„Ocean‘s Heart“ apžvalga. Lietuviai ragauja leidėjo duonos...

Šiai apžvalgai tikrai reikia prologo ir jis, tikėtina, leis jums visai kitomis akimis pasižiūrėti į šį, iš pažiūros, mielą ir paprastą žaidimą. Taigi, visi jau žinome arba esame girdėję apie didžiausius Lietuvos žaidimų kūrėjus „Nordcuurrent“, kurių išmaniesiems telefonams skirtą hitą „Cooking Fever“ žaidžia šimtai milijonų žmonių visame pasaulyje. Šie kūrėjai ne kartą buvo minėti ir dėl kitų pasiekimų, bet nuo šiol apie juos kalbėsime ir kaip apie žaidimų leidėjus. Šiandien mūsų rankose pirmasis jų išleistas žaidimas ir jis skirtas asmeniniam kompiuteriui.
„Ocean‘s Heart“ titulinis vaizdas
„Ocean‘s Heart“ titulinis vaizdas / Gamintojo nuotr.

Kas per žaidimas, trumpai?

Nevyniojant į vatą apie „Ocean‘s Heart“ galima pasakyti tiek – tai vieno vaikinuko, amerikiečio Maxo Mrazo kurtas žaidimas, prie kurio jis sugaišo ketverius metus. Pradėdamas darbus jis nemokėjo net programuoti, bet per tuos metus išmoko viską, ko reikia. Patį žaidimą jis pradėjo kurti pasitelkęs „Solarus“ atviro kodo žaidimų kūrimo variklį, sukurtą „The Legend of Zelda“ fanams, kad šie galėtų kurti naujus projektus. Bet Maxas nuėjo toliau ir pagamino klasikinės „Zeldos“ įkvėptą, bet visiškai naują žaidimą, kuriam pats sukūrė visas aplinkas bei garso takelį.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Taip atrodo sala, kai ją užpuola piratai
K.Pečiulevičiaus iliustr./Taip atrodo sala, kai ją užpuola piratai

Interpretacija, o ne imitacija

Kai kurie žaidimai, pavyzdžiui, „Demons Soul’s“, „Gears of War“ ar mums šiuo atveju aktualiausias „The Legend of Zelda“ žaidimų industrijai padaro tokią didelę įtaką, kad aplink juos susiformuoja tarsi atskiras žanras, kurio mechanikomis naudojasi kiti kūrėjai, siekdami papasakoti originalias istorijas. Todėl jei kada esate žaidę klasikinius „The Legend of Zelda“ žaidimus, ypač iš 16 bitų eros, tik pradėjus žaisti „Ocean‘s Heart“ viskas greitai ims atrodyti šiek tiek pažįstama.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidime miestai bus pilni žmonių
K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidime miestai bus pilni žmonių

Žaidime atrasime ne tik sugebėjimų ar ginklų, kurie yra įprasta klasikinių „Zeldos“ žaidimų dalis, pavyzdžiui, bumerangas, bet net kai kurie priešai taip pat bus tiesiogiai pasiskolinti iš šios kultinės serijos. Žaidime pamatysime labai specifines, įprastai „Zeldoje“ matomas animacijas, personažo judesius, atpažinsime ne vieną vizualinį bei žaismo elementą. Kita vertus, nepaisant to, kiek atrasime panašumų su „Zelda“, pažaidę ilgiau atrasime ir nemažai skirtumų, dėl kurių žaidimas ims atrodyti labiau kaip „Zeldos“ interpretacija, o ne imitacija.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Neretai personažai mums turės daug ką papasakoti
K.Pečiulevičiaus iliustr./Neretai personažai mums turės daug ką papasakoti

Skirtingai nei klasikinėje „Zeldoje“, šiame žaidime matysime kur kas daugiau RPG elementų. Čia yra veikianti ekonomika, tai, kas nereikalinga, galėsime parduoti, o už turimus pinigus galėsime pirkti daiktus, resursus ar atnaujinti turimą įrangą bei aprangą. Surinkę pakankamai ingredientų galėsime patys gamintis įvairių poveikių turinčius gėrimus. Taip pat žaidime, kaip tikrame RPG, galėsime atrasti nemažai šalutinių misijų, kurias vykdydami geriau susipažinsime su žaidimo pasauliu bei gausime naudingų daiktų ar personažo patobulinimų.

Žaidimo siužeto druska ir pipirai

Žaidime valdysime jauną mergina vardu Tilia, ramiai gyvenančią saloje kartu su savo tėvu, broliais ir seserimis. Salą netikėtai užpuolus piratams, jos tėvas išsiruošia į kelionę išsiaiškinti, kodėl tai nutiko, pažada greitai sugrįžti ir dingsta keliems mėnesiams. Taigi, paskui tėvą į kelionę jo ieškoti leidžiamės ir mes.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidime bus ne viena veikianti parduotuvė
K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidime bus ne viena veikianti parduotuvė

Iš pirmo žvilgsnio istorija gali pasirodyti kiek banaloka, nes ieškoti pasimetusių šeimos narių žaidimuose išties nėra jokia naujiena, tačiau personažų dialogai bei jiems iškylančios problemos žaidime sugalvoti ir parašyti labai kruopščiai, su juntamu nuoširdumu ir specifiniu humoro jausmu. Todėl žaidimas pamažu atranda savo išskirtinį, iš esmės rimtą, tačiau ir šmaikštumo nevengiantį identitetą. Dialogai iš tikro bus kur kas ilgesni ir gilesni nei įprasta Zeldoje, kuri tradiciškai labiau pasižymi lengvabūdišku, žaismingu tonu be jokių rimtesnių dramatiškų vingių.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Lietus net plokščiam pasauliui suteikia erdvumo
K.Pečiulevičiaus iliustr./Lietus net plokščiam pasauliui suteikia erdvumo

Iš kitos pusės, „Ocean‘s Heart“ veikia ir kur kas daugiau skirtingų veikėjų grupių, pavyzdžiui, piratai, todėl savaime gauname ir daugiau gylio bei galimybių istorijos plėtojimui. Įtraukia ir tai, kad nors vizualiai labai panašus į „Zeldą“, „Ocean‘s Heart“ pristato tokius veikėjus bei jų charakterius, jog jie nesunkiai padeda nutolti nuo palyginimu su garsiąja serija ir įstato šį žaidimą į unikalias vėžes.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Kiekvienas žaidimo kampelis yra kruopščiai ir detaliai apipavidalintas
K.Pečiulevičiaus iliustr./Kiekvienas žaidimo kampelis yra kruopščiai ir detaliai apipavidalintas

Pasaulis ir 16 bitų eros iššūkiai

Žaidimas, kaip ir pridera imituojamai 16 bitų erai, suteiks mums daug laisvės ir leis patiems susivokti, kur nueiti ir kaip įgyvendinti iškeltus uždavinius, todėl žaisti teks atidžiai. Tai nėra toks žaidimas, kurį galima pereiti pusiau miegant ar papildomai besiklausant podkasto. Į jį reikės pasinerti ir įsigilinti. Taip pat, ieškant teisingo kelio, teks naršyti kiekvieną pasaulio kampelį ir sąžiningai kalbėtis su visais sutinkamais personažais. Personažų žaidime yra išties nemažai ir dauguma jų tikrai turi, ką mums pasakyti. Kartais tai bus naudinga, kartais juokinga, bet niekada nebus nuobodu.

Iš vienos pusės smagu, kai žaidime gauname galimybę natūraliai atrasti netikėtas pasaulio paslaptis, bet iš kitos pusės – turint tokią laisvę labai lengva tiesiog pasiklysti ar praleisti kokį mažiau pastebimą takelį ir daug laiko iššvaistyti klaidžiojant bei nedarant jokios pažangos.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Kaip mus išmokė videožaidimai, jei statinė raudona – ji sprogsta
K.Pečiulevičiaus iliustr./Kaip mus išmokė videožaidimai, jei statinė raudona – ji sprogsta

Žinoma, kai savo tikslą galiausiai pasieki pats, prisimindamas atsitiktinai sutikto personažo nurodymus, o ne sekdamas ekrane matomą tikslą indikuojantį tašką, kaip tai įprasta, pavyzdžiui, „Assasssin‘s Creed“ ir panašiuose žaidimuose, apima kur kas didesnis pasididžiavimo savimi bei pasiekimo jausmas, todėl tokių pagalbinių elementų čia visiškai netrūksta. Visgi tikrai praverstų kiek detalesni vietovių žemėlapiai, užduočių aprašymai, ar palaipsniui pildoma žaidimo pasaulio enciklopedija.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Žemėlapis kiek primityvokas, bet norėdami kelią visuomet surasime
K.Pečiulevičiaus iliustr./Žemėlapis kiek primityvokas, bet norėdami kelią visuomet surasime

Seni žaidimai buvo apriboti to meto technologijų ir detalesnę informaciją apie pasaulį leisdavo susirasti su žaidimu pateiktoje popierinėje instrukcijoje, tačiau dabar tokių apribojimų nebėra, tad tokia natūrali pagalba žaidėjui būtų tikrai vertinga.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Net ir paprastas šulinys gali slėpti staigmenas
K.Pečiulevičiaus iliustr./Net ir paprastas šulinys gali slėpti staigmenas

Žaidime galėsime apsilankyti ir įprastuose „Zeldos“ požemiuose. Norėdami juos įveikti, turėsime ne vien nugalėti įvairius juose besislepiančius priešus, bet ir spręsti galvosūkius, kurie bus labai natūraliai susiję su aplinka bei vienas su kitu ir leis mums požemį palaipsniui išnarplioti kaip japonišką galvosūkių dėžutę. Požemiuose taip pat dažniausiai gausime ir kokį naują daiktą ar sugebėjimą, kuris mus įgalins apsilankyti ir naujose atviro pasaulio vietose, kurios anksčiau buvo nepasiekiamos ir taip tęsti žaidimo istoriją.

Nostalgiškiems vakarams

Nepaisant to, kad šį lietuvių išleistą žaidimą gena išbandyti smalsumas, jis patiks tiesiog visiems žaidėjams, mėgstantiems pasiduoti nostalgijai ir praversti vakarą prie kompiuterio su puodeliu garuojančios arbatos. Tai – lyg moderni bei tikrai daug vieno žmogaus darbo pareikalavusi duoklė klasikinei „Zeldai“, todėl jei jaučiate, kad pasiilgote kažko tokio, „Ocean‘s Heart“ yra kaip tik jums. Be to, žaidimo kaina „Steam“ platformoje sąlyginai nedidelė, o už ją gauname tikrai ilgą žaidimą. Tegyvuoja retro!

Žaidimas „Ocean‘s Heart“ pasirodė 2021 metų sausio 21 d. ir yra skirtas išskirtinai asmeniniams kompiuteriams, žaidimą galima įsigyti „Steam“ platformoje. Žaidimo kopiją apžvalgai suteikė jo leidėjas „Nordcurrent“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis