Nesulaukėte pranešimo apie sirenas? Pasitikrinkite, ar esate įsijungę šią funkciją

Daliai gyventojų nesulaukus į telefonus siunčiamų įspėjamųjų pranešimų apie sirenas, Vidaus reikalų ministerija (VRM) žada aiškintis to priežastis. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas neatmeta, kad klaidų galėjo būti neišvengta, taip pat primena, kad žmonės ir patys turi būti įsijungę tam tikrą funkciją, leidžiančią gauti tokius pranešimus. Pasidalijome patarimais, kaip tai padaryti.
Pranešimai apie sirenas
Pranešimai apie sirenas / 15min.lt koliažas

Pirmadienį vykstant civilinės saugos pratyboms Astravo atominės elektrinės (AE) nelaimės atveju, 10 val. buvo tikrinamos ir gyventojų perspėjimo sistemos – sirenos, gyventojai turėjo gauti trumpuosius pranešimus į mobiliuosius telefonus, rašo BNS. Tačiau viešojoje erdvėje pasigirdo nusiskundimų, kad ne visi gyventojai juos gavo.

„Kol kas dar vyksta pratybos, kai jos pasibaigs, tuomet bus išanalizuota informacija, kiek žmonių pranešimus gavo, kiek negavo, kodėl kai kurie negavo. Šiandien to padaryti tikrai nespėsime, bet vėliau pateiksime visą informaciją.

Žinoma, reikia telefonuose įsijungti funkciją, kad pranešimai būtų gaunami, bet, aišku, galimos ir klaidos, kurių pratybose būna. O pratybos ir yra skirtos tam, kad paaiškėtų, dėl ko kartais gali įvykti tam tikros klaidos“, – 15min teigė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas.

Kaip įjungti tokius pranešimus?

„Tele2“ technologijų ekspertas Arnolas Lukošius pasidalijo patarimais, kaip tokius pranešimus įjungti telefone.

Telefonuose su „iOS“ operacine sistema reikia spausti „Settings“ – „Notifications“ – slinkti į apačią, kur rasite „Government Alerts“, ir tada įjungti visus tris įspėjimų lygius – „AMBER Alerts“, „Alert Level-2“ ir „Alert Level-3“.

Telefonuose su „Android“ operacine sistema reikia spausti „Nustatymai“ – „Saugumas ir pavojus“ – „Belaidžiai nepaprastieji įspėjimai“. Tada įjungti „Leisti įspėjimus“ ir nepamiršti įjungti jų atskirų lygių – „LT-Alert (2 lygis), „LT-Alert (3 lygis), „LT-Amber“.

Telefonas gali būti per senas

Modestas Ropė, „Bitė Lietuva“ naujos kartos tinklų direktorius, paminėjo, kad kai kurie gyventojai įspėjamųjų pranešimų negauna ir todėl, kad turi išties senus ar net mygtukinius įrenginius.

„Dėl pačių žmonių saugumo kviečiame įrenginius atsinaujinti“, – teigė jis.

„Taip pat kviečiame visuomet pasirūpinti savo artimaisiais. Pradėkite pokalbį šeimoje, artimiausioje aplinkoje su bičiuliais ir artimaisiais. Taip būsite tikri, kad net ir tie žmonės, kurie pranešimo negavo arba į jį nesureagavo, bus tinkamai informuoti“, – dar vienu patarimu pasidalijo M.Ropė.

Aiškinsis priežastis

Kad dalis gyventojų negavo pranešimų, informavo pati vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.

„Mes tikrai aiškinsimės, ar tai susiję su tam tikrais operatoriaus, ar tam tikrais nesklandumais. Noriu pažymėti, kad pratybų tikslas ir yra patikrinti, dėl kokių problemų kažkas neveikia, ir imtis nedelsiant tai spręsti“, – pirmadienį teigė ji.

Ministrės duomenimis, pranešimų negavo „vieno operatoriaus klientai“.

„Aiškinamės, ar tai susiję su techniniais dalykais, ar su kitomis priežastimis“, – A.Bilotaitę citavo BNS.

M.Ropė paaiškino, kad įspėjamieji pranešimai yra siunčiami kitaip nei SMS žinutės. Tai vyksta ne įprastu ryšiu, bet per visai kitą „Cell Broadcast“ sistemą.

„Tokiu būdu žinutės siunčiamos viena kryptimi (siunčiama, ne gaunama), taip taupomi mobiliojo tinklo resursai, jis yra neapkraunamas, tad žmonės įspėjami greitai, o žinutės užstrigimo dėl tinklo apkrovimo rizika – mažesnė. Tokias žinutes siunčia ne ryšio tiekėjas, bet valstybės tarnybos“, – nurodė M.Ropė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis