„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ryšių su klientais valdymo sistema CRM skinasi kelią ir į lietuvišką verslą

Užsienyje dažnoje įmonėje naudojama ryšių su klientais valdymo sistema (geriau žinoma trumpiniu CRM („Customer Relations Management“) populiarėja ir Lietuvoje. Kol kas tai dar nėra masinis reiškinys, tačiau šią sistemą išsinuomoję vadovai tikina sulaukę ženkliai geresnių veiklos rezultatų.
Ryšių su klientais valdymo sistema (CRM) populiarėja ir Lietuvoje
Ryšių su klientais valdymo sistema (CRM) populiarėja ir Lietuvoje / Brandtom.com nuotr.

Kompiuterinę programą „SugarCRM“ diegiančios ir prižiūrinčios Kauno bendrovės „OptimusCRM“ direktorius Antanas Sakalauskas neabejoja, kad ateityje CRM bus diegiama kiekvienoje įmonėje, kur darbuojasi bent du vadybininkai ir reikia bendrauti su keliais klientais bei partneriais.

„Kol kas rinkoje CRM įdiegta gal tik trečdalyje visų įmonių, bet jų vis daugėja. Tai puikus darbo įrankis kaupti duomenis apie klientus, fiksuoti darbo su jais procesą, sudarinėti darbotvarkes, analizuoti ir vertinti darbų rezultatus“, – teigė A.Sakalauskas.

CRM sistema veikia įmonės arba sistemą aptarnaujančios bendrovės internetiniame serveryje, todėl yra matoma visiems registruotiems ir turintiems teisę dirbti su įmonės informacija darbuotojams.

Vaizdžiai kalbant, CRM yra tarsi išsami užrašų knygelė su klientų kontaktais, darbotvarke, aprašytais rezultatais, pastabomis, planais. Tik ši užrašinė ne įdiegta į atskirą darbuotojo kompiuterį, o veikia virtualioje erdvėje ir yra lengvai keičiama, pritaikoma pagal poreikius.

„Dėl to vadybininkui palikus darbovietę, jo darbai sklandžiai perduodami kitam specialistui. Bendroje virtualioje erdvėje išlieka visa ankstesnio vadybininko veiksmų seka: skambučiai, susitikimai, planai, derybų eiga, parengtos sutartys, pasiūlymai, klientų kontaktai ir panašiai“, – aiškino A.Sakalauskas.

Taupo laiką

Verslininkų, kurie naudoja CRM teigimu, sistema padeda daug geriau kontroliuoti įmonės veiklą, darbuotojų veiksmus, gerina veiklos rodiklius.

Puspriekabėmis, sunkvežimiais ir vilkikais prekiaujančios bendrovės „Eurodalys“ pardavimų skyriaus vadovas Dmitrijus Filatovas tvirtino, kad CRM sistema sutaupo daug brangaus laiko, pagal jai pateiktus paieškos kriterijus labai lengva surasti reikiamą informaciją.

„Specialiai „Eurodalims“ sukurtas sandėlio valdymo modulis palengvino sudėtingą darbą. Dabar suvesti visą informaciją apie prekes užtenka vieno žmogaus, o kiti tuo metu savo laiką skiria pardavimams. Taip pat sistemoje labai aiškiai matyti, kas už ką atsakingas, nėra veiklos dubliavimo“, – kalbėjo D.Filatovas.

Pasak paradavimų skyriaus vadovo, įdiegus sistemą bendrovės darbas tapo efektyvesnis ir sklandesnis.

Pritaikoma individualiems poreikiams

Įrankių nuoma ir prekyba užsiimančiai bendrovei „Gitana“ svarbu palaikyti kontaktą ir su rečiau perkančiais klientais.

„CRM tai padeda įgyvendinti, nes sistema neleidžia pamiršti planuojamų darbų, matoma bendravimo istorija su visais klientais. Be to, darbotvarkės ir darbo procesas matomas ne tik atskiram vadybininkui, bet ir padalinio vadovui, taigi užtikrinama gera darbuotojų kontrolė“, – kalbėjo „Gitana“ pardavimo skyriaus vadovas Rimantas Petrutis.

Jis minėjo, kad programa „SugarCRM“ lengvai papildoma įvairiomis naujomis funkcijomis reikalingomis konkrečiai įmonei. „Mūsų CRM buvo papildyta klientų serviso duomenimis, per ją registruojame klientus, valdome skolas“, – vardijo jis.

Įvairiais metalo gaminiais prekiaujančios įmonės „Helens distributoriai“ direktorius Vytautas Kaušas irgi akcentavo CRM lankstumą, pritaikant ją prie individualių poreikių, paprastą sistemos valdymą. „Dabar nereikia kuistis tarp popierinių bylų – pasiūlymai klientams, užsakymai surašyti elektroninėje formoje ir greitai randami“, – kalbėjo direktorius.

CRM sistemos galimybes galima išplėsti. Pagal suvedamus duomenis ji gali teikti analitines atskaitas, rezultatų išklotines, braižyti duomenų grafikus, sudaryti prognozes. Padalinių vadovai pagal sistemos pateiktas lenteles, grafikus, apskaičiuotus procentus gali įvertinti kiekvieno darbuotojo darbo specifiką ir efektyvumą: kiek surengta susitikimų, skambinta, kokie iš to gauti rezultatai ir pan.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų