Pretendentas į startuolių sostinę? Iš Kauno – pažadas vystyti pažangią startuolių ekosistemą regione

Kaunas – startuoliams patrauklus miestas: toks siekis įvardytas praėjusią savaitę Kauno technologijos universitete (KTU) vykusiame „Išmanaus miesto“ hakatone. Jame, po intensyvių trijų dienų darbo, triumfavo net dvi komandos, pristačiusios savo idėjas išmaniems miestams ir namams, rašoma organizatorių pranešime spaudai.
„Išmanaus miesto“ hakatono finalinis renginys
„Išmanaus miesto“ hakatono finalinis renginys / Organizatorių nuotr.

„Lietuva neturi tapti vieno miesto šalimi, todėl startuolių plėtra svarbi ir Kaune bei kituose šalies miestuose. Kaunas jau turi startuoliams reikalingą infrastruktūrą, taip pat ir žinias. Tačiau ekosistemos ir jos ryšių kūrimas – kitas būtinas žingsnis vystant regiono startuolius, ir tam pasitelksime Vilniuje sukauptą patirtį“, – sako tvarių inovacijų bendruomenės „Rockit“ vadovė Lina Žemaitytė-Kirkman.

Kaip numatyta projekto strategijoje, jau artimiausiu metu Kaune duris atvers „Rockit“ Inovacijų centro atstovybė. Joje bus įrengtos startuolių inkubavimui skirtos erdvės: apie 20 darbo vietų, erdvės renginiams ir kt. Šioje bendrakūrystės erdvėje jaunoms ir tik besikuriančioms technologijų įmonėms bus suteikiama galimybė semtis žinių ir patirties ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio ekspertų, pritaikant jas praktikoje.

Organizatorių nuotr./„Išmanaus miesto“ hakatono dalyviai
Organizatorių nuotr./„Išmanaus miesto“ hakatono dalyviai

Išmanus apšvietimas ir virtualus šiukšlių rūšiavimo asistentas – geriausios hakatono idėjos

Praėjusį penktadienį KTU vykusiame hakatone triumfavo net dvi komandos: „Greenie“ ir „LightMirror“. „Greenie“ kuria dirbtiniu intelektu paremtą virtualų asistentą, kuris padeda rūšiuoti šiukšles bei teikia kitą personalizuotą informaciją naudotojui, siekiančiam prisidėti prie Žaliojo kurso. Tuo metu „LightMirror“ vysto šviesą atspindinčių panelių sprendimą, pasitelkus kurį dienos šviesa būtų perduodama į ligonines ir globos įstaigas, taip sumažinant išlaidas elektrai ir šildymui.

Geriausių idėjų autoriai buvo apdovanoti specialiais prizais, tarp kurių – ir kelionė į vieną svarbiausių išmanių miestų temos renginių – pasaulinį kongresą „Smart City Expo“, kuris vyks šių metų lapkritį Barselonoje. Hakatono nugalėtojams taip pat atiteko ir renginio partnerių – konsultacijų bendrovės „Accenture“ – prizas.

Tris dienas trukusiame „Išmanaus miesto“ hakatone dalyviai iš Kauno ir aplinkinių miestų turėjo galimybę susipažinti su išmanių namų, biurų ir miestų profesionalais bei patys kurti išmanius sprendimus. Savo žiniomis ir patarimais dalijosi geriausi šios srities mentoriai, tarp kurių – atstovai iš „Swedbank“, konsultacijų bendrovės „Accenture“, KTU, asociacijos „Proptech Lithuania“ ir kiti startuolių rinkos ekspertai.

Organizatorių nuotr./„Išmanaus miesto“ hakatono dalyviai
Organizatorių nuotr./„Išmanaus miesto“ hakatono dalyviai

Hakatoną „Išmanus miestas“ organizavo tvarių inovacijų bendruomenė „Rockit“ ir asociacija „Proptech Lithuania“, akademinis partneris – Kauno technologijos universitetas. Renginys skirtas ankstyvos stadijos startuoliams, taip pat pavienių idėjų kūrėjams, dar neturintiems komandos.

Startuolių sėkmei finansavimas – svarbu, ryšiai – dar svarbiau

Pasak rizikos kapitalo „Firstpick“ partnerio Marijaus Andrijausko, patarinėjusio Kauno hakatono dalyviams, nors be lėšų joks verslas negalėtų išgyventi, kur kas svarbesni sėkmės veiksniai yra startuolio kuriama idėja, verslo modelis ir suburta komanda.

„Per didelis startuolių susitelkimas į finansavimo pritraukimą dažnai netgi pakiša koją, nes per mažai laiko skiriama pačios idėjos validacijai ir rinkos poreikių analizei. Tai rodo, kad inkubavimo ir akceleravimo programos tampa ypač svarbiomis ankstyvosios stadijos startuoliams. Šių programų metu suteikiamos vertingos žinios, mentorystė, prieiga prie kitų startuolių įkūrėjų patirties. Taip pat suteikiami ir kiti ištekliai, kurie yra būtini siekiant patikrinti idėją realiomis rinkos sąlygomis“, – sako M.Andrijauskas.

Jo teigimu, Kauno regione šiuo metu yra nedaug startuoliams skirtų programų, kas galbūt ir nulemia mažą startuolių skaičių.

M.Andrijauskui pritaria ir KTU strateginių partnerysčių prorektorė prof. dr. Edita Gimžauskienė. Anot jos, tai, kad didelė dalis iniciatyvų, programų ar projektų yra orientuoti į didžiuosius miestus ir ten besitelkiančius verslus bei jų kūrėjus, yra atviras iššūkis, kurį įveikti gali padėti ir aukštosios mokyklos.

„Universitete telkiasi multisdiciplinės ekspertinės žinios, profesionali akademinė bendruomenė, o šie ištekliai yra vieni reikšmingiausių, kalbant apie naujo verslo kūrimą ar pagalbą jį kuriant. Žvelgiant iš pragmatinės perspektyvos, universitetui prisidedant prie verslumo skatinimo iniciatyvų, ugdoma antrepreneriška bendruomenė, kuriasi technologiškai pažangūs verslai, o tai ilgalaikėje perspektyvoje gali užtikrinti regionų ekonominį vystymąsi, stabilumą ir naujų darbo vietų kūrimą“, – teigia prof. dr. E.Gimžauskienė.

Praėjusią savaitę įvykęs hakatonas – tik dalis kartu su Inovacijų agentūra 2024–2026 m. Startuolių akseleravimo ir inkubavimo programos, finansuojamos Europos Sąjungos. Ja siekiama Vidurio ir Vakarų Lietuvos regiono startuoliams sudaryti palankias sąlygas kurtis bei skatinti produktų idėjų vystymą per hakatonus.

Kaune, taip pat ir Klaipėdoje, ketinama teikti inkubavimo ir akseleravimo paslaugas, skirtas regione veikiančioms jaunoms technologijų įmonėms. Tikimasi, kad per trejus programos metus Vakarų ir Vidurio Lietuvoje atsiras bent 60 naujų startuolių. Jų gretas galima papildyti jau dabar, užpildžius šią anketą. Prie „Rockit“ bendruomenės Kaune ir Klaipėdoje gali prisijungti tie startuoliai, kuriems aktualu inkubavimas ir akseleravimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis