Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Reklama internete: efektyvu – nebūtinai populiaru

Tarptautinė interneto rinkos tyrimų bendrovė „Gemius“ skelbia, kad populiariausia reklamos internete forma Centrinėje ir Rytų Europoje (CRE) pernai metų antrąjį pusmetį išliko tradiciniai reklamos skydeliai (angl. banner), nors juos naršytojai spaudžia rečiau nei interaktyvesnes jų formas.
Geriausi interneto reklamos kūrėjai – lietuviai.
Kompiuteriai / Redo Vilimo/BFL nuotr.

Tai rodo „gemiusAdMonitor“ tyrimo duomenys, kurie atspindi internetinės reklamos formų naudojimo tendencijas ir jų pasiskirstymą tarp verslo sektorių.

Aktyviausi reklamoje verslo sektoriai nesusilaukia atitinkamai didelio vartotojų susidomėjimo, ką galima matyti iš žemų jų kampanijų CTR (angl. Click-through ratio) rodiklių.

Nors visose tirtose rinkose (Bulgarijoje, Čekijos Respublikoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Rumunijoje) interneto reklama kai kuriais aspektais skiriasi, apibendrinus 2011 metų antrojo pusmečio „gemiusAdMonitor“ duomenis galima įžvelgti kai kurias bendras tendencijas.

Pirmąją 2011 metų pusę aukščiausią CTR reitingą turėjo Slovakija, o štai per antrąjį pusmetį Lenkija pagerino savo rezultatą 10 proc., pasiekė 0,6 proc. CTR rodiklį ir išsiveržė į pirmąją vietą. Vengrijos CTR rodiklis taip pat ženkliai augo ir ji pakilo į trečiąją vietą, aplenkdama Čekijos Respubliką. Paskutinėje vietoje atsidūrė Rumunija, kurios CTR rodiklis yra tris kartus žemesnis nei lyderės Lenkijos.

„gemiusAdMonitor“ tyrimo metu buvo nustatyta, kad aukšti CTR rodikliai neturi įtakos reklaminių skydelių formatų pasirinkimui. Visose tirtose šalyse populiariausi yra tradicinio formato skydeliai, jie sudaro 85 proc. visų naudojamų regione, nors paspaudimų susilaukia mažiau nei kitos reklamos internete formos.

Kalbant apie dažniausiai spaudžiamas reklamos internete formas, penkiose iš šešių tirtų rinkų (išskyrus Čekijos Respubliką) vaizdinės reklamos prieš vaizdo įrašų turinį („pre-roll“) formatas turi aukščiausius rodiklius. Jis ypatingai populiarus Lenkijoje, kur šio tipo reklama yra antroje vietoje iš visų naudojamų jos formų. Įdomu tai, kad Bulgarijoje „pre-roll“ formatas nėra populiarus, nors šalyje pirmauja pagal paspaudimų skaičių.

Kiti CRE regione plačiai naudojami reklaminių skydelių formatai yra: „Video“, „Wallpaper“, „Toplayer“ (interneto reklamos formatų pavyzdžius galite rasti čia).

Daugumoje tirtų šalių didžiausia parodymų dalis tenka finansų, draudimo ir tarpininkavimo sektoriams. Jie sudaro net 31 proc. visų parodymų Čekijos Respublikoje ir 33 proc. Vengrijoje.

Telekomunikacijų, laisvalaikio, prekybos ir automobilių bendrovės taip pat labai intensyviai reklamuojasi internete CRE, visgi parodymų gausa negarantuoja didesnio vartotojų susidomėjimo. Štai finansų sektorius užima vieną paskutinių pozicijų tarp aukščiausią CTR rodiklį turinčių verslo sektorių visose „gemiusAdMonitor“ tirtose šalyse.

Interneto vartotojų susidomėjimas tam tikros verslo srities reklama priklauso nuo rinkos ypatybių. Pavyzdžiui, Bulgarijoje internautai dažniausiai spaudžia ant medikamentų reklamų, o Čekijos Respublikos ir Rumunijos vartotojams patraukliausi drabužių ir aksesuarų reklaminiai skydeliai. Vengrai neatsispiria plačiau pasidomėti knygomis, CD ir DVD produktais, daugiausia lenkų susidomėjimo sulaukia namų apyvokos prekės, o štai Slovakijoje bene daugiausiai paspaudimų susilaukia telekomunikacijų sektoriaus reklaminė medžiaga.

Visą pristatymą anglų kalba rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos