Vartotojus, besijungiančius prie „Luminor banko“, tinklalapyje šiuo metu pasitinka toks užrašas:
„Mielas kliente! Šiuo metu gali kilti nesklandumų naudojantis mūsų interneto banku. Dirbame, kad išspręstume šią situaciją, ir apgailestaujame dėl nepatogumų“.
„Luminor“ banko komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė‑Šmeliova 15min patvirtino, kad dalis klientų šiuo metu susiduria su techniniais trikdžiais.
„Kaip ir rašome banko puslapyje – šiuo metu gali kilti nesklandumų naudojantis mūsų interneto banku. Kolegos dirba ties tuo ir jau esame prie pabaigos, ieškant problemos. Pažymiu, kad tai nėra visuotinė problema – su trikdžiais susiduria tik dalis klientų“, – pažymėjo A.Mažeikytė-Šmeliova.
Bankas apgailestauja dėl nepatogumų.
Ketvirtadienio vakarą apie el.bankininkystės sutrikimus pranešė ir „Swedbank“.
„Swedbank“ mažmeninės bankininkystės komunikacijos vadovas Gytis Vercinskas 15min komentavo, kad maždaug nuo ketvirtadienio 15–16 val. dalis banko klientų galėjo susidurti su trikdžiais jungiantis prie interneto banko.
Jis patvirtino, kad sutrikimai nėra susiję su jokia išorine kibernetine ataka.
Vakare, apie devintą valandą, pranešta, kad trikdžiai gali paveikti jau tik pavienius klientus. Tiesa, „Swedbank“ tinklapyje taip pat dar matomas užrašas, įspėjantis, kad klientai gali susidurti su problemomis:
„Šiuo metu galimi trikdžiai jungiantis prie interneto banko ir išmaniosios programėlės. Aiškinamės priežastis ir dedame pastangas kuo greičiau pašalinti nesklandumus. Atsiprašome už galimus nepatogumus“.
Ekspertas: kibernetinės atakos tikimybė yra
Tuo tarpu 15min kalbintas ESET Lietuva kibernetinio saugumo ekspertas Ramūnas Liubertas teigė, kad kibernetinės atakos tikimybė visgi yra.
„Jeigu bankai sako, kad tiesiogiai nepatiria atakų, bet jų sistemos tvarkingai neveikia, tai galimai yra atakuojami jų tarpiniai procesai“, – galimybę įvardijo pašnekovas.
Panaši situacija jau įvyko 2022 m. rudenį, kai Lietuvos bankinių sistemų kūrėja „BankingLab“ patyrė kibernetinę ataką, kuri palietė ir įmonės klientus – „Bankera“, „Vialet“, „Connect Pay“, „Simplex“, „PayRay bank”, „Perlas Finance“, „Mano Bankas“, „SH Financial“.
Jeigu bankai sako, kad tiesiogiai nepatiria atakų, bet jų sistemos tvarkingai neveikia, tai galimai yra atakuojami jų tarpiniai procesai.
„Kai taikomasi į trečiąją šalį, gali sutrikti pervedimai platformuose, kurios naudojasi šia paslauga. Kolega Darius Povilaitis minėjo, kad aptiko programėlę, kurioje kaip atakų taikiniai įvardinti tiek „Swedbank“, tiek „Luminor“, – pridūrė R.Liubertas.
Kaip pranešė lrytas.lt, programėlė yra rusų programišių.