„Hacker Games“ yra vadinamasis „hakatonas“ (angl. hackathon), t.y. 48 val. trukmės konkursas-dirbtuvės, kurių pradžioje dalyviai pristato savo idėjas, suburia komandas, visą savaitgalį dirbą ir renginio pabaigoje pristato, ką nuveikė. Renginio organizatoriai siekia ne tik paskatinti jaunimo kūrybiškumą ir dalijimąsi žiniomis, bet ir tikisi, kad bent dalis projektų bus tęsiami pasibaigus renginiui bei taps inovatyviais verslais, rašoma renginio organizatorių pranešime spaudai.
Šįkart „Hacker Games: Vilnius“ dalyviai varžėsi keturiose kategorijose: programinės įrangos, techninės įrangos, žaidimų ir išmaniosios energijos. Dalis dalyvių dėmesį skyrė sveikatai ir sveikam gyvenimo būdui. Štai techninės įrangos kategorijos nugalėtojais tapo „Understraight“ komanda, sukūrusi moterims skirtą išmaniąją liemenėlę ir su ja susietą mobiliąją programėlę.
Šis įrenginys gali būti įtvirtinamas į bet kokią liemenėlę, o jame įmontuotas akcelerometras fiksuoja, ar moteris kūprinasi. Apie neteisingą laikyseną įrenginys perspėja tiek vibruodamas, tiek pranešimu programėlėje, pastaroji taip pat kaupia ir analizuoja moters laikysenos statistiką. Komandos skaičiavimais, toks įrenginys galėtų kainuoti iki 50 EUR. „Understraight“ komanda hakatone laimėjo 3 mėnesių trukmės narystę VGTU „LinkMenų fabrike“.
Sprendimą sveikam gyvenimo būdui skatinti sukūrė ir komanda iš Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro. Visaginiečiai pagamino cigarečių pakelių dėklą, fiksuojantį, kiek kartų jis atidaromas, bei šiuos duomenis stebinčią, analizuojančią ir rūkyti mesti padedančią mobiliąją programėlę. O specialų prizą kaip geriausi renginio inžinieriai – lietuvišką išmanųjį „Deeper PRO+“ echolotą žvejams – techninės įrangos kategorijoje pelnė „Dark I“ komanda, sukūrusi platformą (lentą ir ginklą) žaidimams valdyti kūno judesiais.
Praėjusio savaitgalio „Hacker Games“ hakatonas turėjo ryškią naujovę – UAB „Lietuvos energija“ įsteigtą išmaniosios energetikos kategoriją, sulaukusią 10-ies darbų: nuo edukacinių žaidimų apie elektros taupymą iki elektros skirstymo operatoriaus darbo simuliatoriaus virtualioje realybėje ar automatinių skaitiklių rodmenų nuskaitymo sprendimų. Visgi pagrindinį prizą šioje kategorijoje pelnė „Autostrada Vilnius-Kaunas“ komanda, sukūrusi meistrų darbų ir maršrutų planavimo įrankį.
Komandos teigimu, daugybė energetikos, komunalinių paslaugų, telekomunikacijų ar kitų kompanijų savo meistrų darbus planuoja atgyvenusiais būdais, o tai lemia neefektyvius maršrutus, gaištamą laiką ir prarandamus pinigus. Todėl ši komanda sukūrė įrankį, klientų adresus paverčiantį optimaliausiais maršrutais, taip pat programėlę su žemėlapiais, darbų ir kontaktų sąrašais bei kitomis funkcijomis. Šis sprendimas buvo apdovanotas pagrindiniu prizu – 1000 EUR grynaisiais iš „Lietuvos energijos“.
Taip pat, išmaniosios energetikos kategorijoje specialų prizą iš „Saulėtekio slėnio“ – narystę bendradarbystės centre ir kvietimą į „Futurepreneurs“ programą – gavo trimatį edukacinį žaidimą planšetiniams kompiuteriams sukūrusi „Eating Phone“ komanda. Šis žaidimas skirtas vaikams, jame pučiant į įrenginį pradeda judėti vėjo jėgainės, šitaip statomame mieste atsiranda elektra. O „LightUP“ komanda, sukūrusi įskiepį portalams, verčiantį paaukotus pinigus į kilovatvalandes, sudomino komunalinių paslaugų apmokėjimo portalą „Manogile.lt“ – jo vadovai planuoja susitikti su šio sprendimo kūrėjais.
Tarp kitų sukurtų sprendimų – išmanioji pėsčiųjų perėja, fiksuojanti žmones ir padidinanti apšvietimą bei perspėjanti vairuotojus pėstiesiems įžengus į kelią. Komandos taip pat kūrė senų LED ekranų perdirbimo ir vertimo šviestuvais projektą, namuose veikiančių elektros įrenginių atpažinimo algoritmą, pikinės elektros paklausos valdymo platformą ir kitus darbus.
Programinės įrangos kategorijoje buvo sukurta 15 projektų. Tarp laimėtojų – 500 EUR prizą iš „Startup Highway“ gavusi „Chocolate Bar“ komandos sukurta „LUDO“ navigacijos pastatuose programėlė, 500 EUR iš „SpectroCoin“ gavusi platforma mokytis programuoti mokyklose „Išnarpliok“ bei narystę „Vilnius Tech Park“ bendradarbystės centre su „CSC Baltic“ mentorių konsultacijomis laimėjęs „GetPrice“ – konkurentų kainų stebėjimo įrankis elektroninių parduotuvių savininkams.
Žaidimų kategorijoje buvo pristatyta 15 projektų, didžiausią komisijos dėmesį ir 1000 EUR dovanų čekį iš „Game Insight“ pelnė bei pasidalino du kūrėjai – nuolatinio „Hacker Games“ hakatonų dalyvio Dmitrijaus Babičiaus keturiems žaidėjams skirta dvimatė loginė šaudyklė su gravitacijos elementais „Gravity Tag“ ir Petro Malinausko virtualiosios realybės trimatė šaudyklė „R.O.A.G.“. Specialų prizą iš „Unity“ žaidimų variklio kūrėjų gavo trimačio veiksmo žaidimo „Redneck Heist“ komanda.
Renginys sulaukė daugiau kaip 240 dalyvių iš įvairių Lietuvos miestų, taip pat Kanados, Baltarusijos, Švedijos, Meksikos, Irano, Turkijos ir kitų kraštų. Renginio dalyviams talkino dešimtys mentorių – patyrusių verslo plėtros, technologijų, energetikos, naudotojo patirties ir kitų sričių profesionalų. Šiemet tai buvo ketvirtasis ir paskutinis „Hacker Games“ serijos hakatonas – kovą renginys vyko Kaune, birželį – Vilniuje, rugsėjį – Klaipėdoje, o praėjusį savaitgalį jis vėl buvo grįžęs į sostinę.
„Hacker Games“ kūrėjų žaidynes organizavo VšĮ „Versli Lietuva“ ir jos „Startup Lithuania“ komanda, prie renginio savo patirtimi, mentoriais ir pagalba prisidėjo UAB „CSC Baltic“, UAB „Lietuvos energija“, „TransferGo“, „Startup Highway“ akceleratorius, žaidimų kūrėjai „Game Insight“, „Unity“, „Deeper“, VGTU „LinkMenų fabrikas“, „SpectroCoin“ ir kiti partneriai.