Pasak 2021 m. tyrimą atlikusios komandos, šis strategija gali būti naudinga skatinant gerą gyventojų sveikatą.
Žinoma, per didelis alkoholio kiekis sukelia ne tik vėžį. Alkoholis siejamas su daugybe problemų, įskaitant ankstyvą mirtį, širdies ligas, virškinimo sutrikimus ir didesnę demencijos riziką.
„Nustatėme, kad informaciją apie alkoholį ir vėžį siejant su konkrečiu praktiniu veiksmu – gėrimų skaičiavimu – alkoholį vartojantys asmenys sumažino išgeriamą kiekį“, – sakė Džordžo pasaulinės sveikatos instituto ekonomistė ir psichologė Simone Pettigrew.
Atliekant tyrimą buvo užpildytos trys apklausos: pirmąją apklausą užpildė 7995 žmonės, po trijų savaičių 4588 iš jų užpildė antrąją apklausą, o po trijų savaičių 2687 žmonės užpildė paskutinę apklausą. Dalyviai buvo suskirstyti į skirtingas grupes ir jiems buvo rodomos skirtingos reklamos ir pranešimai apie alkoholio vartojimą.
Palyginti su kontroline grupe, išsiskyrė vienas derinys: televizijos reklama, kurioje alkoholis siejamas su vėžiu, kartu su siūlymu skaičiuoti išgeriamus gėrimus, buvo vienas veiksmingiausių būdų paskatinti žmones sumažinti suvartojamo alkoholio kiekį.
Tai taip pat buvo vienintelis derinys, kurį pasirinkę žmonės per šešias savaites iš tiesų gerokai sumažino alkoholio suvartojimą.
Kiti būdai, pavyzdžiui, raginimas nuspręsti, kiek gėrimų reikia išgerti, ir to laikytis, paskatino kai kuriuos savanorius pabandyti sumažinti alkoholio kiekį, tačiau, remiantis tyrime dalyvavusių žmonių nuomone, nepasiteisino ilgalaikėje perspektyvoje.
„Daugelis žmonių nežino, kad alkoholis yra kancerogenas“, – sakė S.Pettigrew, – „Tai svarbi informacija, kurią vartojantys alkoholį turėtų gauti. Tačiau pasakyti žmonėms, kad alkoholis sukelia vėžį, yra tik dalis sprendimo – taip pat reikia padėti suprasti, kokių imtis veiksmų rizikai sumažinti.“
Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, alkoholio vartojimas gali būti susijęs net su 7 proc. ankstyvų mirčių visame pasaulyje, todėl informavimas apie pavojų sveikatai yra vienas iš būdų spręsti šią problemą.
Nors sveikatos agentūros taip pat ieškojo būdų, kaip padaryti alkoholį mažiau prieinamą ir brangesnį, galiausiai asmeniniai pasirinkimai lems, ar ilgainiui keisis su alkoholiu susijusi elgsena.
Šiame konkrečiame tyrime dalyviai buvo atrinkti taip, kad „iš esmės atspindėtų demografiniu požiūriu Australijos visuomenę“, todėl šis metodas nebūtinai tiks ir kitur. Tačiau atrodo, kad gėrimų skaičiavimas galėtų būti viena iš galimybių, kurią verta išbandyti, jei norite sumažinti alkoholio kiekį.
„Alkoholio žalos mažinimo kampanijoms skiriami riboti ištekliai, todėl svarbu išsiaiškinti, kokios žinutės turi didžiausią atgarsį, kad būtų užtikrinta didžiausia tikimybė, jog jos bus veiksmingos“, – sakė S.Pettigrew.