JAV tyrėjai nenustatė jokio reikšmingo ryšio tarp tėvų pagalbos ruošiant namų darbus ir vaiko matematikos ar skaitymo pasiekimų.
„Todėl mūsų išvados verčia abejoti dešimtmečius trukusiu tėvų skatinimu padėti atlikti namų darbus ir kontroliuoti jų atlikimą“, – rašė autoriai.
Klausimas, kiek tėvai turėtų padėti ruošti namų darbus, mokslininkų buvo svarstomas ir anksčiau. Tinkamas požiūris gali užkrėsti vaikus meile mokymuisi, bet per didelis dalyvavimas labiau trukdo, o ne padeda pasiekti geresnių testų rezultatų.
Tyrimai taip pat rodo, kad tėvai namų darbus suvokia kaip stresą keliantį užsiėmimą, dėl to namuose kyla įtampa.
Naujausiame tyrime mokslininkai pabandė nustatyti, kokią įtaką jaunesniems vaikams (nuo 1 iki 5 klasės) daro tėvų pagalba ruošiant namų darbus.
Tam autoriai naudojo 1997-1998 m. ir 2011 m. nacionalinius duomenų rinkinius. Skirtingai nei ankstesnių tyrimų atveju, analizuodami rezultatus jie taip pat atsižvelgė į tokius kintamuosius kaip socialinė ir ekonominė padėtis bei tėvų išsilavinimas.
Net ir atsižvelgdami į tėvų pagalbos namų darbams lygį ir intensyvumą, mokslininkų komanda nenustatė jokio poveikio.
Autoriai negali būti tikri, kodėl taip atsitiko, tačiau jie turi keletą paaiškinimų.
Pavyzdžiui, gali būti, kad namuose patiriamas stresas nėra palankus mokymuisi. Arba todėl, kad tėvai atlieka didžiąją dalį darbo, užuot mokę vaikus savarankiškai mąstyti, rašo „Science Alert“.
Ataskaitose taip pat teigiama, kad tėvų parama ir pasitikėjimas yra susiję su aukštesniais pasiekimais, todėl komanda nurodo, kad reikia atskirti skirtingus tėvų pagalbos tipus.