Po dvejų metų susivokė, kad MH370 lėktuvas prapuolė ne ten, kur jo ieškoma

Ekspertai, vadovaujantys „Malaysia Airlines“ skrydžio MH370 lėktuvo paieškoms, paskelbė, jog labai jau menkai tikėtina, kad lėktuvas bus aptiktas ten, kur jo dabar ieškoma ir rekomendavo paieškas perkelti šiauriau, rašo BBC.
MH370 lainerio vis dar ieškoma
Ieškoma dingusio Malaizijos keleivinio lėktuvo „Boeing 777“ / „Scanpix“/AP nuotr.

Po daugiau nei dvejus metus trunkančių paieškų Indijos vandenyno pietinėje dalyje iki šiol nepavyko aptikti jokių lėktuvo pėdsakų.

MH370, kuriuo skrido 239 žmonės, 2014 metais pradingo skrydžio iš Pekino į Kuala Lumpurą metu.

Pareigūnai, vykdantys paieškos operaciją, skelbia, kad artėja numatytas paieškų periodas ir jo pratęsti neketinama. Australijos transporto ministras Darrenas Chesteris sakė, kad labai mažai tikėtina, kad paieškos bus tęsiamos po 2017 metų sausio ar vasario, mat ir naujos, tyrimų rajoną perkelti raginančios ataskaitos duomenys nerodo „tikslios lėktuvo buvimo vietos“.

Paieškas finansuojančios Australijos, Malaizijos ir Kinijos vyriausybės anksčiau yra sutarusios, kad „paieškos bus nutrauktos, nebent bus gauta patikimų naujų duomenų“, identifikuojančių lėktuvo buvimo vietą.

Paieškas koordinuojantis Australijos transporto saugumo biuras (ATSB) šių metų lapkritį sušaukė tarptautinės aviacijos ir mokslo ekspertų komisiją, turinčią įvertinti lėktuvo nuolaužų paieškas.

Naujausia šios komisijos ataskaita skelbia, kad „labai tikėtina, kad anksčiau identifikuotame vandenyno plote, kuriame buvo ieškoma iki šiol, dingusio lėktuvo nėra“.

Paieškos lėktuvai ir laivai tikrino maždaug 120 tūkst. kv. kilometrų plotą Indijos vandenyno pietuose.

Ekspertai nurodė naują, maždaug 25 tūkst. kv. kilometrų plotą, esantį šiauriau dabartinės paieškų teritorijos, kuriame nuolaužų radimo tikimybė yra didžiausia.

„Komisijos dalyviai sutarė, kad reikia atlikti paiešką papildomame 25 tūkst. kv. kilometrų plote“, - skelbiama ataskaitoje. Tai, anot komisijos narių, yra paskutinis plotas, kuriame, įvertinus dabar turimus duomenis, gali būti lėktuvas.

Jų išvados grindžiamos skrydžių modeliavimo duomenimis, palydovinės komunikacijos analize ir iki šiol aptiktų į pakrantes išplautų nuolaužų dreifavimo modeliavimu.

Kai kurios nuolaužos, kurių ryšys su MH370 yra patvirtintas, pastaraisiais mėnesiais paprastų piliečių buvo aptiktos Afrikos pakrantėje ir Indijos vandenyno salose.

Ekspertai taip pat tvirtina, kad lėktuvo skrydžio maršrutas buvo nestabilus ir jo užsparniai buvo įtrauktoje pozicijoje – tai atitinka ATSB išvadas, kad lėktuvas krito greitai ir nevaldomai. ATSB savo rekomendacijas perdavė Australijos, Kinijos ir Malaizijos vyriausybėms.

Šiuo metu lėktuvo paieškas vykdo tik vienas laivas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis