„nVidia“ prašo nebepardavinėti vaizdo plokščių kriptovaliutų kasėjams

Didžiausia kompiuteriniams žaidimams skirtų vaizdo plokščių gamintoja – bendrovė „nVidia“ – prašo mažmenininkų pardavinėti ne daugiau nei po dvi vaizdo plokštes vienam pirkėjui. Taip padaryta dėl to, kad pasitaiko pirkėjų, superkančių visas parduotuvėje esančias vaizdo plokščių atsargas (ne žaidimams žaisti, o kriptovaliutoms kasti), rašo „PCMag“.
Vaizdo plokštė „nVidia GeForce GTX 1060“
Vaizdo plokštė „nVidia GeForce GTX 1060“ / Gamintojo nuotr.

Jeigu turite ketinimų atnaujinti savo stalinį kompiuterį, tikriausiai pastebėjote, kad pastaruoju metu gauti pakankamai produktyvios vaizdo plokštės bemaž neįmanoma. Jeigu ieškote labai konkretaus vaizdo plokštės modelio ir negalite jo rasti parduotuvėje (kur ta plokštė šiuo metu kainuoja gerokai brangiau nei prieš pusmetį), jį įsigyti galėsite nebent interneto aukcionuose ar skelbimų puslapiuose – už smarkiai užkeltą kainą.

Mat dabar yra pats blogiausias įmanomas laikas pirkti vaizdo plokštes – ar apskritai bet kokius su kompiuterio našumu susijusius komponentus.

Už tokią nemalonią padėtį ir kainos užkėlimą galima dėkoti kriptovaliutų kasėjams. Kadangi vaizdo plokštės su skaičiavimo užduotimis, kurias reikia atlikti norint „iškasti“ kriptovaliutos, susidoroja kur kas efektyviau už centrinius procesorius, atsirado daugybė greito praturtėjimo besivaikančių entuziastų, kurie superka visas vaizdo plokštes, kokias tik randa. Šie virtualių pinigų generuotojai nuo kiekvienos įsigytos vaizdo plokštes per dieną uždirba po kelis eurus (o kartais, dėl kurso svyravimo, apskritai praleidžia dienas nuostolingai), tačiau visada viliamasi, kad štai ims ta pasirinktoji kriptovaliuta ir staigiai pabrangs. Tuomet laimingasis vaizdo plokščių fermos savininkas akimirksniu taptų milijonieriumi. Dėl to vis atsiranda besitikinčių laimėti kriptovaliutų loterijoje – būtent jie sukelia pasaulinį vaizdo plokščių deficitą, o dėl to nukenčia žaidėjai, kurių tikslas – ne greitas uždarbis, o greičiau besikeičiantys kadrai ekrane.

Nors tokie gamintojai, kaip AMD bei „nVidia“ neturi daug svertų reguliuoti vaizdo plokščių paklausą, pastaroji įmonė bent jau stengiasi: „nVidia“ informavo mažmenininkus, kad jie gautas „nVidia“ vaizdo plokštes turėtų pardavinėti pagrindiniams įmonės klientams: ne valiutų kasėjams, o žaidimų mėgėjams.

„Įmonei „nVidia“ žaidėjai yra svarbiausi. Bet kokia veikla, susijusi su mūsų „GeForce“ produktų linija, yra skirta pagrindiniams mūsų klientams. Norėdami užtikrinti, kad „GeForce“ gerbėjai galėtų mėgautis gera „GeForce“ vaizdo plokščių pasiūla net ir dabartinėje situacijoje, visiems savo mažmeninės prekybos partneriams rekomenduojame imtis atitinkamų korekcijų, kad būtų užtikrinti žaidėjų poreikiai“, – „nVidia“ atstovą Borisą Böhlesą cituoja Vokietijos svetainė ComputerBase.de.

„nVidia“ ragina mažmenininkus riboti galimybę užsisakinėti vaizdo plokštes didesniais kiekiais, nei po dvi asmeniui. Tačiau tai – tik idėja kurios „nVidia“ nesugebės plačiai įgyvendinti ribodami pardavimus vien savo svetainėje (ką jie ir daro). Godumas leis rasti labai greitą būdą apeiti ir tokį ribojimą: vaizdo plokštes poromis užsisakinėti ne tik savo, bet ir kelių draugų vardu.

Galbūt kasėjai-mėgėjai dėl tokių ribojimų ir turės parodyti išradingumą jeigu norės įsigyti 16 vaizdo plokščių vienu metu, tačiau iš esmės vaizdo plokščių pasiūlos bei paklausos mūšis tarp žaidėjų ir kasėjų gali būti išspręsti tik laikui bėgant.

„Kažkuriuo metu vaizdo plokščių kainos pasieks naują normą, bet mes prie jos nepriartėjome. Kainos turės kristi, nes vaizdo plokščių pirkimas dabartinėmis kainomis nepateisinamas net kasėjams. Žinoma, su sąlyga, kad „Bitcoin“, „Ethereum“ ir kitos kriptovaliutos išlaikys savo kurso augimo greitį, tačiau bet kokia eksponentinio augimo kreivė ilgainiui nutrūksta“, – sakė leidinio „PC Gamer“ žurnalistas Jarredas Waltonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis