Jo žodžiais, sistemų administratoriai visuomet turi dvi svarbiausias užduotis. Pirmoji – užtikrinti nenutrūkstamą visų IT sistemų funkcionavimą, antroji – patenkintas klientas. Galvoti, kuri iš užduočių yra sudėtingesnė, jiems tiesiog nėra laiko, nes su abiem iššūkiais privalu sėkmingai tvarkytis nuolat. Geras IT sistemų administratorius turi kaip įmanydamas spręsti bei šalinti klientams su IT kylančias situacijas ir, kaip pabrėžia „Blue Bridge Bond“ direktorius, daryti tai labai greitai.
Pasitaiko ir tokių atvejų, kad vartotojas skundžiasi negalintis išsaugoti naujų dokumentų, o sprendžiant užklausą atrandame, jog kliento kietajame diske paprasčiausiai nebėra laisvos vietos.
„Dažniausiai tenka bendrauti su paprastais darbuotojais, kurie turi minimalias IT žinias. Todėl sprendžiame įvairiausius klausimus: nuo nemokėjimo pasikeisti slaptažodį, įvairių klausimų dirbant su „Microsoft Office“ programomis iki serverių lūžimų, – darbo specifiką atskleidžia A. Šriupša. – Žinoma, daugiausiai streso kelia tos nelemtos situacijos, kai visos užklausos pasipila vienu metu lyg iš gausybės rago, o klientams ne visuomet pavyksta prisiskambinti – prasideda telefoninis „katės ir pelės“ žaidimas.“
Jo teigimu, kai klientas neturi supratimo apie kiekvienam IT specialistui elementarius dalykus, tenka į reikalą pažvelgti kūrybiškai ir tiesiog pasitelkti buitinius pavyzdžius. Žvelgiant iš šalies tai gali atrodyti išties keistai.
Nors ir varginantis, sistemų administratoriaus darbas niekada neleidžia nuobodžiauti: „Pavyzdžiui, esame gavę užklausą, kad neveikia internetas, o pradėjus spręsti problemą paaiškėjo, jog paprasčiausiai neatsidaro socialinis tinklas „Facebook“, kuris blokuojamas dėl įmonės vidaus politikos. Pasitaiko ir tokių atvejų, kad vartotojas skundžiasi negalintis išsaugoti naujų dokumentų, o sprendžiant užklausą atrandame, jog kliento kietajame diske paprasčiausiai nebėra laisvos vietos.“
Sistemų administratoriaus darbo dienos krūvis – 25 valandos per parą, juokauja A. Šriupša, tačiau tiesos tame yra, nes kažką suplanuoti čia sunku – didžiąja dalimi darbas priklauso nuo klientų užklausų, jų darbo valandų ir technologijų, kurios naudojamos. Iš kitų IT specialistų sistemų administratorius dažniausiai išsiskiria nuo savęs dvelkiančia ramybe ir kantrybės šarvu. Tai yra natūralu, nes šios savybės jam neišvengiamos – šiame darbe negalima reikšti emocijų net pačiomis nemaloniausiomis ar baisiausiomis akimirkomis.
„Blue Bridge Bond“ direktorius užsimena, kad vienas skaudesnių klausimų jo profesijos žmonėms yra dailiosios lyties atstovės – moterys sistemų administratorės šiandien yra tapusios nykstančia rūšimi, todėl juokaujama, kad jas reikėtų įtraukti į raudonąją knygą. Anot A. Šriupšos, moterys tesudaro vos 5 proc. visų Lietuvoje dirbančių sistemų administratorių.