Vienas japonų F-35 gegužės 7 dieną patyrė netikėtą avariją – kildamas susidūrė su paukščiu. Pilotas nebuvo sužeistas, o susidūrimas įvyko pirminėse pakilimo stadijose, todėl lėktuvas buvo saugiai sustabdytas. Atrodo, nieko baisaus neįvyko, tačiau detalės yra slepiamos, o pats incidentas įvertintas kaip A kategorijos įvykis. Tai reiškia, kad lėktuvo remontas kainuos mažiausiai 2 milijonus dolerių.
Ši kaina, žinoma, yra milžiniška, tačiau ir patys F-35 yra brangūs. F-35B lėktuvas kainuoja 115-120 milijonų dolerių. Iš tikrųjų, apie 2 milijonus kainuotų pažeistas kabinos gaubtas, sudaužytas radaras ar koks nors valdymo paviršius. Tačiau žalos mastai nėra skelbiami – tai yra slapta informacija. Jei paukštį įtraukė lėktuvo variklis, žala yra gerokai didesnė nei tie menki 2 milijonai dolerių.
Tai yra gera proga prisiminti, kad nepažeidžiamų orlaivių tiesiog nebūna. Paprastas susidūrimas su paukščiu gali sukelti ir katastrofiškų padarinių. F-35 turi tik vieną variklį. Jam užgesus lėktuvas gali neblogai sklęsti ir saugiai nusileisti, bet kartais gali nebūti kur sklęsti ir pilotui teks katapultuotis. Gerai bent tai, kad didžioji dalis paukščių skraido palyginti žemai. Aerodromuose ir oro uostuose jie yra aktyviai vaikomi garsinėmis priemonėmis, šunimis ir šūviais.
Per visas JAV ginkluotųjų pajėgų šakas, kurios naudoja orlaivius, galima suskaičiuoti 3000 tokių įvykių per metus. Dažniausiai susidūrimai su paukščiais nesukelia jokios žalos. Lėktuvas yra patikrinamas, pašalinami pražuvusio gyvūno likučiai, ir orlaivis skraido toliau. Tačiau kartais taip nepasiseka – susidūrimai su paukščiais JAV per metus kainuoja daugiau nei 75 milijonus dolerių.
Surinkti audinių mėginiai ir plunksnos dažnai siunčiamos mokslininkams, kurie nustato gyvūno rūšį ir teikia rekomendacijas, kaip tuos paukščius atbaidyti. Kartais tenka naikinti ir buveines. Tai nėra pirmas atvejis, kuomet F-35 susidūrė su paukščiais. 2017 metais Izraelio Karinių oro pajėgų F-35 susidūrė su dviem gandrais, o 2018-aisiais vienas amerikiečių F-35A susidūrė su paukščiu Floridoje.
Japonija turės atkreipti dėmesį į savo bazių apsaugą. Propano patrankos, baidyklės ir net šunys gali padėti išvengti tokių problemų. Tiesa, tai visada išliks pavojumi – juk aerodromai stovi gamtos apsuptyje.