„NY Times“: Vokietijoje bandoma ekologiška idėja – elektrifikuoti greitkeliai

Neseniai greitkelyje, besidriekiančiame į pietus nuo Frankfurto, Thomasas Schmiederis išmanevravo vilkiką „Scania“(kartu su dažų skardinių pilna priekaba) į dešiniąją eismo juostą. Tuomet jis paspaudė jungiklį, kurio daugelio kitų sunkvežimių prietaisų skydelių nerasite.
Elektrinis sunkvežimis
Elektrinis sunkvežimis / „The New York Times“/Felix Schmitt nuotr.

Nuo vilkiko stogo pradėjo skleistis įtaisas, atrodantis tarsi koks drabužių džiovinimo stovas su viršuje privirintomis apverstomis rogėmis.

T.Schmiederiui tęsiant kelionę, vaizdo ekrane buvo matyti, kaip metalinės keistojo prietaiso dalys pakyla aukštyn ir švelniai priglunda prie viršuje nutiestų laidų – tarsi koks troleibusas.

Vairuotojo kabinoje tapo labai tylu, nes dyzelinis variklis išsijungė ir jo funkciją perėmė elektros varikliai. Sunkvežimis ir liko sunkvežimis, tačiau dabar jis buvo varomas taip, kaip dauguma traukinių ar tramvajų.

Šiuo metu aktyviai diskutuojama apie tai, ką daryti, kad sunkvežimiai išmestų mažiau teršalų. Taip pat kalbama, ar baterijos ir vandenilio elementai yra geriausias būdas uždegti elektros variklius didelėse transporto priemonėse.

T.Schmiederis dalyvavo kitokios alternatyvos bandyme. Toji alternatyva – tai tokia sistema, kurioje elektros energija sunkvežimiams tiekiama laidais, nutiestais virš važiuojamosios kelio dalies naudojant prie kabinos pritvirtintą pantografą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų