Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Penktadienis 13-oji – didžiulis krovininis lėktuvas „Antonov An-124“ ėmė byrėti vos pakilęs

Kai „Antonov An-124“ dirba karinėse pajėgose, tai yra didžiausias karinis transportinis lėktuvas pasaulyje. Tiesa, šis „Volga-Dnepr“ oro linijoms priklausantis lėktuvas yra civilinis. Na, tikriausiai dabar jau reikėtų sakyti, kad buvo.

„Antonov An-124“ skrido iš Seulo, Pietų Korėjos, į Vieną. Tai – labai ilga kelionė tokiam lėktuvui, todėl vakar jis nutūpė Novosibirske. Šiandien jis vėl pakilo antrai ir paskutinei kelionės daliai, tačiau vos atsiplėšęs nuo žemės „An-124“ ėmė barstyti nuolaužas – vienas iš keturių orlaivio variklių patyrė katastrofišką gedimą.

VIDEO: Pamatykite: Sibire vos atsiplėšęs nuo žemės ėmė byrėti didžiulis krovininis lėktuvas „Antonov An-124“

Iš tikrųjų, vieno variklio gedimas įprastai nėra labai pavojingas. Taip, reikia laikytis numatytų procedūrų, tačiau dvimotoris lėktuvas gali skristi su vienu veikiančiu varikliu, o keturių variklių milžinas gali išsisukti ir su dviem sugedusiais varikliais. Tiesą sakant, yra buvę ne vienas atvejis, kuomet sugedus vienam iš keturių variklių lėktuvas net netupia avariniu būdu, o ramiai skrenda link kelionės tikslo.

Tačiau šio „Antonov An-124“ atvejis buvo kur kas pavojingesnis. Visų pirma, nelaimė jį ištiko netrukus po pakilimo. Ir tai nebuvo šiaip gedimas – antrasis lėktuvo variklis tiesiog ėmė byrėti, skeveldromis pažeisdamas ir fiuzeliažą. Didelis variklio gabalas nukrito tiesiai į vieną sandėlį, bet nieko nesužeidė. Be to, iš to variklio pasipylė dūmai, todėl kito kelio nebuvo – teko tūpti iš karto.

„Antonov An-124“ sukasi atgal link oro uosto:

VIDEO: Lėktuvas „Antonov An-124“ ėmė byrėti vos pakilęs

Tikriausiai jau žinote, kad įprastai lėktuvai vos pakilę tūpti negali, nes yra per sunkūs. Būtent dėl to didesni lėktuvai gali ore išpurkšti degalus, o mažesni suka ratus. Tačiau „An-124“ neturėjo pasirinkimo ir tūpė iš karto:

VIDEO: „Antonov An-124“

Atrodo, kad viskas tuo ir turėjo pasibaigti. Didelis krovininis „An-124“ turi itin tvirtą važiuoklę (maksimalus svoris kylant – 402 tonos, leidžiantis – 330 t) ir galėjo išgyventi tą papildomų degalų svorį, tačiau būdamas toks sunkus jis negalėjo sustoti ir nuslydo į sniegą. 14 lėktuve buvusių žmonių nenukentėjo, tačiau lūžo priekinė „An-124“ važiuoklė ir jis nosimi nėrė į sniegą. Fiuzeliažas buvo stipriai apgadintas ir gali būti, kad šis „An-124“ jau nebeskris.

„Antonov An-124“ buvo gaminami 1982-2004 metais, tačiau tik 55 tokie orlaiviai buvo pagaminti. Dauguma jų naudojami Rusijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas