Viena iš varginančių šiuolaikinių kovinių orlaivių problemų yra tai, kiek laiko užtrunka juos sukurti. Jei Antrojo pasaulinio karo legendinis „Supermarine Spitfire“ buvo pradėtas naudoti tik po trejų metų, tai „F-35 Lightning II“ užtruko 20 metų, o pirmieji pristatyti lėktuvai jau yra pasenę, nors užsakymų yra daug.
Be to, kyla problema, kaip apmokyti pilotus skraidyti įvairių modifikacijų didelio našumo orlaiviais.
Sukūrus dirbtinį intelektą, inžinieriai dabar turi įrankį, kuriuo galima nušauti du zuikius vienu šūviu. „Lockheed Martin's Skunk Works“ slaptųjų tyrimų centre bendradarbiaujant su „Calspan Corporation“ sukurtas „Variable In-flight Simulation Test Aircraft“ (VISTA) naudojamas JAV karinių oro pajėgų bandomųjų pilotų mokykloje, siekiant imituoti įvairių orlaivių skrydžio charakteristikas. Jis taip pat gali veikti autonomiškai.
VISTA X-62A yra modifikuotas „F-16D Block 30 Peace Marble Il“ kovos lėktuvas, skirtas bombomis, raketomis, aviacinėmis patrankomis ir kulkosvaidžiais naikinti nedidelius antžeminius taikinius iš nedidelio aukščio. Iš pradžių žymėtas NF-16D, 2021 m. birželį jis buvo paskelbtas JAV nacionaliniu turtu ir pervadintas į X-62A.
Nors jis gali atrodyti kaip F-16, iš tikrųjų po įtempto aliuminio lydinio oda slepia keletą itin pažangių pajėgumų. Pagrindinė iš jų – „Calspan“ sukurta VISTA modeliavimo sistema ir „Lockheed Martin“ sukurta modelį sekanti algoritminė sistema bei autonominio modeliavimo valdymo sistema.
Integruotos kartu, šios sistemos suteikia orlaiviui naujų galimybių, kurios paverčia jį skraidančiu autonomijos ir dirbtinio intelekto hibridu.
Pasak „Lockheed“, „VISTA X-62A“ ne tik patobulino savo galimybes, bet ir gali greitai keisti programinę įrangą, kad būtų galima greitai kurti prototipus ir taip paspartinti plėtrą bei padidinti bandomųjų skrydžių skaičių.
Šiuo metu atliekami "VISTA X-62A" patikrinimai, po kurių jis vėl pradės skraidyti.