Reikšmingiausias lietuvių kurtas kompiuterinis žaidimas: „Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“ apžvalga

Net ir nesidomintiems šia industrija, jau seniai aišku, kad kompiuteriniai žaidimai šiandien išgyvena aukso amžių. Jų kūrimui skirti biudžetai vis labiau auga, kino aktoriai perbėga vaidinti į žaidimus, o parduotuvėse gali rasti atskirus skyrius, skirtus vien šiai pramogai. Bet šiandien pakalbėkime būtent apie lietuvių žaidimus, kurių naujausias – „Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“ – tikrąja to žodžio prasme verčia naują Lietuvos istorijos puslapį.
Šis žaidimas – lyg meilės laiškas Vilniui kompiuterinio žaidimo pavidalu.
Šis žaidimas – lyg meilės laiškas Vilniui kompiuterinio žaidimo pavidalu. / Vytauto Lukaševičiaus nuotr.

Žaidimas „Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“, o gal labiau jo idėją vystyti dar nuo 2015 ar 2016 metų pradėję broliai Žilvinas ir Šarūnas Ledai yra gyvas įrodymas, kad įmanoma absoliučiai viskas. Žaidimas apie Lietuvos istoriją, jos paslaptis ir su mūsų šalies lokacijomis, kuris būtų skirtas ir užsieniečiams? Prašom!

Tiesa, iki tokio lygio žaidimo, koks jis yra dabar, prie brolių Ledų per visą kūrimo procesą prisidėjo ir daugiau žmonių. Rašytojas ir VO direktorius Ignas Veršinskas prisijungė labai anksti ir nuveikė nuostabų darbą tiek su scenarijumi, tekstu, tiek ir su veikėjų balsais. Taip pat prie žaidimo kūrimo esmingai prisidėjo dar bent 8 žmonės, kurie paišė aplinkas, animavo, kūrė muziką, garsus ir kt. Taigi, pirminė panegirika išsakyta, o kaip pats žaidimas?

Milda, kurią įgarsino stipri užsienio aktorė

Pradėsiu nenuosekliai, bet nuo tų dalykų, kurie asmeniškai mane, kaip žaidėją, pribloškė labiausiai (gerąja prasme). Ir tai – pagrindinė žaidimo veikėja Milda. Mes pradedame sekti jos gyvenimą JAV, vėliau atlydime į Lietuvą, dar vėliau – į kitas lokacijas, kurių nesinori atskleisti ir jos draugijoje išpainiojame visas paslaptis. Bet pirmas dalykas, kuris nustebina – tai Erin Yvette, Mildos balso aktorė.

Uolesni žaidėjai bemat suuos, kad Erin kompiuteriniuose žaidimuose jie girdi tikrai dažnai, o ryškiausias ir didžiausias jos vaidmuo – Snieguolė, žaidime „The Wolf Among Us“. Pastarąjį 2013 metų žaidimą smarkiai pamėgo ir nemažai lietuvių, tad šią aktorę ir jos veikėją turėtų prisiminti itin ryškiai. Taip pat Erin Yvette balsą skolino žaidimams „Horizon Forbidden West“, „Shin Megami Tensei V“, „Psychonauts 2“ ir daugeliui kitų. Todėl faktas, kad lietuviškame žaidime girdime tokią aktorę (ir jos talentas žaidžiant tikrai jaučiasi – visi dialogai gyvi, natūralūs ir tinkamai emocingi!) – tikrai stebina.

Mano akimis (ir ausimis), veikėja Milda, tiek kūrėjų, tiek ir ją įgarsinusios aktorės dėka, tampa vienu pagrindiniu žaidimo akcentu, nes žaidėjai pažįsta Lietuvą ir jos žmones per autentišką, gyvą iš Lietuvos kilusį žmogų. Tai yra mes žaidime jaučiame veikėjos santykį – į šalį, į paslaptis, istoriją, kitus veikėjus, kitas valstybes – ir tai ne tik įtraukia, bet leidžia patirti kažką naujo.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Kitas veikėjas lietuvis – Joris – tampa smagiu palydovu ir tarsi gidu po Lietuvą.
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Kitas veikėjas lietuvis – Joris – tampa smagiu palydovu ir tarsi gidu po Lietuvą.

Tiesa, žaidime mums netgi leidžiama pasirinkti, kaip Milda bus apsirengusi ir tiek rūbų, šukuosenos ar aksesuarų skaičius yra ne kosmetinis, bet labai juntamas. Spėju, kad visų žaidėjų Mildos, išoriškai, bus net labai skirtingos.

Žinoma, verta pasakyti ir tai, kad veik visi veikėjai įgarsinti pagirtinai. Kitus veikėjus įgarsinusių aktorių pavardėmis neminėsiu, bet norisi išskirti tai, kad, pavyzdžiui, JAV sutikus gatvės muzikantą, jis ir kalba taip, kaip įsivaizduotum JAV sutiktą gatvės muzikantą. Tai reiškia, kad buvo ne tik galvojama, bet ir dirbama prie to, jog žaidime būtų sukurtas autentiškas, tikras ir gyvas patyrimas – nuo veikėjų balsų iki lokacijų, į kurias atvykstame.

Žaidimas Vilniaus universiteto kiemelyje?

Antras svarbus aspektas, dėl kurio sunku atsistebėti – žaidimo aplinkos ir Lietuvos vaidmuo juose. Šiai dienai tai yra pirmas ir vienintelis kompiuterinis žaidimas, kuris tiek dėmesio skirtų ne tik mūsų šalies istorijai, lietuviams veikėjams, bet ir aplinkoms. „Crowns and Pawns“ yra būtent nuotykių žaidimas, o juose, kaip įprasta, visas dėmesys skiriamas skirtingoms lokacijoms, dialogams ir galvosūkiams.

Taigi, aplinkų prasme šis žaidimas tikrai stebina, o didžiuma jų bus būtent Lietuvoje. Dalis jų atkurtos visiškai autentiškai, su stebėtinu preciziškumu, dalis, kaip, pavyzdžiui, Mildos senelio vienkiemis, išgalvota, bet vis tiek su aiškiai juntamu lietuviškumu. Žaisdami pasivaikščiosime po Vilniaus universitetą, jo kiemelį, aplankysime miesto senamiestį ir kitas lokacijas.

Būtent todėl „Crowns and Pawns“ yra ne tik žaidimas, bet ir interaktyvus atvirukas visiems užsieniečiams, kurie, tikėtina, pažaidę tikrai užsimanys apsilankyti Lietuvoje, o po to – nustebti, kad viskas būtent taip pas mus ir atrodo, niekas neišgalvota.

Tiesa, šį žaidimą žaidžiant lietuviams beveik garantuota papildoma vertė, nes gyvenant toje šalyje, kurios gatvėmis imi vaikščioti virtualiai, apninka keistai malonus jausmas. Vienu metu norisi ir didžiuotis, ir, vediniems smalsumo, uoliai iššniukštinėti kiekvieną pakampę, nes galbūt pamatysi kažką labai pažįstamo ar aptiksi kokią nors užuominą į tai, ką supras ar žinos tik lietuviai. Sakyčiau, vien dėl šito „Crowns and Pawns“ turėtų užimti garbingą vietą kiekvieno lietuvio žaidimų lentynoje (kad ir virtualioje).

Galvosūkių palaima ir kančios

Vienas esmingiausių nuotykių žanro, kuriam priklauso ir „Crowns and Pawns“ išskirtinumų – galvosūkiai. Jų netrūksta ir šiame žaidime, o žinant, kad kūrėjai dirbdami prie žaidimo sėmėsi įkvėpimo iš tokių kultinių jau klasika tapusių serijų kaip „Broken Sword“ ar „Monkey Island“, galime būti tikri, kad čia tikrai teks pasukti galvą.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Teko kada lankytis senojoje Vilniaus universiteto bibliotekoje?
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./Teko kada lankytis senojoje Vilniaus universiteto bibliotekoje?

Viso prie šio žaidimo praleisime apie 8 valandas arba daugiau, nes liūto dalį laiko suvalgys galvosūkiai ir mūsų bandymai juos išspręsti. Dažnai jie bus kompleksiniai – tam, kad pasiektume tikslą konkrečioje lokacijoje, turėsime atlikti daug mažesnių galvosūkių ar užduočių ir tada įveiksime konkretų lygį.

Tiesa, ne visi galvosūkiai yra tokie organiški ar intuityvūs, kaip norėtųsi – dalis paremti kūrėjų logika ar sugalvotais sprendimais, o juos pasiekti žaidžiant pačiam gali būti keblu, nes tiesiog skirsis sprendimo logika. Taip pat yra kelios vietos, kur net ir žinodamas sprendimą gali pastrigti galvosūkyje, nes prieš tai nepadarai kažko ir taip akivaizdaus, bet tai – smulkmenos.

Galiausiai, ką tikrai norisi akcentuoti apie žaidimą – jo amžiaus cenzas. Asmeniškai sakyčiau, kad jį gali žaisti nuo pačių jauniausių žaidėjų iki pačių seniausių. Jo rėžiai yra tiek platūs. Jaunesnieji žaidėjai ras iš ko pasijuokti, o vyresni – subtilių užuominų ar netikėtumų.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“

Taigi, tai ir puikus žaidimas šeimai, kuri nori virtualiai pasivaikščioti po Lietuvą ir panagrinėti mūsų istorijos paslaptis „Da Vinčio kodo“ stiliuje. Beje, labai smagu ir tai, kad kūrėjai žaidimo leido pačiam žaidėjui pasirinkti, kaip bus atsakoma ar kaip bendrauja su kitais veikėjais. Taip pat, jei žaidėjas kalba lietuviškai, yra specialiai tik jam skirtų dialogo pasirinkimų, kurie, šiaip jau anglų kalba įgarsintame žaidime, maloniai nudžiugina.

Verdiktas, kurio nereikia

Nuoširdžiai atrodo, kad šiandien tai – didžiausias ir ryškiausias lietuviškas žaidimas ir, taip pat, žaidimas apie Lietuvą. „Crowns and Pawns“ yra tarsi daug dalykų viename: tai vizitinė kortelė bei meilės laiškas mūsų šaliai, tai yra puikus ir net nostalgiškas nuotykių žaidimas bei tiesiog geras, kokybiškai sukurtas žaidimas. Džiugu suvokti, kad lietuviškiems žaidimams tai – tarsi didelė ir ambicinga pradžia.

Žaidimas „Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“ buvo išleistas šių metų gegužės 6 d. didžiausioje kompiuterinių žaidimų platformoje „Steam“. Šiuo metu žaidimas yra skirtas asmeniniams kompiuteriams, bet ateityje numatomas išleidimas ir kitoms platformoms. Žaidimo raktą apžvalgai suteikė žaidimo kūrėjai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų