Kas per žaidimas, trumpai?
Nevyniojant į vatą apie „Ocean‘s Heart“ galima pasakyti tiek – tai vieno vaikinuko, amerikiečio Maxo Mrazo kurtas žaidimas, prie kurio jis sugaišo ketverius metus. Pradėdamas darbus jis nemokėjo net programuoti, bet per tuos metus išmoko viską, ko reikia. Patį žaidimą jis pradėjo kurti pasitelkęs „Solarus“ atviro kodo žaidimų kūrimo variklį, sukurtą „The Legend of Zelda“ fanams, kad šie galėtų kurti naujus projektus. Bet Maxas nuėjo toliau ir pagamino klasikinės „Zeldos“ įkvėptą, bet visiškai naują žaidimą, kuriam pats sukūrė visas aplinkas bei garso takelį.
Interpretacija, o ne imitacija
Kai kurie žaidimai, pavyzdžiui, „Demons Soul’s“, „Gears of War“ ar mums šiuo atveju aktualiausias „The Legend of Zelda“ žaidimų industrijai padaro tokią didelę įtaką, kad aplink juos susiformuoja tarsi atskiras žanras, kurio mechanikomis naudojasi kiti kūrėjai, siekdami papasakoti originalias istorijas. Todėl jei kada esate žaidę klasikinius „The Legend of Zelda“ žaidimus, ypač iš 16 bitų eros, tik pradėjus žaisti „Ocean‘s Heart“ viskas greitai ims atrodyti šiek tiek pažįstama.
Žaidime atrasime ne tik sugebėjimų ar ginklų, kurie yra įprasta klasikinių „Zeldos“ žaidimų dalis, pavyzdžiui, bumerangas, bet net kai kurie priešai taip pat bus tiesiogiai pasiskolinti iš šios kultinės serijos. Žaidime pamatysime labai specifines, įprastai „Zeldoje“ matomas animacijas, personažo judesius, atpažinsime ne vieną vizualinį bei žaismo elementą. Kita vertus, nepaisant to, kiek atrasime panašumų su „Zelda“, pažaidę ilgiau atrasime ir nemažai skirtumų, dėl kurių žaidimas ims atrodyti labiau kaip „Zeldos“ interpretacija, o ne imitacija.
Skirtingai nei klasikinėje „Zeldoje“, šiame žaidime matysime kur kas daugiau RPG elementų. Čia yra veikianti ekonomika, tai, kas nereikalinga, galėsime parduoti, o už turimus pinigus galėsime pirkti daiktus, resursus ar atnaujinti turimą įrangą bei aprangą. Surinkę pakankamai ingredientų galėsime patys gamintis įvairių poveikių turinčius gėrimus. Taip pat žaidime, kaip tikrame RPG, galėsime atrasti nemažai šalutinių misijų, kurias vykdydami geriau susipažinsime su žaidimo pasauliu bei gausime naudingų daiktų ar personažo patobulinimų.
Žaidimo siužeto druska ir pipirai
Žaidime valdysime jauną mergina vardu Tilia, ramiai gyvenančią saloje kartu su savo tėvu, broliais ir seserimis. Salą netikėtai užpuolus piratams, jos tėvas išsiruošia į kelionę išsiaiškinti, kodėl tai nutiko, pažada greitai sugrįžti ir dingsta keliems mėnesiams. Taigi, paskui tėvą į kelionę jo ieškoti leidžiamės ir mes.
Iš pirmo žvilgsnio istorija gali pasirodyti kiek banaloka, nes ieškoti pasimetusių šeimos narių žaidimuose išties nėra jokia naujiena, tačiau personažų dialogai bei jiems iškylančios problemos žaidime sugalvoti ir parašyti labai kruopščiai, su juntamu nuoširdumu ir specifiniu humoro jausmu. Todėl žaidimas pamažu atranda savo išskirtinį, iš esmės rimtą, tačiau ir šmaikštumo nevengiantį identitetą. Dialogai iš tikro bus kur kas ilgesni ir gilesni nei įprasta Zeldoje, kuri tradiciškai labiau pasižymi lengvabūdišku, žaismingu tonu be jokių rimtesnių dramatiškų vingių.
Iš kitos pusės, „Ocean‘s Heart“ veikia ir kur kas daugiau skirtingų veikėjų grupių, pavyzdžiui, piratai, todėl savaime gauname ir daugiau gylio bei galimybių istorijos plėtojimui. Įtraukia ir tai, kad nors vizualiai labai panašus į „Zeldą“, „Ocean‘s Heart“ pristato tokius veikėjus bei jų charakterius, jog jie nesunkiai padeda nutolti nuo palyginimu su garsiąja serija ir įstato šį žaidimą į unikalias vėžes.
Pasaulis ir 16 bitų eros iššūkiai
Žaidimas, kaip ir pridera imituojamai 16 bitų erai, suteiks mums daug laisvės ir leis patiems susivokti, kur nueiti ir kaip įgyvendinti iškeltus uždavinius, todėl žaisti teks atidžiai. Tai nėra toks žaidimas, kurį galima pereiti pusiau miegant ar papildomai besiklausant podkasto. Į jį reikės pasinerti ir įsigilinti. Taip pat, ieškant teisingo kelio, teks naršyti kiekvieną pasaulio kampelį ir sąžiningai kalbėtis su visais sutinkamais personažais. Personažų žaidime yra išties nemažai ir dauguma jų tikrai turi, ką mums pasakyti. Kartais tai bus naudinga, kartais juokinga, bet niekada nebus nuobodu.
Iš vienos pusės smagu, kai žaidime gauname galimybę natūraliai atrasti netikėtas pasaulio paslaptis, bet iš kitos pusės – turint tokią laisvę labai lengva tiesiog pasiklysti ar praleisti kokį mažiau pastebimą takelį ir daug laiko iššvaistyti klaidžiojant bei nedarant jokios pažangos.
Žinoma, kai savo tikslą galiausiai pasieki pats, prisimindamas atsitiktinai sutikto personažo nurodymus, o ne sekdamas ekrane matomą tikslą indikuojantį tašką, kaip tai įprasta, pavyzdžiui, „Assasssin‘s Creed“ ir panašiuose žaidimuose, apima kur kas didesnis pasididžiavimo savimi bei pasiekimo jausmas, todėl tokių pagalbinių elementų čia visiškai netrūksta. Visgi tikrai praverstų kiek detalesni vietovių žemėlapiai, užduočių aprašymai, ar palaipsniui pildoma žaidimo pasaulio enciklopedija.
Seni žaidimai buvo apriboti to meto technologijų ir detalesnę informaciją apie pasaulį leisdavo susirasti su žaidimu pateiktoje popierinėje instrukcijoje, tačiau dabar tokių apribojimų nebėra, tad tokia natūrali pagalba žaidėjui būtų tikrai vertinga.
Žaidime galėsime apsilankyti ir įprastuose „Zeldos“ požemiuose. Norėdami juos įveikti, turėsime ne vien nugalėti įvairius juose besislepiančius priešus, bet ir spręsti galvosūkius, kurie bus labai natūraliai susiję su aplinka bei vienas su kitu ir leis mums požemį palaipsniui išnarplioti kaip japonišką galvosūkių dėžutę. Požemiuose taip pat dažniausiai gausime ir kokį naują daiktą ar sugebėjimą, kuris mus įgalins apsilankyti ir naujose atviro pasaulio vietose, kurios anksčiau buvo nepasiekiamos ir taip tęsti žaidimo istoriją.
Nostalgiškiems vakarams
Nepaisant to, kad šį lietuvių išleistą žaidimą gena išbandyti smalsumas, jis patiks tiesiog visiems žaidėjams, mėgstantiems pasiduoti nostalgijai ir praversti vakarą prie kompiuterio su puodeliu garuojančios arbatos. Tai – lyg moderni bei tikrai daug vieno žmogaus darbo pareikalavusi duoklė klasikinei „Zeldai“, todėl jei jaučiate, kad pasiilgote kažko tokio, „Ocean‘s Heart“ yra kaip tik jums. Be to, žaidimo kaina „Steam“ platformoje sąlyginai nedidelė, o už ją gauname tikrai ilgą žaidimą. Tegyvuoja retro!
Žaidimas „Ocean‘s Heart“ pasirodė 2021 metų sausio 21 d. ir yra skirtas išskirtinai asmeniniams kompiuteriams, žaidimą galima įsigyti „Steam“ platformoje. Žaidimo kopiją apžvalgai suteikė jo leidėjas „Nordcurrent“.