One.lt dirbtinį lankytojų auginimą vertins rinkos dalyviai

Valstybinėms institucijoms atsainiai žiūrint į socialinį tinklą One.lt valdančios „Tipro“ veiksmus, kuomet į šią svetainę lankytojai nukreipiami be jų žinios ar sutikimo, tai nusprendė įvertinti kiti rinkos dalyviai.
Diagrama
Diagrama / 123rf nuotr.

Lietuvos interneto rinkos tyrimą „gemiusAudience“ atliekanti bendrovė „Gemius Baltic“ teigia, kad jos pareiga pateikti statistinius duomenis apie svetainių lankytojų elgseną, o rugpjūčio mėnesio portalų lankomumo statistika atspindi „Tipro“ taikytą agresyvią savireklamą.

„Tarptautinė tyrimų bendrovė „Gemius“ suteikia rinkai informaciją apie interneto svetaines, t.y. atliekant tinklalapio duomenų matavimus, sužinomi statistiniai duomenys apie lankytojų elgseną, susijusią su naudojimusi konkrečia interneto svetaine. Interneto auditorijos matavimai turi atspindėti verslo realijas, tad rugpjūčio mėnesio „gemiusAudience“ rezultatuose One.lt agresyvi savireklama ir yra statistiškai atspindėta“, – rašoma „Gemius Baltic“ generalinės direktorės Grytos Balserytės atsiųstame komentare.

Priminsime, kad rugpjūtį One.lt unikalių lankytojų skaičius augo 10 proc., nors kiti lankytojų aktyvumą atspindintys rodikliai (svetainėje praleistas laikas, atverstų puslapių skaičius ir kt.) mažėjo.

Plačiau apie „Tipro“ pasirinktą agresyvią savireklamą, kuomet Demotyvacija.lt lankytojai buvo nukreipiami į One.lt subportalą Juokutis.one.lt, galite pasiskaityti čia.

Tai yra negarbingas elgesys vartotojų ir kitų rinkos dalyvių atžvilgiu. Reikės mūsų asociacijos nariams tai apsvarstyti. Nes jei rinkoje tokių dalykų atsiranda ir daugėja, reikės imtis griežtesnių savireguliacijos normų, – sakė A.Žilinskienė.

Anot G.Balserytės, „Gemius Baltic“ nesiims vertinti „Tipro“ veiksmų: „Kaip vertinti tokią lankytojų pritraukimo strategiją – nesiimame spręsti, šią teisę paliekame patiems rinkos dalyviams.“

Elgiasi neetiškai ir negarbingai

Kiti didieji rinkos dalyviai „Tipro“ veiksmus vadina neetiškais ir negarbingais.

Didžiuosius naujienų portalus vienijančios Interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) pirmininkė Aistė Žilinskienė teigia, kad apgaulingas lankytojų pervedimas iškreipia statistiką ir menkina visų interneto portalų reputaciją. „Mes tai vertiname kaip absoliučiai neetišką ir negarbingą žingsnį. Visi rinkos dalyviai ir žaidėjai, kurie dalyvauja pirkdami interneto rinkoje, puikiai supranta, kad tai yra neetiška, nesąžininga ir neaišku, ar tas vartotojas yra lojalus, ar jis yra tikras“, – teigė A.Žilinskienė.

Anot jos, save ir lankytojus gerbiantys interneto portalai dirbtinai nenukreipia lankytojų iš vienų portalų į kitus jiems nežinant. „Taip elgiasi tik užsienio pornografijos tinklalapiai, kurie negali legaliai reklamuotis, bet nori prisitraukti daugiau vartotojų. Šio poelgio neigiama pusė yra ta, kad žmonėms, kurie taip gerai interneto rinkos detalių neišmano, tai gali suformuoti nepasitikėjimą interneto statistikos matavimu. Taps neaišku, kuo tikėti, kiek ta statistika tikra, kiek lankytojų turi svetainės. Tokie neetiški žingsniai rodo nepagarbą ir tiems, kurie veikia etiškais žingsniais“, – sakė IŽA pirmininkė.

Ji apgailestavo, kad valstybės institucijos šioje situacijoje yra bejėgės, nes teisiškai šie veiksmai yra legalūs. Tad kokių veiksmų imtis, teks spręsti patiems rinkos dalyviams.

Tiesa, nei One.lt, nei Demotyvacija.lt nėra IŽA nariai – ši asociacija vienija tik naujienų portalus. Tačiau praleisti pro akis stambaus interneto rinkos dalyvio veiksmų neketinama.

„Ne viskas, kas nėra neteisėta, yra gražu iš etinės ir moralinės pusės. Tai yra negarbingas elgesys vartotojų atžvilgiu ir negarbingas elgesys kitų rinkos dalyvių atžvilgiu, kurie žaidžia sąžiningai. Vienintelis galimas kelias – reikės mūsų asociacijos nariams tai apsvarstyti. Nes jei rinkoje tokių dalykų atsiranda ir daugėja, reikės imtis kažkokių griežtesnių savireguliacijos normų ir taip bandyti spręsti šią problemą“, – sakė A.Žilinskienė.

Ji pabrėžė, kad internete konkurentai yra ne tik tie, kas vykdo tokią pat veiklą, bet ir kitos svetainės, kadangi rinka yra sąlyginai nedidelė ir tenka konkuruoti dėl kiekvieno reklamos cento: „Reklamos pirkėjams savo auditoriją rodo ir jie, ir naujienų portalai. Interneto reklamos rinkoje mes esame visi konkurentai.“

Kaip Demotyvacija.lt lankytojai tapo ir One.lt lankytojais, galite pamatyti šiame vaizdo įraše:

VIDEO: Kaip Demotyvacija.lt lankytojai tampa ir One.lt lankytojais

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis