„Pfizer“ vadovas: kovai su omikron atmaina prireiks ir ketvirtos vakcinos dozės

„Pfizer“ generalinis direktorius Albertas Bourla teigia, kad augant susirūpinimui dėl naujosios SARS-CoV-2 omikron atmainos, gali prireikti ketvirtos šios farmacijos įmonės vakcinos nuo koronaviruso dozės.
„Pfizer“
„Pfizer“ / 123RF.com nuotr.

„Manau, kad kai pamatysime realaus pasaulio duomenis, nustatysime, ar trečioji dozė gerai apsaugo nuo omikron atmainos ir kiek laiko apsauga veikia“, – trečiadienį CNBC laidoje „Squawk Box“ sakė A.Bourla.

Jis pridūrė: „Manau, kad mums reikės ketvirtos dozės. Aš tai sakiau ne kartą.“

„Pfizer“ generalinis direktorius sakė anksčiau prognozavęs, kad ketvirtos vakcinos nuo COVID-19 dozės prireiks praėjus 12 mėnesių po trečiosios dozės, tačiau tą laiko tarpą gali tekti sutrumpinti.

A.Bourla akcentavo, kad apie omikron atmainą kol kas turima labai mažai informacijos. Jis teigė manantis, kad „trečioji dozė suteiks labai gerą apsaugą“ žiemos mėnesiais.

„Pfizer“ trečiadienį pranešė, kad jos COVID-19 vakcinos trys dozės pasirodė veiksmingos prieš omikron variantą, tačiau vien tik dvi dozės sukėlė mažesnį atsaką.

Susirūpinimą kelianti SARS-CoV-2 atmaina nustatyta Afrikoje. Nors pirmieji varianto B.1.1.529 genomo seką paskelbė Botsvanos mokslininkai, apie ją visam pasauliui pranešė PAR mokslininkai.

Europos vaistų agentūra ketvirtadienį pranešė, kad omikron atmainos sukeltų susirgimų COVID-19 atvejai kol kas atrodo esantys „daugiausia lengvi“, tačiau perspėjo, kad vis dar aiškinasi, ar šis koronaviruso variantas gali sukelti sunkią ligą.

Naujienų agentūrai AFP svarbiausi Pasaulio sveikatos organizacijos ir JAV mokslininkai sakė, kad pandeminio koronaviruso omikron variantas tikriausiai nėra baisesnis už kitas COVID-19 sukėlėjo atmainas, nors ir įspėjo, kad reikia tolesnių tyrimų naujosios atmainos sukeliamos ligos sunkumui įvertinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis