Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pristatyta nauja keleivinės kapsulės koncepcija: pasieks virš 1000 km/val.

„Virgin Hyperloop“ paskelbė vaizdo įrašą, kuriame iliustruojami kompanijos planai sukurti magnetinę levitaciją naudojančias keleivių kapsules, kuriomis vamzdžiais būtų galima važiuoti didesniu nei 1000 km/val. greičiu.
Kompanijos pateikta kapsulės vizualizacija
Kompanijos pateikta kapsulės vizualizacija / Virgin Hyperloop

Susilaukė kritikos

Vietoj to, kad susijungtų į traukinį, kapsulės keliaus konvojumi, galėdamos atskirai išvažiuoti ir prisijungti prie kelio, taip pat, kaip automobiliai greitkelyje.

Praėjusiais metais „Virgin Hyperloop“ atliko pirmąją bandomąją kelionę su įgula ir pasiekė 170 km/val. greitį.

Tačiau kritikai į vaizdo įrašą žvelgia skeptiškai.

VIDEO: Kaip atrpdytų kelionė su „Virgin Hyperloop“ kapsule

Geležinkelių inžinierius ir rašytojas Garethas Dennisas savo „Twitter“ paskyroje rašė, kad tai „blizgus vaizdo įrašas, kuriame sakoma: viskas veikia ir yra puiku, tačiau jame nėra nieko daugiau nei keletas CGI [kompiuteriu sukurtų vaizdų] ir milžiniškas vėjavaikiškumas“.

Jis suabejojo vizija vežti „dešimtis tūkstančių keleivių per valandą viena kryptimi“, nes tam reikėtų tūkstančio ar daugiau kapsulių, važiuojančių kas valandą – arba po vieną kas tris sekundes.

Vyriausybės finansavimas

Bendrovė „Virgin Hyperloop“ teigia, kad baterijomis varomos kapsulės turės „nulinę tiesioginę taršą“.

Liepos mėnesį „Hyperloop TT“, dar viena iš bendrovių, siekiančių, kad „Hyperloop“ koncepcija taptų komercine realybe, pristatė savo „HyperPort“ viziją – naudojant šią technologiją būtų galima sparčiai gabenti jūrinius konteinerius.

Be to, „Hyperloop“ koncepcija buvo įtraukta į JAV infrastruktūros įstatymo projektą, kurį neseniai patvirtino Senatas, taip atveriant galimybę gauti federalinės vyriausybės finansavimą.

Tačiau vis dar kyla klausimų dėl jos praktiškumo ir dėl to, kaip finansiškai pavyks sukurti platų evakuacinių vamzdžių linijų tinklą, išlaikant išlaidas, konkurencingas geležinkelių ir oro transporto bilietų kainoms.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Vienas iš "Virgin Hyperloop" įkūrėjų ir generalinis direktorius Josh Giegel stovi šalia "Hyperloop" vamzdžio bendrovės gamykloje netoli Las Vegaso
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Vienas iš "Virgin Hyperloop" įkūrėjų ir generalinis direktorius Josh Giegel stovi šalia "Hyperloop" vamzdžio bendrovės gamykloje netoli Las Vegaso

Bendrovė „Virgin Hyperloop“ teigė, kad atsakymą į šį klausimą galima rasti panaudojant „technologinius pasiekimus“, kad sąnaudos būtų mažesnės, o grąža – didelė, ir pasitelkiant valstybės biudžeto lėšas.

„Matome didžiulį potencialą pritraukti privataus sektoriaus investicijas, panaudojant viešąsias investicijas“, – BBC komentavo atstovas spaudai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?