„NY Times“: Viršgarsiniai lėktuvai – praeities svajonė ar aviacijos ateitis?

Nepaisant pažadų apie dviejų valandų trukmės skrydį iš Niujorko į Los Andželą, viršgarsinių oro linijų pramonė iš tikrųjų niekada taip ir neišskleidė sparnų.
Viršgarsiniai skrydžiai
Viršgarsiniai skrydžiai / „The New York Times“/Matt Williams nuotr.

Jai daugiausia trukdo fizikos dėsniai, ypač reiškinys, vadinamas „garsiniu bumu“ (angl. sonic boom) – kurtinantis triukšmas, pasigirstantis, kai orlaivis įveikia garso barjerą. Jis iš esmės ir pasmerkė viršgarsinę aviaciją būti neperspektyviu verslu.

Pranešama, kad septintojo dešimtmečio bandymų metu „garsinis bumas“ sutrupindavo langų stiklą, dėl jo įtrūkdavo tinkas ir iš lentynų krisdavo smulkūs daiktai. 1973 metais JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) uždraudė civiliniams viršgarsiniams orlaiviams skraidyti virš sausumos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas: spręsk ir laimėk elektrinį dantų šepetėlį sau!
„Moerie“ plaukų priežiūros priemonių veidu tapo K.Meschino: pamilau jas jau po pirmo galvos plovimo
Reklama
Jautienos troškiniai – tobulas maistas šaltajam sezonui: vos kelios taisyklės ir gaminsite lengva ranka
Reklama
5 Graikijos kurortai – ką rinktis: salas ar sostinę?