Rusija paleido į kosmosą daugiau britų telekomunikacijų palydovų

Iš Rusijos Tolimuosiuose Rytuose esančio kosmodromo „Vostočnij“ ketvirtadienį buvo paleista raketa, nešanti 36 britų telekomunikacijų ir interneto paslaugų palydovus, paskelbė Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“.
Raketa
Raketa / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Londone įsikūrusi bendrovė „OneWeb“ siekia užbaigti žemosios orbitos palydovų tinklą, kuris teiks geresnį plačiajuostį ryšį ir kitas paslaugas pasaulio šalims.

Bendrovė dalyvauja lenktynėse dėl interneto teikimo per palydovus atokioms pasaulio vietovėms su JAV milijardieriumi Elonu Musku ir internetinės prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėju Jeffu Bezosu.

„Roskosmos“ paskelbtose nuotraukose matyti, kaip raketa „Sojuz“ pakyla į giedrą mėlyną padangę ketvirtadienio rytą (4 val. 47 min. Lietuvos laiku).

„Roskosmos“ pareiškime nurodoma, kad paleidimas ir atsiskyrimas „įvyko normaliai“.

„Galime patvirtinti, kad mūsų šeštasis atsiskyrimas baigtas. Dabar paleista daugiau nei pusė mūsų palydovų!“ – socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbė „OneWeb“.

JK bendrovė planuoja, kad jos pasaulinis komercinis interneto tinklas, kurį sudarys 650 palydovų, pradės veikti ateinančiais metais.

Pirmieji šeši „OneWeb“ palydovai buvo paleisti rusiška raketa „Sojuz“ iš Kuru kosmoso centro Prancūzijos Gvianoje 2019 metų vasarį.

Pernai bendrovė iš Baikonuro kosmodromo Kazachstane paleido dar 68 aparatus, o gruodį – papildomus 36 iš kosmodromo „Vostočnij“.

„Vostočnij“ yra vienas svarbiausių Rusijos kosmoso projektų, skirtų sumažinti priklausomybę nuo Baikonuro kosmodromo, kurį Maskva šiuo metu nuomojasi iš Kazachstano.

Šio objekto statybos atsilieka nuo grafiko; jas jau daugelį metų temdo įvairios kontroversijos, įskaitant korupcijos skandalus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis