Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Paulas Allenas pristatė didžiausią pasaulyje raketų paleidimo lėktuvą

Lėktuvo sparnų mojis 117 m, jis varomas šešiais „Pratt & Whitney“ varikliais (juos naudoja ir „Boeing 747“). Paulo Alleno kompanija „Vulcan Aerospace“ pastaraisiais metais buvo gan tyli ir netgi kilo klausimų apie sumanymo likimą. Bet trečiadienį vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų pasidalino kompanijos „Stratolaunch“ lėktuvo – didžiausio pasaulyje – nuotrauka. Panašu, kompanija sėkmingai žengia į priekį.
„Stratolaunch“ varomas šešiais, „Boeing 747“ naudojamais Pratt & Whitney varikliais
„Stratolaunch“ varomas šešiais, „Boeing 747“ naudojamais Pratt & Whitney varikliais / Stratolaunch Systems Corporation nuotr.

Maksimalus pakilimo svoris – 590 tonų. „Stratolaunch“ sparnų mojis yra didžiausias, ankstesnį rekordininką (Howard Hughes „Spruce Goose“) lenkiantis 20 metrų. „Vulcan Aerospace“ sako, kad jos „Stratolaunch“ lėktuvo veikimo nuotolis bus 2 000 jūrmylių (3 700 km). Pasitarnaudama kaip daugkartinio naudojimo pirmoji pakopa, „Stratolaunch“ sistema per vieną skrydį galės iškelti krovinius į kelias orbitas.

Kompanija „Stratolaunch“ orlaivį išvežė iš Mochavės dykumoje esančio „Mojave Air & Space Port“ angaro. Tai buvo pirmas kartas, kai aparatas išvežtas į lauką ir Allenas sakė, kad norima atlikti „kuro papildymo“ bandymus. Vėliau kompanija pranešė, kad taip pažymėta konstravimo fazės pabaiga ir pradedami bandymai – iš pradžių antžeminiai, o paskui ir skrydžio.

„Stratolaunch“ sistema yra dalis Alleno plano atpiginti kosminius skrydžius. „Vulcan“ neatskleidė daug detalių apie paleidimo platformos galimybes, bet spalį paskelbė apie partnerystę su Orbital ATK, kuri iš „Dulles“, Virdžinojoje įsikūrusios kompanijos, pateiks „daug“ Pegasus XL ore paleidžiamų raketų, naudojimui su „Stratolaunch“.

Šios raketos gali paleisti mažus, iki 1 000 svarų masės palydovus į žemą orbitą. Šia koncepcija ir galimybėmis „Stratolaunch“ konkuruoja su tokiomis kompanijomis, kaip „Virgin Orbit“, kuri planuoja paleisti raketas iš modifikuoto „Boeing 747-400“.

Savo memuaruose „Idea Man“, Allenas rašė esantis apsėstas raketų idėjos nuo pat vaikystės. Jis skaitė Robertą Heinleiną ir žavėjosi „Apollo“, mintinai žinojo „Mercury 7“ astronautų vardus. Būdamas vaikas, Allenas detaliai piešė raketas ir astronautus ir svajojo sukurti raketas Marso tyrimams.

„Kiti susižavėjimai kildavo ir nykdavo, bet svajonės apie raketas visad liko, – rašė jis. – Po Apollo NASA ėmėsi nepilotuojamų zondų. Kosmosas neteko savo auros, bet mano susidomėjimo niekada neprarado“.

Šią savaitę aura grįžo.

Eric Berger
arstechnica.com

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos