Praėjusią savaitę CEATEC technologijų parodoje Japonijoje „Panasonic“ pademonstravo prototipą įrenginio, kuris įjungus yra neatskiriamas nuo bet kurio įprastinio televizoriaus, tačiau išjungus tampa permatomu kaip paprastas stiklas, rašo sciencealert.com.
Patys „Panasonic“ atstovai aiškina, kad tai yra „ekranų ateitis“. Žinoma, gamintojai apie šių ekranų gamybos technologijas tyli kaip vandens į burną prisėmę, kad tik konkurentai nesugalvotų gaminti ko nors panašaus.
„Engadget“ žurnalistui Matui Smithui pavyko išsiaiškinti, kad ekranas yra pagamintas iš labai smulkaus tinklelio, įleisto į stiklo plokštę.
Bent jau pagal tai, kas matoma „Panasonic“ reklaminiame filmuke, galima spręsti, kad televizorių galima ne tik įjungti ir išjungti, bet ir stumdyti kaip spintelės duris. O tai reiškia, kad už ekrano esančios lentynos yra laisvai prieinamos ir jų turinys yra matomas kai televizorius išjungtas.
Ne mažiau svarbu yra tai, kad televizoriuje yra naudojama naujausia OLED (organinių šviesą skleidžiančių diodų) technologija, kas reiškia, kad kiekvienas ekrano taškas apšviečia pats save, o ne būna apšviečiamas iš šono ar galo.
Tradiciškai OLED ekranų plokštėse ant stiklo plokštės tarp dviejų elektrodų įterpiama plonas plastiko sluoksnelis, todėl kai nėra elektrinio signalo plokštė gali būti beveik visiškai permatoma.
Be to, OLED technologija yra labai taupi energijos požiūriu, tad ekrano plokštės gali būti labai plonos – OLED technologijos pagrindu ilgainiui ketinama gaminti tokius ekranus, kuriuos būtų galima suvynioti tarsi popierių.
Ir toks televizorius skirtas ne vien muilo operoms ar žinioms žiūrėti - „Panasonic“ rinkodarininkai svarsto, kad ateityje žmonės tokius ekranus naudos išmaniesiems namų įrenginiams valdyti, muzikai groti ar net namų sienoms padabinti kokiu nors nuotaikingu vaizdu.
Dar metų pradžioje kažką panašaus „Panasonic“ demonstravo ir CES parodoj Las Vegase, tačiau, anot bendrovės inžinierių, naujausia nematomo televizoriaus versija yra dar geriau permatoma išjungus ir dar ryškesnė įjungus.
Bet naujausių technologijų gerbėjai dar neturėtų skubėti matuotis vietos naujam televizoriui ir taupyti pinigus naujam pirkiniui – anot bendrovės atstovų, dar bent trejus metus parduotuvėje šios naujovės tikrai neišvysime.
Na, bent jau pinigus taupyti bus galima neskubant.