„OpenAI“ pristatė patobulintą „ChatGPT“ versiją

JAV technologijų startuolis „OpenAI“ pirmadienį išleido našesnę ir dar labiau žmogui prilygstančią dirbtinio intelekto (DI) technologijos, kuria paremtos populiaraus generatyvinio įrankio „ChatGPT“ funkcijos, versiją – nemokamą visiems naudotojams.
OpenAI pristato naują dirbtinio intelekto modelį GPT-4. / IMAGO/CFOTO / IMAGO/CFOTO
OpenAI pristato naują dirbtinio intelekto modelį GPT-4. / IMAGO/CFOTO / IMAGO/CFOTO

Žymusis „OpenAI“ produktas atnaujintas likus vienai dienai iki to, kai „Google“ turėtų paskelbti apie savąjį „Gemini“ – paieškos sistemų milžinės DI įrankį, konkuruojantį su „ChatGPT“.

„Labai, labai džiaugiamės galėdami nemokamai pasiūlyti „GPT-4o“ visiems mūsų naudotojams“, – San Fransiske vykusiame pristatymo renginyje sakė vyriausioji technologijų pareigūnė Mira Murati.

Naujasis modelis bus įdiegtas „OpenAI“ produktuose per kelias ateinančias savaites, teigė bendrovė, o prenumeratą mokantys klientai turės neribotą prieigą prie šio įrankio.

Bendrovė nurodė, kad „GPT-4o“ gali kurti turinį arba suprasti balsu, tekstu ar vaizdais diktuojamas komandas.

„Naujasis balso (ir vaizdo) režimas yra geriausia kada nors naudota kompiuterinė sąsaja. Tarsi DI iš filmų“, – tinklaraščio įraše teigė „OpenAI“ generalinis direktorius Samas Altmanas.

Anksčiau jis yra minėjęs, kad aktorės Scarlett Johansson balso įkūnytas filmo „Ji“ (Her) personažas robotas suformavo jo viziją tolesnei DI pažangai.

„Bendravimas su kompiuteriu man niekada neatrodė labai natūralus; dabar atrodo“, – pridūrė S. Altmanas.

Virtualiame renginyje M. Murati ir „OpenAI“ inžinieriai pademonstravo naująsias „GPT-4o“ galias, mesdami įvairius iššūkius patobulintai „ChatGPT“ pokalbių roboto versijai.

Pristatymo metu „OpenAI“ darbuotojai pagrinde uždavinėjo klausimus įgarsintai „ChatGPT“ sistemai, kuri atsakinėjo į juos juokaudama ir šmaikštaudama kaip žmogus.

Robotas vertėjavo iš anglų į italų kalbą, aiškino veido išraiškas ir vienam naudotojui padėjo išspręsti sudėtingą algebros uždavinį.

Bendrovė teigė, kad „GPT-4o“ turi tuos pačius pajėgumus, kaip ir ankstesnė versija, kalbant apie teksto suvokimą, samprotavimą ir kodavimo intelektą, ir nustato naujus daugiakalbių pokalbių, garso ir vaizdo standartus technologijų pramonėje.

Vienos demonstracijos metu „ChatGPT“ robotas per išmaniojo telefono kamerą sėkmingai interpretavo vieno įmonės darbuotojo aplinką, kalbėdamas draugišku, moterišku balsu, panašiai kaip DI robotas filme „Ji“.

„Hmmm, iš to, ką matau, panašu, kad kažką įrašinėjate ar filmuojate su šviesomis, trikojais [...] galbūt ruošiatės sukurti vaizdo klipą ar skelbti pranešimą?“ – kalbėjo „ChatGPT“.

DI varžybos

Pastarosiomis savaitėmis buvo tikimasi, kad „OpenAI“ išleis internetinės paieškos įrankio su DI versiją, kuri konkuruos su „Google“ paieškos sistema, tačiau penktadienį S. Altmanas pareiškė, kad taip nebus.

Stebėtojai taip pat laukė „GPT-5“ pasirodymo, tačiau S. Altmanas praėjusią savaitę sakė, kad jo bendrovė „neskubės išleisti svarbių naujų modelių“.

Šis „GPT-4o“ pristatymo renginys – naujausias epizodas DI varžybose, kuriose „OpenAI“ remianti „Microsoft“ aplenkė „Apple“ ir tapo didžiausia pasaulyje bendrove pagal rinkos kapitalizaciją.

„OpenAI“ ir „Microsoft“ įnirtingai varžosi su „Google“ dėl pagrindinio generatyvinio DI kūrėjo vardo, tačiau „Facebook“ savininkė „Meta“ ir naujokė „Anthropic“ taip pat deda didelius žingsnius šiose konkurencijos varžybose.

Visos šios bendrovės stengiasi rasti būdų, kaip padengti milžiniškas generatyvinio DI sąnaudas, kurių didelė dalis tenka lustų milžinei „Nvidia“ ir jos galingiems grafikos procesorių (GPU) puslaidininkiams.

Naujojo modelio prieinamumas visiems naudotojams gali pasėti klausimų dėl „OpenAI“ monetizacijos strategijos, abejojant, ar paprasti naudotojai yra pasirengę mokėti už prenumeratą.

Iki šiol klientai nemokamai galėjo naudotis tik prastesnėmis „OpenAI“ arba „Google“ pokalbių robotų versijomis.

„Esame įmonė ir rasime daugybę dalykų, už kuriuos galėsime imti mokestį“, – savo tinklaraštyje teigė S. Altmanas.

DI kūrėjai taip pat jaučia spaudimą iš leidėjų ir autorių, reikalaujančių sumokėti už bet kokį turinį, naudojamą DI modeliams mokyti.

„OpenAI“ pasirašė turinio partnerystės sutartis su „Associated Press“, „Financial Times“ ir „Axel Springer“, tačiau taip pat yra įsivėlusi į teismo procesą su „The New York Times“.

JAV teismuose DI bendrovėms taip pat iškelti atskiri menininkų, muzikantų ir autorių ieškiniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis