RRT gairės, kuriomis turėtų vadovautis operatoriai, atrodo taip:
1. Mokėjimai už paslaugas: neapriboti ir (ar) nenutraukti paslaugų teikimo vartotojams, kurie dėl karantino laikinai neturi galimybės atsiskaityti fizinėse klientų aptarnavimo vietose, jei tai buvo vienintelė jiems prieinama atsiskaitymo forma, ir kurie pranešė apie susiklosčiusią situaciją iki susidarant skolai, bei suteikti vartotojams išsamią informaciją apie kitus galimus ir objektyviai prieinamus atsiskaitymo už paslaugas būdus bei kanalus.
2. Planų keitimas: imtis visų galimų priemonių, kad keičiant paslaugų/mokėjimo planus vartotojai neliktų be ryšio; nesant galimybės atidėti paslaugų/mokėjimo planų keitimo ir (ar) pratęsti atitinkamo proceso terminų, siekti užtikrinti vartotojams galimybę, jiems nesutinkant tęsti sutartinių santykių pasirenkant naują paslaugų/mokėjimo planą, perkelti telefono ryšio numerį į kito Operatoriaus tinklą nuotoliniu būdu.
3. Telefono ryšio numerio perkėlimas: imtis visų reikalingų techninių ir organizacinių priemonių, kad telefono ryšio numerių perkėlimo procesas būtų vykdomas išvengiant žmonių kontakto, t.y. nuotoliniu būdu, pavyzdžiui, sudarant galimybes vartotojams kreiptis ir perkėlimo proceso sąlygas, įskaitant SIM kortelės perdavimą, suderinti telefonu ar elektroniniu paštu, perduoti SIM kortelę per kurjerį ir kt.
4. Paslaugų perkėlimas: užtikrinti paslaugų perkėlimą, jei tam yra techninės galimybės ir atitinkama teisė vartotojui numatyta sutartyje, bendradarbiauti su vartotoju suderinant alternatyvius paslaugų teikimo sprendimus ar numatant individualius problemų sprendimų būdus, o jų nesant – užtikrinti vartotojams galimybę nutraukti sutartis.
5. Gedimų šalinimas: siekti, kad paslaugų teikimo sutrikimai būtų šalinami kaip įmanoma operatyviau, laikantis saugumo reikalavimų ir dedant pastangas neviršyti sutartyse su vartotojais numatytų terminų; esant techninėms galimybėms, užtikrinti paslaugų teikimo sutrikimų šalinimą nuotoliniu būdu, o esant būtinybei vykti į vartotojo namus – užtikrinti Operatorių atstovų saugų kontaktą su vartotoju.
„Šiuo sudėtingu karantino dėl COVID-19 laikotarpiu elektroninių ryšių paslaugos tapo itin svarbios ir reikalingos visiems gyventojams, kad jie turėtų galimybes komunikuoti, dirbti, mokytis, pramogauti, o reikalui esant – ir išsikviesti pagalbą, – sako RRT direktorius Feliksas Dobrovolskis. – Remdami ir skatindami visų Lietuvos e. ryšių paslaugų teikėjų socialiai atsakingą ir rūpestingą požiūrį, parengėme gaires, kuriomis rekomenduojame vadovautis, sprendžiant šiandienos kontekste aktualius klausimus, tokius kaip mokėjimai už paslaugas, planų keitimas, telefono ryšio numerio perkėlimas, paslaugų perkėlimas, gedimų šalinimas“.
RRT primena, kad karantino faktas neturėtų tapti pretekstu piktnaudžiauti ir išvengti mokėjimų, todėl vartotojai taip pat turi laikytis prisiimtų įsipareigojimų.
Savo ruožtu, RRT prisidės sprendžiant sudėtingas situacijas, teiks pagalbą, konsultacijas vartotojams ir operatoriams.
RRT parengtos Rekomendacijos dėl elektroninių ryšių paslaugų nenutrūkstamo teikimo užtikrinimo karantino metu skelbiamos čia.