Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Prie kolektyvinio ieškinio dėl paviešintų „CityBee“ duomenų prisijungė apie 200 žmonių

Prie vartotojų aljanso gegužę inicijuoto kolektyvinio ieškinio dėl nutekintų automobilių dalijimosi bendrovės „CityBee“ klientų duomenų prisijungė apie 200 žmonių – mažiau nei 0,2 proc. visų nukentėjusiųjų.
„Citybee“
„Citybee“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Kol kas tokio galutinio skaičiaus neturiu, dar tvarkome dokumentus, nes dalis nukentėjusiųjų nusprendė reikalauti ne tik neturtinės, bet ir turtinės žalos atlyginimo, tačiau daugmaž kalbame apie 200 žmonių, kas yra labai mažai“, – pirmadienį BNS teigė vartotojų aljanso viceprezidentas Rytis Jokubauskas.

Jo teigimu, nukentėjusiųjų asmenų grupę iš pradžių planuota rinkti iki liepos 4 dienos, vėliau šis terminas buvo pratęstas iki liepos 15 dienos. Mažiausias grupiniam ieškiniui būtinas žmonių skaičius – 20.

„Taip, masto ekonomika šiek tiek veikia šitoje situacijoje, tačiau bet kokiu atveju, nepaisant to, kokio dydžio bus grupė, mes esame įsipareigoję ieškinį teikti“, – sakė R.Jokubauskas.

Pasak vartotojų aljanso viceprezidento, suregistravus visus ieškinio dalyvius, tikėtina, rugpjūčio pradžioje įmonei bus pateikta pretenzija, o po 30 dienų – ir ieškinį teismui.

„Vadinasi, rugsėjo pradžioje jau galima būtų tikėtis ieškinio teisme, nebent mes matysime, kad derybos (su „CityBee“ – BNS) yra perspektyvios, tai šiam etapui galėtume skirti daugiau laiko“, – BNS teigė R.Jokubauskas.

Anot jo, kiekvienas bylos dalyvis sėkmės atveju galėtų tikėtis 300 eurų kompensacijos, tačiau nuo jos bus nuskaičiuotas 20 proc. vadinamasis sėkmės mokestis.

„Taip būtų sufinansuotas pats bylinėjimas, nes dabar visas pasiruošimo šiam bylinėjimuisi išlaidas dengiame iš kitų šaltinių“, – sakė aljanso atstovas.

2021 metų vasarį pranešta, kad nusikaltėliai viename iš kibernetinių įsilaužėlių pamėgtų forumų paskelbė apie 110 tūkst. „CityBee“ klientų duomenis – vardus, telefono numerius, e. pašto adresus, asmens kodus, gyvenamosios vietos adresus, vairuotojų pažymėjimo numerius bei užkoduotus slaptažodžius.

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) atlikęs tyrimą konstatavo, kad duomenys galėjo būti paviešinti dėl netinkamo debesijos paslaugų administravimo.

BNS kalbinti teisės ekspertai tuomet teigė, kad ieškinys galėtų būti tenkinamas tik įrodžius, kad „CityBee“ su klientų asmeniniais duomenimis elgėsi neapdariai.

„CityBee“ veikia Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje. Bendrovės valdomą automobilių parką sudaro daugiau nei 2 tūkst. transporto priemonių, įmonė turi daugiau kaip 750 tūkst. registruotų klientų bazę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos