Trūkumas pastebimas visame pasaulyje
Nemažai technologijų kompanijų pastaraisiais metais į rinką paleidžia produktus, kuriuos ištestuoja ir jų klaidas suranda vartotojai. Tokia praktika atsirado iš kokybės analitikų trūkumo rinkoje.
Būtent kokybės užtikrinimo specialistai, dar vadinami testuotojais, turėtų patikrinti, ar produktas atitinka nustatytus reikalavimus, atlikti kokybės užtikrinimo auditus. Paprastai tariant, QA specialistai prižiūri sklandų produkto veikimą.
QA specialistų yra gerokai mažiau nei programuotojų. O gerų apskritai tėra vienetai.
Neseniai atlikta „Jetbrains“ apklausa rodo, kad 44 proc. komandų šiemet turėjo mažiau nei vieną QA specialistą dešimčiai programinės įrangos kūrėjų (angl. developers). Toks santykis, anot bendrovės analitikų, atveria duris mažoms, bet vis besikaupiančioms ir brangstančioms klaidoms.
„QA specialisto pareigybė šiandien, galima sakyti, yra savotiškas prestižas. Ypač jau įsivažiavusioms įmonėms, nes nors jose, išėmus iš komandos testuotoją, niekas iš karto nesugrius, tačiau, laikui bėgant, problemos ims kauptis, – sako Liudas Jankauskas, įmonės „Omnisend“ kokybės užtikrinimo vadovas. – QA specialistų yra gerokai mažiau nei programuotojų. O gerų apskritai tėra vienetai“.
QA specialistų trūkumas neaplenkė ir kompiuterinių žaidimų įmonių. Lietuvių kompiuterinių žaidimų kūrėjo „Nordcurrent“ atstovas spaudai Kęstutis Baltaduonis teigia, kad pastaruoju metu surasti kvalifikuotą testuotoją darosi vis didesnis iššūkis.
„Sunku prognozuoti, kaip testuotojų darbo rinka keisis ateityje, tačiau bent jau artimiausiu metu tendencija išliks tokia pati“, – 15min teigė atstovas.
Ir tokia padėtis – ne tik Lietuvoje.