Po susidūrimo su konteineriniu laivu „USS Fitzgerald“ į jūrą išplaukė tik po 3 metų. Kodėl?

Eskadrinis minininkas „USS Fitzgerald“ buvo pakrikštytas 1994 metais, tačiau labiausiai išgarsėjo 2017 metų birželį, kai susidūrė su konteineriniu laivu „ACX Crystal“. Padaryta žala nepatyrusiai akiai neatrodė didelė, tačiau „Fitzgerald“ tik dabar sugrįžo į jūrą. Kodėl remontas tiek užtruko?
Minininkas „USS Fitzgerald“
Minininkas „USS Fitzgerald“ / „Scanpix“/AP nuotr.

Iš tikrųjų, atsakymas paprastas – didžioji pažeidimų dalis buvo po vandeniu, o nuotraukos iškreipia mastelio suvokimą ir žmonėms sunku įvertinti pažeidimų mastą. Ta po vandeniu buvusi skylė užtvindė technines patalpas, kajutę bei radijo ryšio kambarį. Iš pat pradžių dingusiais laikyti 7 žmonės, tačiau vėliau jų kūnai surasti užtvindytose patalpose.

„Fitzgerald“ tuomet sugebėjo parplaukti iki uosto Japonijoje, kur žala buvo įvertinta. Avarijos priežastis – žmogiškųjų klaidų virtinė ir nepakankama informacija apie „Fitzgerald“ buvimo vietą. Kitaip tariant, dėl avarijos kaltas karinis, o ne krovininis laivas. Didžioji 300 žmonių įgulos dalis tuo metu miegojo ir artėjančio milžiniško krovininio laivo niekas nepastebėjo. „ACX Crystal“, beje, darbuojasi toliau – jam prireikė tik nedidelio remonto. Taip yra dėl to, kad smaili laivo nosis yra stipresnė už laivo šoną – silpnoji „Fitzgerald“ pusė buvo taranuota stipriausios „ACX Crystal“ dalies.

„Scanpix“/AP nuotr./„ACX Crystal“ konteinerių laivo pažeidimai nebuvo tokie rimti
„Scanpix“/AP nuotr./„ACX Crystal“ konteinerių laivo pažeidimai nebuvo tokie rimti

„Fitzgerald“ bėdos tuo nesibaigė. Kai buvo nuspręsta laivą remontuoti, reikėjo surasti būdų jį parsigabenti į JAV. „Fitzgerald“ buvo dar kartą stipriai apgadintas, kai buvo keliamas į milžinišką sunkių krovinių laivą „MV Transshelf“. Tuomet kelionę teko atidėti – naujos skylės užlopytos Japonijoje. „Fitzgerald“ JAV pasiekė 2018-ųjų pradžioje.

„Fitzgerald“ tik dabar sugrįžo į tarnybą, tiesa, dar ne aktyvią. Korpuso remontas iš tikrųjų nebuvo toks jau sudėtingas. Kur kas ilgiau užtruko elektroninių karinių operacijų valdymo, oro kondicionavimo bei radaro sistemų, turbinos ir kitų įrenginių sutvarkymas.

Laivo remontui buvo numatytas 523 milijonų dolerių biudžetas. Turint omenyje, kad „Fitzgerald“ tarnybą pradėjo dar 1995 metais, tai yra didelė suma, tačiau jis dabar bus geresnis nei anksčiau. Naujas „Burke“ klasės eskadrinis minininkas kainuoja 1,8 milijardus dolerių. „Fitzgerald“ į tarnybą sugrįžo dar ne visu pajėgumu – pirmiausia teks apmokyti įgulą ir atlikti kai kuriuos bandymus. Tačiau ši istorija yra geras pavyzdys, kaip aplaidumas ir paprastos žmogiškos klaidos gali kainuoti labai daug – ne tik pinigų, bet ir gyvybių bei prarastų pajėgumų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis