Robotikos centro tikslas – robotika ir technologijos prieinamos ir užtikrinamos įvairių poreikių, gebėjimų vaikams. Šiuo metu PRC „RoboLabe“ veikia ir 2 suformuotos grupės, pritaikytos specialiųjų poreikių turintiems vaikams, bendradarbiaujama su Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokykla, Algimanto Bandzos socialinių paslaugų namų auklėtiniais. Šiemet „RoboLabas“ pradeda vykdyti STEAM veiklas Panevėžio ikimokyklinio ugdymo įstaigoms: vyks mokytojų konsultacijos, įtraukiant lopšelių – darželių pedagogus bus kuriama speciali programa.
„Kai prieš tris metus atidarėme PRC „RoboLabą“, neturėjome patirčių, todėl galėjome tik įsivaizduoti, kaip jis veiks. Šiandien galime konstatuoti, kad visų mūsų lūkesčiai smarkiai viršyti. „RoboLabas“ veikia, jis pilnas smalsių vaikų, pilnas būsimųjų mokslininkų ir išradėjų. Tų, kurie patirtis įgauna ne iš vadovėlio, o per tikrą bandymą, per atradimo džiaugsmą, skatinantį tobulėti. Visa tai puikios „RoboLabo“ komandos dėka“, – sakė Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.
Panevėžio robotikos centro mokytojai džiaugiasi, kad per 3 metus išugdė ne vieną mokinį, kuris pasižymėjo respublikiniuose, tarptautiniuose konkursuose ir varžybose, tokiose kaip „LEGO First League“, „Robo-tech“, „Panevėžio robotų fiesta“, „Mbot labirintas“, „LED'inės Kalėdos“, „Mano Minecraft ateities Panevėžys“ ir kt. Panevėžio robotikos centro vaikai dalyvauja įvairiuose projektuose, tokiuose kaip Vilniaus Gedimino technikos universiteto „Ateities inžinerija“, Lietuvos Junior Achievement (LJA) programoje „accelerator_x“, kur centro ugdytiniams puikiai pavyko sugeneruoti tikro verslo idėją – įkurti jauną bendrovę „Smegenų vingis“ ir pagaminti patrauklias galvosūkių dėžutes.
Per trejus gyvavimo metus robotikos centras „RoboLabas“ jau spėjo išugdyti pirmuosius jaunuosius miesto inovatorius. Inžinerija, programavimas, elektronika daugeliui gali atrodyti kaip labai sudėtingas dalykas, tačiau „RoboLabo“ vaikams – tai įdomus iššūkis, kur jie turi galimybę praktiškai susipažinti su elektronikos gamybos technologijų procesais, realizuoti savo idėjas ir projektus iki realaus prototipo.
Trečius metus „RoboLabą“ lankantis Dovydas A. yra tikras kūrėjas, nestokojantis iniciatyvos ir savo laisvo laiko. Užsiėmimų metu Dovydas A. sugalvojo idėją, kaip pritaikyti sensorinius jutiklius, matuojančius anglies dioksido kiekį ore, ir juos panaudoti praktiškai – integruoti į žmonių dėvimus drabužius, jo atveju – į striukę. Robolabiečio striukė gali fiksuoti informaciją iš aplinkos, taip pat įspėti, jei striukę dėvinčio asmens aplinkoje padidėja anglies monoksido kiekis. Tokia technologija galėtų būti pritaikoma ir naudojama įvairiose srityse, pvz., statybų sektoriuje arba dirbantiems su pavojingomis cheminėmis medžiagomis.
Itin įdomus ir dar vienas Dovydo A. kartu su „RoboLabo“ ugdytiniu Augustu P. projektas. Šiais mokslo metais vaikinai dalyvauja Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) 5 sezono projekte „Ateities inžinerija“. Kur pasirinkę roboto prototipo kūrimo tematiką vaikinai patys gamina CNC frezavimo stakles.
Tame pačiame projekte robolabietis mėgina jėgas kurdamas aviamodelio registracijos atpažinimo bloką, kuris prieš skrydį galėtų identifikuoti modelį ir jo savininką. Ne pirmus metus „RoboLabą“ lankantis dar vienas vaikas Ignas C. taip pat yra užsidegęs kurti ir dalyvauti technologiniuose centro būreliuose. Mokinys dalyvaudamas projekte šiuo metu kuria elektroninį atminties įgūdžių lavinimo „Simon“ žaidimo prototipą.
„Kaip žinome, Panevėžys nuo seno garsėja stipria pramone, miestas sparčiai žengia robotizacijos krypties link. Be to, Panevėžys yra išsikėlęs ambicingą tikslą tapti viso regiono Pramonės 4.0 centru. Todėl labai svarbu susitelkti įmonėms, kartu jungiant švietimo įstaigas, tokias kaip „RoboLabas“ ar regioninis STEAM atviros prieigos centras, ir dirbti ta linkme. O mūsų pareiga – įdomiai ugdyti vaikus“, – teigia robotikos centro „RoboLabas“ vedėja Vaida Repovienė.
Šiais metais kūrybiškumu nenustygstantys pradinukai ėmė kurti „RoboLabo“ tinklalaidę, pavadinimu „Pramuštgalviai“. Pirmą laidą klausytojai gali išgirsti „RoboLabo“ puslapyje, įstaigos socialinių tinklų Youtube ar Facebook paskyrose. Laidų tikslas – kviesti pramonės įmonių atstovus skleisti žinią apie save ir pasakoti vaikams jų kalba apie Panevėžyje kuriamus pažangius produktus, vystomą inovacijų pažangą.
Šiais mokslo metais aktyviai dalyvauta vykdant ir LL3 projekto „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas plėtojant STEAM srities dalykų patirtinį mokymąsi“ veiklose. Siekiant pokyčių ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo švietimo srityje, mokytojai buvo kviečiami vesti integruotas pamokas pasitelkiant inovatyvias PRC ,,RoboLabas“ priemones. Projekto vykdymo laikotarpiu, bendradarbiaujant su mokytojais, buvo sukurtas „Pamokų bankas“.
Įstaiga yra atvira, pilietiška, prireikus ketinama į veiklas kviesti ir Panevėžyje apsistojusius karo pabėgėlių iš Ukrainos vaikus.