Nobelio premijos laureatas perspėja – dirbtinis intelektas sutraiškys žmones

Izraelio psichologas, ekonomistas ir Nobelio premijos laureatas Danielis Kahnemanas perspėja – kovoje tarp dirbtinio intelekto ir žmogaus, žmogus visada pralaimės. Ir bus visiškai sutriuškintas.
Dirbtinis intelektas
Dirbtinis intelektas / 123RF.com nuotr.

D.Kahnemanas yra vienas garsiausių bihevioristinės ekonomikos atstovų. Savo karjeroje jis pastebėjo, kad žmonėms sunku įsivaizduoti eksponentinį augimą. Nors turime įrankių jį apskaičiuoti, žmogaus protas geriau veikia linijinėje progresijoje. Būtent dėl to, D.Kahnemano nuomone, mums buvo sunku įsivaizduoti, kad COVID-19 taip išplis.

Tuo tarpu dirbtinis intelektas (DI) yra žymiai lankstesnis. Technologijos vystosi, greičiausiai, eksponentiniu greičiu. O, kaip jau supratote, žmogus prie to neprisitaiko. Tai reiškia, kad daug kur DI sprendimai bus tiesiog priimtinesni.

Kur? Pavyzdžiui, verslo valdyme. DI gali įvertinti daugiau veiksnių ir geriau prognozuoti besikeičiančią situaciją rinkoje. DI vienu metu gali valdyti didelius duomenų srautus – žmogui tai nėra įmanoma. Taigi, investuotojai anksčiau ar vėliau kompanijos vadovus funkcionaliai pakeis DI algoritmais. Tačiau tai susiję ne tik su verslu – DI gali visiškai pakeisti žmonių organizacijų lyderystę.

Ir DI nebus tik įrankis. DI vairuos automobilius, skirs ir atleis žmones, sudarinės meniu, valdys viešbučių užsakymų tinklus, transporto maršrutus. Valdys organizacijas. Žmogus nėra pajėgus konkuruoti su DI galimybėmis – algoritmai ne tik vienu metu analizuoja didžiulius duomenų kiekius ir gali efektyviai mokytis iš ankstesnių sprendimų, jie dar ir neprašo valgyti.

D.Kahnemanas Nobelio premiją laimėjo 2002 metais už perspektyvų teoriją, aiškinančią, kaip žmonės vertina rizikas, galimus praradimus ir laimėjimus. Šiuo atveju, DI yra vertinama ir kaip didžiulė galimybė, ir kaip rizika. Nors įprastai kalbama, kad DI ir robotai atliks nekvalifikuotus darbus, neabejotina ir tai, kad jie imsis ir lyderystės. Ir žmonės nėra tam pasiruošę, o mūsų protai jau visai greitai nebegalės konkuruoti su DI galimybėmis daugelyje sričių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis