Lietuvoje sukurta dirbtinio intelekto agentė „Ana“: gelbės pasaulį nuo informacinio pertekliaus

Menka paslaptis, kad kenčiame nuo nesibaigiančios turinio lavinos, užgriuvusios mūsų silpnas, nuo dopamino priklausomas smegenis. Neveltui, „brain rot“ (liet. „smegenų atrofija“) yra Oksfordo žodyno metų žodis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Ana“ ekrano vaizdas
„Ana“ ekrano vaizdas / Bendrovės nuotr.

Tačiau ypač glumina tai, kad net pašalinus triukšmą, masinančias antraštes, melagienas ir dirbtinio intelekto šlamštalą (iš angl. „slop“), turinio, kuris iš tikrųjų yra geras, ar net puikus, kiekis vis tiek bus neaprėpiamas. Kaip su tuo susitvarkyti?

Nauja dirbtinio intelekto programėlė „Ana“ sprendžia šį iššūkį, tapdama vartotojo informacijos agente. Ji nuolatos šukuoja interneto turinį ir atrenka bei apžvelgia tai, kas svarbu ir aktualu konkrečiam vartotojui. „Ana“ kasryt paruošia siuntinį, kurį galima perskaityti arba perklausyti. Pastaruoju atveju, konkrečiam žmogui paruošiama kasdienė, asmeninė tinklalaidė su jo aktualijomis.

Bendrovės nuotr./„Ana“
Bendrovės nuotr./„Ana“

Šiuo metu „Ana“ skaito mėgstamus vartotojo naujienlaiškius, ištraukia naudingą informaciją, apibendrina ir atsako į klausimus apie jų turinį bei platesnį kontekstą. Be to, ji seka naudotojo mėgstamas temas plačiame internete ir kiekvieną rytą praneša, kas jose naujo. Galiausiai, „Ana“ skaito naujienų šaltinius ir personalizuoja nušviečiamus įvykius.

Tad užuot nusinaršius iki visiško nuovargio, „Ana“ kasryt per kelias minutes, itin kompaktiškai pristato tai, kas svarbiausia, apsaugodama nuo likusio triukšmo.

„Kompanijos giriasi kaip jų vystomi dirbtinio intelekto agentai galės prigaminti dar daugiau turinio soctinklams, portalams, paieškos sistemoms. Bet tai yra siaubinga. Mes siekiame priešingo efekto: „Ana“ turi padėti žmogui atsirinkti, o ne skandinti jį turinio begalybėje. Todėl DI matome kaip neįtikėtinai našią informacijos rūšiavimo, aiškinimo ir kontekstualizavimo mašiną. „Ana“ yra produktyvumo įrankis, dirbtantis jums. Tuo ji smarkiai skiriasi nuo soctinklų, optimizuotų įtraukumui, adikcijai, galo neturinčiam srautui“, — pasakojo Tomas Dirvonskas, vienas iš „Ana“ kūrėjų.

„Ana“ pirmiausiai yra skirta anglakalbėms rinkoms ir informacijos perteklių jaučiantiems vartotojams. Jos 2.0 versija ką tik pasirodė „App Store“ parduotuvėje, o metų eigoje planojama ir „Android“ versija.

„Artimoje ateityje jokia informacija, kurios iš anksto nepatikrins jūsų dirbtinio intelekto agentė, jūsų nepasieks. Nesvarbu, ar tai žinios, ar tinklalaidės, ar net reklamos. Jūsų nustatymai, norai, pomėgiai, elgsena lems, ką agentė įleis, o ką blokuos. Agentė turės užduotį apsaugoti mus nuo bet kokios informacijos, kurios nepageidaujame, ar kuri mums atrodo neįdomi. Tai — tarsi itin sofistikuotas brukalo filtras visam interneto turiniui. Anksčiau asistentus turėjo tik superturtingieji, su „Ana“ norime, kad jie būtų skirti kiekvienam.“ — dalijosi Tomas Ramanauskas, startuolio bendraįkūrėjas.

Dar prieš trejus metus turinio agentai atrodė kaip mokslinės fantastikos scenarijus, o šiuo metu prognozuojama, kad jų rinkos dydis nuo 5 mlrd. JAV dolerių 2024 m. augs iki 46 mlrd. dolerių 2030 m.

Startuolio „Ana“ kūrėjai yra Tomas Dirvonskas (vadovavęs žymių pasaulio verslų programėlių kūrimo agentūrai, vėliau dirbęs vadovaujantį darbą „Treatwell“,) ir Tomas Ramanauskas (reklamos agentūrų įkūrėjas, kūrybingumo lektorius, tarptautinės edukacijos platformos „Kūrybingumo mokykla“ bendrakūrėjas). Ją vysto keturių žmonių komanda Vilniuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Lidl Lietuva“ septintus metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Lietuvoje ir Europoje
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai