Nuo kino salės iki miego kambario: išradingiausi Lietuvos startuolių pasiūlymai darbuotojams

Pastaruoju metu galima pastebėti akivaizdžių pokyčių darbo rinkoje – COVID-19 pandemijos pamokos parodė, kad didžiąją dalį darbų galima atlikti iš namų, o darbuotojams vis svarbesniu rodikliu tampa emocinės sveikatos užtikrinimas. Į darbuotojų poreikius atsižvelgia ir pačios įmonės, ieškodamos išradingų būdų papildyti naudų paketus. 15min pasidomėjo, ką savo darbuotojams siūlo Lietuvos startuoliai.
Darbas
Darbas / 123RF.com nuotr.

Didžiausiose pasaulio įmonėse bei startuoliuose prie darbo pasiūlymų rikiuojasi daugybė papildomų naudų. Pavyzdžiui, „Adobe“ siūlo darbuotojams 10 000 JAV dolerių per metus „kursų, sertifikatų programų ir magistrantūros studijų programų, atitinkančių programos tinkamumo kriterijus, mokslui ir knygoms“, „Apple“ vidiniams renginiams samdo tokias žvaigždes kaip Demi Lovato, o „Google“ buvo viena iš įmonių, įkvėpusių technologijų milžines pradėti siūlyti nemokamą maistą savo darbuotojams.

Lietuvoje prie darbo skelbimų tapo įprasta dažnu atveju pamatyti siūlomus nemokamus užkandžius bei kavą biuruose, mokymus, priedus prie atlyginimo ar komandos formavimo renginius.

15min pakalbino lietuviškus startuolius ir išsiaiškino, ko dar galima tikėtis.

Darbostogos ir nuotolinis darbas

Vienas iš šiuo metu tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje populiarėjančių kitokių darbo formatų – darbostogos (angl. workation). Kaip akivaizdu iš pavadinimo, darbostogos apibūdina darbą ir poilsį vienu metu – t. y. darbą ilgesnį laiką iš kitos vietovės, negu įprastai. Tai gali tapti tiek užsienio šalis, tiek kitas miestas Lietuvoje, tiek SPA.

Darbostogas suteikia svetainių kūrimo bendrovė „Hostinger“, kibernetinį saugumą užtikrinanti „Nord Security“, iki 90 dienų užsienyje taip pat siūlo antram gyvenimui daiktus bei rūbus prikelianti „Vinted“, duomenų rinkimo sprendimus siūlanti „Oxylabs“, sveikatos technologijas kurianti „Kilo Health“.

123RF.com nuotr./Darbas ir atostogos
123RF.com nuotr./Darbas ir atostogos

Godos Pakalnės, kibernetinio saugumo kompanijos „Surfshark“ personalo vadovės, teigimu, darbo vietos pakeitimas tam tikrais atvejais padeda išvengti perdegimo.

„Dažniausiai šia galimybe darbuotojai naudojasi norėdami pabėgti nuo šaltojo sezono Lietuvoje ar siekdami prasiblaškyti nuo įprastos rutinos. Pastebime, kad ši papildoma nauda ypač pasiteisino“, – pasakojo pašnekovė.

Be darbostogų, startuoliai taip pat siūlo hibridinį darbo modelį, kai porą dienų savaitėje dirbama iš biuro, o likusias – iš namų. Dažnu atveju darbuotojai patys pasirenka, kurias dienas atvykti į darbą.

Prie darbo iš namų taip pat prisideda dar keli bonusai, pavyzdžiui – „Vinted“ savo darbuotojams skiria krepšelį namų biurui įsirengti.

Emocinė sveikata

Emocinė sveikata tapo kaip niekad svarbi, tad nenuostabu, jog startuoliai ieško naujų būdų, kaip užtikrinti gerą savo darbuotojų būseną.

„Pastebime tendenciją, kad darbuotojai daug dažniau nei anksčiau linkę dalintis tokiais asmeniniais išgyvenimais ir būsenomis, kurių sprendimai dažnai atsiduria už vadovų kompetencijų ribų. Tokiu atveju labai naudinga darbuotojams suteikti galimybę apie jas pasišnekėti su profesionalais“, – pasakojo „Surfshark“ personalo vadovė.

„Mindletic“/„Mindletic“
„Mindletic“/„Mindletic“

Be privataus sveikatos draudimo, kuris dažnu atveju dengia psichologų ar psichoterapeutų konsultacijas, taip pat populiarėja tokių emocinio sveikatingumo programėlių kaip „HeadSpace“ ar „Mindletic“ prenumerata.

Šios programėlės labai paklausios tarp darbuotojų. Anot „Vinted“ atlygio ir papildomų naudų valdymo vadovės Alice Hu, nuo pandemijos pradžios per „Mindletic“ jų darbuotojai su psichologais konsultavosi jau daugiau nei 1000 kartų.

Pasportuoti galima ir biure

Be emocinės sveikatos, ne ką mažiau svarbi yra ir fizinė sveikata. Kai kurie Lietuvos startuoliai, pavyzdžiui, kosminių palydovų kūrėjai „NanoAvionics“, tam dovanoja prenumeratas į sporto klubus, o kiti biuruose įsirengia nuosavas sporto sales.

Štai „Oxylabs“ biure pilnu etatu dirba kineziterapijos specialistai, kurie teikia tiek konsultacijas, tiek veda grupinius užsiėmimus įrengtoje sporto salėje.

123RF.com nuotr./Sportas darbo metu
123RF.com nuotr./Sportas darbo metu

„Tie, kurie išbando kineziterapeuto paslaugas, lieka maloniai nustebę ir pradeda lankyti reguliariai“, – pasakojo „Oxylabs“ personalo vadovė Živilė Pilkauskienė.

Kineziterapeutą taip pat turi ir „Surfshark“, sporto salę galima rasti ir „Vinted“, „Nord Security“ bei „KiloHealth“ biuruose.

Kino teatras, miego kambarys ir į kosmosą kylančios raketos

„Šiuolaikinis žmogus darbe praleidžia apie 8 valandas per parą, tad mūsų tikslas aiškus – norime, kad tas laikas būtų praleistas išties gerai“, – pasakojo Roberta Mikalauskaitė, sveikatos technologijų įmonės „Kilo Health“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerė. Tam startuolis nesenai viename iš savo biurų įrengė atskirą kino salę.

Netikėtų erdvių galima rasti ir kitų startuolių biuruose. Štai apsilankius „Vinted“ galima nusnūsti miego kambaryje ar užsukti į mini garso studiją.

O „NanoAvionics“ savo darbuotojams suteikia galimybę gyvai stebėti į kosmosą kylančias raketas su jų pačių rankomis pagamintais palydovais.

Alkani neliks

Jei darbuotojai staiga pamirštų pusryčius pavalgyti namie – tikrai ne bėda. Startuolių komandos dažnu atveju pasirūpina, kad pilvai tušti neliktų.

123RF.com nuotr./Analitinis darbas/ 123rf nuotr.
123RF.com nuotr./Analitinis darbas/ 123rf nuotr.

Daugelyje biurų galima rasti nemokamus užkandžius ir gėrimus, o „KiloHealth“, be nemokamo maisto, biuruose siūlo išsinešti skirtus pietus penktadieniais bei savo darbuotojams du kartus per savaitę paruošia pusryčius.

„Tikrai populiarūs ir biuruose siūlomi įvairūs užkandžiai“, – pasakojo „Nord Security“ darbo atlygio ir naudų partnerė Toma Druktenytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis