Taip pat jam priklauso ir ne vienas rekordas, nes apie Mario jau sukurta daugiau nei 200 skirtingų žaidimų, tarp kurių tiek jo asmeniniai nuotykiai, tiek ir bendri žaidimai su kitais veikėjais, pavyzdžiui, mėlynuoju ežiuku Sonic. O šį kartą mes rašome apie naują jo žaidimą – „Super Mario 3D World + Bowser‘s Fury“.
Tikslumo dėlei, tai – naujas senas žaidimas, nes „Super Mario 3D World“ jau buvo išleistas 2013 metais konsolei „Nintendo Wii U“, o čia tik sėkmingas jo perkėlimas į konsolę „Nintendo Switch“. Kita vertus, kad tai nesijaustų kaip pasipinigavimas, „Nintendo“ žaidėjams pridėjo ir didelį riebų priedą – „Bowser‘s Fury“.
Todėl „Super Mario 3D World + Bowser‘s Fury“ yra gana neįprastas žaidimas – tai tarsi dviguba Mario porcija tiems, kas iki šiol nežaidė „Super Mario 3D World“, bet žaidusiems šis žaidimas taip pat turėtų rūpėti vien dėl visiškai naujoviško „Bowser‘s Fury“. Apie juos abu dabar plačiau ir pakalbėsime.
Princesės beieškant?
Pirmiausiai – „Super Mario 3D World“. Jeigu „Nintendo Switch“ konsole žaidėte 2017-ais metais pasirodžiusį „Super Mario Odyssey“, bet perėjus jį norėjosi kažko daugiau, „Super Mario 3D World“ jums tikrai patiks. Tai – labai didelis ir ilgas žaidimas, kurį galima žaisti keliese, o galima tiesiog vienam. Mums leidžiama pasirinkti iš keturių skirtingų veikėjų – paties Mario, jo brolio Luigi, mėlynas grybažmogis Toad ir netgi princesė Peach, kurią Mario paprastai visuomet gelbėja iš piktojo Bowser nagų. Kadangi šį kartą patys galėsime pabūti princese, ką gi veikėjai gelbės iš didžiųjų pilių, kurios bus kiekvieno lygio tikslas? Ogi skirtingų spalvų fėjas! Šį kartą blogiukai pagrobė ir uždarė į nelaisvę būtent jas, o norint eilinį kartą atstatyti tvarką pasaulyje, privalėsime jas išvaduoti.
Visas žaidimo pasaulis yra sudarytas iš daugybės mažesnių lygių, į kuriuos patekę niekada nežinosime, ko tikėtis. Kartais tai bus įprastas kokybiškas Mario platforminio žanro žaismas, o kartais – visiškai netikėtas ar naujų mechanikų lygis. „Super Mario 3D World“ niekada nebando fokusuotis į istoriją, bet daugiau į laisvę žaidėjui ir kūrybą. Kūrybiški sprendimai matyti net bosų kovose. Žaidžiant atrodo, kad kūrėjų tikslas buvo kiekviename lygyje ir net kiekviename smulkiame galvosūkyje kuo labiau nustebinti ar prajuokinti žaidėją. Ir tenka pripažinti, kad „Nintendo“ tai žiauriai gerai sekasi.
Galimybė virsti Mario katinu
Kiekviename lygyje mūsų paprastai lauks nauji iššūkiai ar išbandymai, todėl jei gerai sekėsi viename lygyje, kitame gali būti kur kas sunkiau ar net visai nepavykti įveikti kliūties. Kaip ir kituose „Mario“ žaidimuose, kūrėjai, atrodo, su pasimėgavimu demonstruoja savo kūrybiškus sprendimus tiek lygių dizaine, tiek galvosūkiuose ar sumaniai paslėptuose daiktuose. Visuomet įdomus ir susidūrimai su priešais, kuriuos galėsime įveikti eile skirtingų būdų.
Pavyzdžiui, kaip ir praeituose „Mario“ žaidimuose, taip ir čia, suvalgę grybą ar kitą radinį galėsime pavirsti į stipresnę Mario versiją. Viena galės mėtyti bumerangą, kita – skraidyti ir t. t. Be jokios abejonės įspūdingiausia būtent šios žaidimo dalies transformacija yra katinas. Būdamas katinu Mario, ar bet kuris kitas mūsų valdomas personažas, galės letenomis numušti priešus, išdaužti aplinkos detales ar net lakstyti sienomis. Pastaroji savybė mums nuolat pravers ir taps vienu pagrindiniu žaidimą tyrinėti bei pereiti padėsiančiu elementu.
Kaip ir visuose „Mario“ žaidimuose, taip ir čia reikės šukuoti lygius tol, kol pasieksime pilį, šią pilį perėjus ir jos gale įveikus bosą, kuris dažniausiai, kaip įprasta, bus piktasis Bowseris, atrakinsime naują regioną ir toliau pereidinėsime lygius. Ši lygių mechanika yra sena kaip pasaulis, visiškai neinovatyvi, bet Mario žaidime ji kuo puikiausiai veikia iki šiol, tad kam ją keisti? Ypatingai, kai pats žaidimas, atskiri jo lygiai ir sprendimai yra tokie kokybiški. Galiausiai, būtent „Super Mario 3D World“ lygių gausa leis vien prie šio žaidimo praleisti nesuskaičiuojamą kiekį valandų, nes visus lygius galėsime žaisti iš naujo, vėliau juos netgi pasisunkinti ar peržaisti kitokias lygių versijas.
Didelė ir nesibaigianti Mario žaidimų aikštelė
Sekantis žaidimas, kurį gauname kartu su „Super Mario 3D World“ yra pirmą kartą išleidžiamas „Bowser‘s Fury“. Kas tai? Sakyti, jog tai visiškai atskiras „Mario“ žaidimas yra kiek per drąsu, ypatingai šiais laikais. „Bowser‘s Fury“, veikiau, galėtume pavadinti vienu milžinišku Mario lygiu, kurį pereiti užtruks apie 3-4 valandas, bet tas milžiniškas lygis yra neįtikėtinai smagus ar įtraukiantis.
Tam tikra prasme „Bowser‘s Fury“ yra lyg eksperimentas – kaip atrodytų Mario žaidimas, jeigu jame nebūtų lygių krovimosi langų ir visas žaidimas tebūtų vienas didelis platus pasaulis su daug galvosūkių, iššūkių ar priešų vienoje plokštumoje? „Bowser‘s Fury“ pabando į tai atsakyti ir šio atsakymo paieškos čia tikrai nustebina. Būtina pabrėžti ir tai, kad kažką panašaus, bet žymiai mažesne forma „Nintendo“ jau pabandė padaryti ir tai buvo du itin sėkmingi „Super Mario Galaxy“ žaidimai, tačiau juose mūsų tyrinėjamos planetos buvo nedidelės, iš vienos galėjome persikelti į kitą mažesnę planetą, o kiekvieną kartą bandant išskristi iš kiekvienos galaktikos mūsų laukdavo krovimosi langai. Šį kartą – viskas daug ambicingiau.
Kartu su Mario atsiduriame naujame plačiame pasaulyje, kur, padedami Bowser jaunesniojo, turime sustabdyti piktąjį jo tėvą. Taigi, keliaujame po šį naują pasaulį, darome tai, ką dažniausiai ir tenka daryti Mario žaidime, bet pats pasaulis tarsi niekada nesibaigia ir yra ištisas.
Visos kliūtys, didesni lygio statiniai ar net atskiri regionai yra vienoje vietoje ir jų neskiria jokie krovimosi langai. Pavyzdžiui, įveikę visą didelę salą su tuzinu galvosūkių ir kliūčių, šokame ant drakono ir tiesiog taip plaukiame į visiškai kitą regioną. Maža to, kartais didysis Bowser pabunda, dangus aptemsta ir pradeda lyti, o pats Bowser mus puola, todėl turime kuo greičiau aktyvuoti šviesos šaltinį ir jį nubaidyti.
Išsprendus eilę užduočių ir aktyvavus daug švyturių, bus galima per eilinį didžiojo Bowser prabudimą suskambinti milžinišku varpu ir Mario pavirs į kolosalaus dydžio supersajaną katiną bei taps pakankamo dydžio kovai su didžiuoju savo priešu. Jį nugalėjus, atsivers dar daugiau pasaulio, kurį galėsime tyrinėti ir tokiu principu vyksta žaismas.
Tiek žaismo prasme, tiek savo drąsiais ir netikėtais sprendimais „Bowser‘s Fury“ yra tikrai įspūdinga patirtis, kuri leidžia spėlioti, kur „Nintendo“ su Mario serija eis toliau ir koks gi bus kitas didelis „Mario“ žaidimas. Kita vertus, koks jis bebūtų, netikėtas „Bowser‘s Fury“ leidžia manyti, kad ateitis tikrai daug žadanti.
Be to, už ką dar atskirai verta pagirti žaidimo kūrėjus „Nintendo“ yra tai, kad kiekvienas pagrindinės „Mario“ serijos žaidimas yra visuomet vis kitoks. Pavyzdžiui, „Super Mario Odyssey“ pagrindiniu akcentu buvo tapusi kepurė, leidžiant įsikūnyti į sutinkamus priešus, „Super Mario Galaxy“ – keliavimas po mini galaktikas ir planetas, o „Bowser‘s Fury“ – žaidimas viename dideliame pasaulyje be krovimosi langų.
Garso takelis, kurį niūniuosime visą dieną
Nors abu žaidimai ar, tiksliau, abi „Super Mario 3D World + Bowser‘s Fury“ paketo dalys yra vienodai vertos dėmesio, yra dalykų, kuriems visi žaidėjai turi pasiruošti iš anksto. Pirmas – žaidimo garso takelis. Jis yra nuotaikingas ir visiškai atspindi žaidimą, bet tuo pačiu jis toks kokybiškas ir toks ilgam įstringantis į atmintį, kad pažaidę net ir valandą greičiausiai vaikščiosite su viena ar kita Mario žaidimų melodija galvoje visą dieną.
Kitas dalykas – žaidimo įtraukiamumas ir peržaidžiamumas. Šie „Mario“ žaidimai yra tokie įtraukiantys ir paprastai perkandami, kad juos gali norėtis žaisti vėl ir vėl, tad dėl šių savybių „Mario“ žaidimai gali tapti itin rajūs laikui. Būkite pasiruošę.
Žaidimas „Super Mario 3D World + Bowser‘s Fury“ pasirodė išskirtinai „Nintendo Switch“ konsolei šių metų vasario 12 d. Žaidimo kodą apžvalgai suteikė jo leidėjas kompanija „Nintendo“.