja aplankyti jau 2026 m., rašo „The Independent“.
„Mūsų kelionė nėra tik kelionė iki „Titaniko“. Tai mokslinių tyrimų misija, siekiant parodyti viso pasaulio žmonėms, kad galima sukurti revoliucinį, pirmąjį tokio tipo povandeninį laivą ir saugiai, sėkmingai jį panardinti į didelį gylį“, – „The New York Times“ sakė L.Connoras.
L.Connor‘as „The Wall Street Journal“ sakė: „Noriu parodyti žmonėms visame pasaulyje, kad nors vandenynas yra nepaprastai galingas, jis gali būti nuostabus, malonus ir iš tiesų keisti gyvenimą, jei elgiesi teisingai.“
Jis bendradarbiauja su Patricku Lahey, kuris turi daugiau nei 40 metų patirtį dirbant su povandeniniais laivais ir yra „Triton Submarines“ generalinis direktorius.
Šis duetas 2021 m. povandeniniu laivu leidosi į Marianų įdubą, kuri yra beveik 11 km gylio. Tai giliausia vandenyno dalis.
P.Lahey anksčiau buvo išreiškęs susirūpinimą dėl bendrovės „OceanGate“, atsakingos už praėjusių metų tragediją, per kurią žuvo 5 žmonės, veiksmų.
Jis buvo artimas 73 metų „Titaniko“ eksperto Paulo-Henry-Nargeoleto, kuris žuvo per katastrofą, draugas ir paaiškino, kad 61 metų „OceanGate“ generalinis direktorius Stocktonas Rushas buvo toks manipuliatyvus, kad sugebėjo „įtikinti žmogų, kuris žinojo ir suprato riziką“, lipti į jo povandeninį laivą, rašo „The Independent“.
Naujasis povandeninis laivas vadinsis „Triton 4000/2 Abyssal Explorer“. Pavadinime esantis skaičius 4000 reiškia gylį, kurį jis gali pasiekti, o tai yra kiek daugiau nei gylis, kuriame stūkso „Titanikas“ (3800 metrų).
Be to, jis daug mažesnis nei „Titan“ povandeninis laivas. Šiame tilps tik du žmonės.
Dabar kuriamas laivas yra pristatomas kaip vienintelis akrilo korpuso povandeninis laivas, turintis revoliucinę konstrukciją, leidžiančią lengvai manevruoti dideliame gylyje.
O štai, pavyzdžiui, „Titan“ laivas turėjo prieštaringai vertinamą anglies pluošto korpusą, kurį pakartotinės kelionės į didelį gylį susilpnino ir galų gale birželį įvyko katastrofa.
„Triton Submarines“ interneto svetainėje rašoma, kad šis povandeninis laivas gali pradėti nardymą tą pačią sekundę, kai tik yra nuleidžiamas į vandenį. Taip pat jis lengvai manevruojamas, atsižvelgiant į tai, kad vandenyje tai išlieka būtinybe, tarkime, reaguojant į plaukiantį orkų būrį, poreikį nuo jų pasitraukti, arba susitinkant gelmėse keliems povandeniniams laivams.
Povandeninis laivas turės dideles ventiliacines angas, jo sparnai leis greičiau nei bet kada anksčiau leistis į dugną. Sparnų galuose bus įrengtos kameros, kuriomis bus galima iš šonų filmuoti povandeninį laivą ir jame esančius žmones.
Kaip rašo BBC, kūrėjai tikina, jog kelionė į gelmes įvyks tik tada, kai laivas bus sertifikuotas jūrinės organizacijos. Taip pat nurodė, kad, priešingai nei „OceanGate“, kol kas nesvarsto siūlyti komercinių kelionių pasižiūrėti „Titaniko“.
Pasirodo, P.Lahey jau seniai norėjo sukurti tokį povandeninį laivą, kokį planuoja sukurti dabar. Apie jį galvojo ir projektavo jau daugiau nei dešimtmetį, tačiau iki šiol nebuvo tam reikiamų medžiagų ir technologijų.
Primename, kad kelionė „Titan“ povandeiniu laivu iki „Titaniko“ kainavo 250 tūkst. JAV dolerių (230,6 tūkst. eurų) vienam asmeniui.
Pernai birželį netoli „Titaniko“ priekinės dalies aptikus „Titan“ nuolaužas buvo paskelbta, kad povandeninis laivas žuvo per katastrofišką imploziją.
Manoma, kad tai įvyko po 1.45 val. nėrimo, kai netrukus buvo prarastas ryšys su povandeniniu laivu.
Per nelaimę žuvo „OceanGate“ įkūrėjas 61 metų S.Rushas, 58 metų britų milijardierius Hamishas Hardingas, 77 metų povandeninių laivų operatorius P.H.Nargeoletas, 48 metų Pakistano magnatas Shahzada Dawoodas ir jo 19 metų sūnus Sulemanas.
Po nelaimės „OceanGate“ nutraukė veiklą. Kitos privačių povandeninių laivų srityje veikiančios bendrovės pranešė apie smukusius pardavimus ir atšauktas keliones.