Robotų intelektą nustatantis Tiuringo testas turi kritinę klaidą: jį išlaikytų net ir akmuo?

Dirbtinio intelekto (DI) ekspertai tvirtina, kad mašinos gali gana nesunkiai pergudrauti Tiuringo testą net nesistengdamos.
Humanoidas robotas Japonijos parduotuvėje
Humanoidas robotas Japonijos parduotuvėje / „Scanpix“/AP nuotr.

1950 kompiuterijos pionieriaus Alano Tiuringo sukurtas testas buvo skirtas nustatyti mašinų sugebėjimą demonstruoti intelektą. Jo metu žmogus nežinodamas, kaip yra iš tikrųjų, turi nustatyti, ar kalbasi su mašina, ar su kitu žmogumi. Šis testas yra itin svarbus DI kūrėjams, nors dabar susilaukia vis daugiau kritikos.

Mokslininkų Kevino Warwicko ir Humos Shah teigimu, DI sistema gali pergudrauti testą tiesiog tylėdama. Tai nustatyta ištyrus šimtus jau atliktų testų, kai DI sistema viso testo metu tylėjo dėl techninių gedimų. Beveik kiekvienu atveju teste dalyvavęs žmogus negalėdavo nustatyti, ar kalbasi su mašina, ar su žmogumi.

Mokslininkų nuomone, taip yra todėl, kad, jeigu mašina tiesiog tyli, žmogui sunku nuspręsti, ar tylima dėl to, kad kažkas specialiai pasirinko neatsakyti klausimo, ar DI sistema „nusprendė“ neatsakyti, ar tiesiog iškilo kažkokių techninių kliūčių.

„Ką iš tiesų reiškia išlaikyti Tiuringo testą? Šis testas buvo skirtas nustatyti, ar mašinos turi intelektą. Bet teste dalyvaujantis žmogus gali pats neteisingai interpretuoti įvairias situacijas ir pamanyti, kad bendrauja su intelektualia būtybe“, – pasakoja K. Warwickas.

Jo nuomone, net jeigu DI sistema išlaikytų testą tylėdama, būtų neteisinga teigti, kad ji turi protą. „Tuomet galėtume sakyti, kad akmenys taip pat yra intelektualūs, nes visą laiką tyli“, – tikina mokslininkas.

Tyrimas publikuotas žurnale „Journal of Experimental and Theoretical Artificial Intelligence“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų