Į mokyklą – vėliau
Naujame Šveicarijoje atliktame tyrime mokslininkai nustatė, kad paaugliai, kurie 2020 m. kovo-birželio mėn. per pirmąją pandemijos bangą buvo mokomi namuose, išsimiegojo gerokai daugiau, o tai siejosi su kitais jų savijautos pagerėjimais.
„Mokiniai per uždarymo laikotarpį miegojo maždaug 75 minutėmis ilgiau“, – „Science Alert“ pasakojo Ciuricho universiteto (UZH) raidos pediatrijos tyrėjas Oskaras Jenni. –Tuo pat metu labai pagerėjo su sveikata susijusi jų gyvenimo kokybė, sumažėjo alkoholio ir kofeino vartojimas.“
Atlikdami tyrimą, O.Jenni ir kiti tyrėjai internetu apklausė daugiau kaip 3600 Ciuricho regiono vidurinių mokyklų moksleivių, pateikdami jiems klausimus apie jų miego įpročius ir kitus klausimus, susijusius su sveikatos ir elgesio ypatumais.
Vėliau rezultatai buvo palyginti su ankstesne apklausa, kurioje 2017 m., gerokai prieš prasidedant COVID-19 pandemijai, dalyvavo daugiau nei 5300 mokinių.
Rezultatai parodė, kad per mokslo savaitę namuose besimokančių paauglių grupė prabusdavo vidutiniškai maždaug 90 minučių vėliau nei kontrolinės grupės paaugliai, tačiau jie taip pat ėjo miegoti maždaug 15 minučių vėliau, t. y. iš viso jų miego perteklius kiekvieną dieną buvo apie 75 minutes.
Tuo pat metu kai kurios su sveikata susijusios ir elgesio charakteristikos, palyginti su kontroline grupe, pagerėjo, o tai rodo, kad dėl papildomų 75 minučių kasdienio miego jie jautėsi geriau – buvo energingesni, labiau susikaupę, produktyvesni.
Jau kelerius metus daugybė tyrimų rodo, kad mokyklinė diena turėtų prasidėti vėliau, nes tada paaugliai pasižymi didesniu budrumu, praneša apie geresnį miegą ir gebėjimą susikaupti bei mokytis.
Kai kurie ekspertai netgi mano, kad paaugliai neturėtų pradėti mokslo dienos iki 10 ar net 11 val. ryto.