„YouTube“, reaguodama į susidariusią situaciją, informavo, kad šią savaitę ėmėsi veiksmų prieš vartotojus, kurie pažeidė jų taisykles: panaikino daugiau nei 400 kanalų, trynė paskyras, šalino komentarus prie dešimčių milijonų vaizdo įrašų. Be to, neteisėto turinio autorių informacija buvo perduota teisėsaugos institucijoms, tačiau pripažino ir tai, kad reikia dar daug ką nuveikti.
Trečiadienį pasklido informaciją, kad bet kokį reklamavimąsi „YouTube“ platformoje nutraukė visos „Nestle“ priklausančios bendrovės. Anksčiau reklamų prie vaizdo įrašų atsisakė „Epic Games“, Vokietijos maisto pusgaminių bendrovė „Dr. August Oetker KG“. Piniginę užvėrė ir „Disney“.
Kirmgrauža į pedofilijos pasaulį
O visos problemos į paviršių išliko po to, kai „YouTube“ turinio kūrėjas Mattas Watsonas išplatino įrašą, kuriame išsamiai aprašė, kaip jis pats pavadino, „kirmgraužą į „YouTube“ pedofilijos žiedą“.
„YouTube“ rekomenduojamas algoritmas padeda pedofilams komentarų skiltyje užmegzti tarpusavio ryšį, keistis kontaktiniais duomenimis, dalintis nuorodomis į vaikų pornografijos turinį. Surasti tokią informaciją iš visiškai naujos, niekada nenaudotos „YouTube“ paskyros per nekaltus vaizdo įrašus galiu ne daugiau nei per dešimt minučių, kartais tam pakanka mažiau nei penkių pelės paspaudimų“, – aiškino M.Watsonas.
Norėdamas patekti į šią pedofilijos kirmgraužą, M.Watsonas atlieka paiešką pagal terminą „bikini haul“ ir pasirenka „YouTube“ rekomenduojamus vaizdo įrašus, esančius „Up Next“ skiltyje. Po kelių pelės paspaudimų prieš akis atsiranda mažų mergaičių vaizdo įrašai. Patys savaime jie nėra pornografinio turinio, tačiau komentarų skiltyje sužymėti laiko taškai kai nufilmuotos mergaitės atsiduria kompromituojančiose pozicijose, – aiškina M.Watsonas.
„Kai į tą kirmgraužą patenkate, kito turinio tiesiog nematote. „YouTube“ algoritmas yra tiek klaidingas, kad nematoma nieko, išskyrus šiuos įrašus. Todėl tai suteikia pedofilams galimybių surasti daugiau tokio turinio. Tačiau dar svarbiau yra tai, kad jie gali dalintis kontaktine socialinių tinklų informacija, taip pat radau nuorodų į tikrą vaikų pornografiją. Ir, žinoma, kai kurie iš šių vaizdo įrašų yra su reklamomis“, – savo vaido įraše, peržiūrėtame daugiau nei du milijonus kartų.
Temą papildomai išplėtojo naujienų svetainė „Wired UK“. Joje rašoma: „vaizdo įrašai, kuriuose matomi vaikai su nuogais užpakaliais, genitalijomis ar su apatiniais drabužiais, pritraukia milijonus „YouTube“ peržiūrų, o šalia tokio turinio rodomos reklamos iš didžiausių pasaulio automobilių ar kosmetikos gamintojų. Komentarai po daugeliu iš šių įrašų yra pilni laiko taškų nuorodų, kuriomis pedofilai pažymi tas įrašų vietas, kuriose galima pamatyti parodytas genitalijas, kai vaikai daro špagatus, kai pakelia marškinėlius ir parodo spenelius... Šiuos vaizdo įrašus „YouTube“ monetizuoja, prieš juos rodomos „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Fortnite“, „Grammarly“, „L'Oreal“, „Maybelline“, „Metro: Exodus“, „Peloton“ ir „SingleMuslims.com“ vaizdinės reklamos, be to naudojamas reklamavimas skydeliais“.
„YouTube“ veiksmai prieš pedofilus
Žurnalistams „YouTube“ atstovai sakė: „bet koks turinys – taip pat ir komentarai – kurie kelia grėsmę mažamečiams vaikams yra pasibaisėtinas ir „YouTube“ laikosi aiškios tai draudžiančios politikos. Nedelsiant ėmėmės veiksmų ir ištrynėme paskyras bei kanalus, apie neteisėtą veiklą pranešėme teisėsaugos institucijoms, išjungėme komentavimą prie dešimčių milijonų vaizdo įrašų, kuriuose matomi vaikai. Reikia imtis ir daugiau veiksmų, toliau intensyviai dirbame, kad tokį piktnaudžiavimą pastebėtume kuo greičiau“.
O kol „YouTube“ valo savo svetainę ir reputaciją, reklamos užsakovai didina spaudimą. „Per savo reklamos agentūrą susisiekėme su „Google“/„Youtube“, kad išsiaiškintume, kokių veiksmų jie imsis, kad tokio pobūdžio turinys būtų pašalintas iš jų paslaugos“, – leidiniui CNBC pranešė „Epic Games“.