Neseniai paskelbta, jog „Yahoo“ šįmet prieš Kalėdas atleido daugiau nei 500 darbuotojų – tai sudarytų apie 4 proc. darbuotojų.
Neoficialiai skelbiama, jog kompanija artimiausiu metu planuoja uždaryti kai kurias tarnybas. Tarp nelaimėlių minima svetainė „Deliciuos“, kuri vienu metu buvo populiariausia interneto nuorodų žymėjimo vieta. Manoma, jog šis tinklalapis gali būti parduotas. Be to, teigiama, jog „Yahoo“ numato išskaidyti tinklalapį Upcoming.org, kuriame yra skelbiami įvykiai didžiuosiuose pasaulio miestuose, į atskirus produktus.
Jei ši informacija pasitvirtintų, tai būtų ne pirmas kartas, kai „Yahoo“ investicijos nepasiteisino. Arba kompanija nemokėjo su jomis deramai elgtis.
„GeoCities“
Amžių sandūroje „GeoCities“ atrodė lyg nesustabdoma interneto jėga. Tarnyba, leidusi kiekvienam vartotojui nemokamai susikurti savo tinklalapį, tuo metu talpino didelę dalį interneto turinio.
„Yahoo“ niekada nesuprato „GeoCities“ vertės, – teigė J.Rezneris.1998 metais sėkmingai pradėta prekyba „GeoCities“ akcijomis, o dar po metų „Yahoo“ už kompaniją sumokėjo apie 3 mlrd. JAV dolerių.
„Kompanijos pardavimas „Yahoo“ buvo liūdnas, bet kartu ir malonus – žinoma, tai buvo finansiškai puikus sandoris. Tačiau vėliau niekas nevyko. „GeoCities“ nuo pirmos pardavimo dienos stagnavo“, – pernai sakė vienas „GeoCities“ įkūrėjų Johnas Rezneris.
Tai buvo, ko gero, nesėkmingiausias „Yahoo“ pirkinys – prieš metus kompanija šią tarnybą uždarė.
„Yahoo“ niekada nesuprato „GeoCities“ vertės“, – teigė J.Rezneris.
Broadcast.com
Garso įrašų transliavimo svetainė Broadcast.com, pavertusi Marką Cubaną milijardieriumi, buvo ne tokia naudinga investicija „Yahoo“.
Ši kompanija atrodė daug žadanti, bent jau pirmiesiems investuotojams, kurie noriai investavo lėšas. Taip pat galvojo ir „Yahoo“, kuri jai įsigyti išleido 5,7 mlrd. JAV dolerių.
Broadcast.com turėjo kelias novatoriškas technologijas, kurios leido išsaugoti lyderės poziciją konkurencingoje rinkoje, tačiau „Yahoo“ nusprendė išskaidyti kompaniją į atskirus padalinius. Dabartinės „Yahoo“ internetinės transliacijos, pavadintos „Yahoo Music“, neturi beveik nieko panašaus su legendiniu Broadcast.com.
„Musicmatch Jukebox“
„Yahoo“ išleido nemažai lėšų, pirkdama su muzika susijusias kompanijas, kurios nepasiteisino. „LAUNCH Media“ ir „Webjay“ buvo pirmieji „Yahoo“ bandymai įsiveržti į skaitmeninės muzikos prekybą.
Tačiau 160 mln. dolerių kainavusi kompanija „Musicmatch Jukebox“ buvo brangus pirkinys, kuris taip ir nerado savo vietos po „Yahoo“ saule. Prie jos problemų prisidėjo ir staigiai išpopuliarėjusi konkurentės „Apple“ programa „iTunes“.
Pakeitus pavadinimą į „Yahoo Music Jukebox“, galiausiai programos buvo atsisakyta. Netektį „Yahoo“ pakeitė partneryste su muzikos prenumeravimo tarnyba „Rhapsody“.
„Zimbra“
Veikiausiai iš pavydo „Microsoft“ ar „Google“, 2007 metais kompanija „Yahoo“ už 350 mln. JAV dolerių nusipirko verslo programinės įrangos gamintoją „Zimbra“. Šių metų sausį „Yahoo“ pardavė ją kompanijai „VMware“ už neskelbiamą sumą. Teigiama, jog ji buvo „ženkliai mažesnė“ nei ta, kurią sumokėjo interneto milžinė.
HotJobs.com
Dar vienas nepasiteisinęs pirkinys – darbo skelbimų paieškos svetainė „HotJobs“, už kurią 2002 metais „Yahoo“ sumokėjo 436 mln. JAV dolerių. Tuo metu jos konkurentė „Monster“ užėmė dominuojančią vietą rinkoje.
Šių metų vasarį „Yahoo“ perleido „HotJobs“ konkurentei „Monster“ už maždaug pusę to, ką pati sumokėjo.
Kas sekantis?
Prisimenant visus šiuos pavyzdžius, rinkos ekspertai svarsto, jog panašus likimas gali laukti ir „Delicious“. Be to, tinklaraštininkai baiminasi, kad „karpymai“ nepaliestų populiarios nuotraukų dalinimosi svetainės „Flickr“, kuri taip pat priklauso „Yahoo“.