Šis lėktuvas turėjo trečiadienį 2 val. 30 min. vietos (antradienį 20 val. 30 min. Lietuvos) laiku išskristi į Havajus per naujausią ir ambicingiausią etapą kelionėje aplink pasaulį, per kurią nebus sudeginta nė lašo degalų.
Vis dėlto misijos vadovai, kelias kankinamo laukimo valandas kruopščiai analizavę meteorologų prognozes tolesnėms penkioms dienoms ir naktims (tiek turėtų trukti planuojamas skrydis), leidimo pakilti nedavė.
„Skrydis buvo atšauktas dėl orų aplink Havajus. (Ten slenka) šaltasis frontas. Prioritetas yra lėktuvo ir piloto saugumas“, – projekto atstovė Elke Neumann sakė žurnalistams Nagojoje.
Pilotas Andre Borschbergas, kalbėdamas per internetinę transliaciją tuojau po to, kai išlipo iš lėktuvo kabinos, neslėpė esantis „siaubingai nusivylęs“, bet pripažino, kad buvo nuspręsta teisingai.
Iš pradžių nebuvo planuota, kad šis itin lengvas orlaivis leisis Japonijoje per daugiaetapę kelionę aplink pasaulį, bet jam teko tai padaryti birželio pradžioje dėl blogų orų, mėginant nuskristi iš Kinijos miesto Nandzingo į Havajus.
Nuo to laiko „Solar Impulse“ komanda tikrino visas ilgalaikes prognozes, laukdama galimybės tęsti šį rekordinį skrydį.
62 metų šveicaras pilotas A.Borschbergas jau pasiekė skrydžio saulės energija varomu lėktuvu trukmės rekordą per 44 valandas trukusį skrydį iš Kinijos į Japoniją.
Organizatoriai sakė, kad naujos galimybės pakilti nesitikima bent iki penktadienio.
Numatoma, kad skrydis į Havajus truks bent 115 valandų. Nuo Japonijos nutolęs lėktuvas nebeturėtų kur nusileisti, todėl šis etapas laikomas pačiu rizikingiausiu.
Organizatoriai sakė, kad naujos galimybės pakilti nesitikima bent iki penktadienio.
„Solar Impulse 2“ savo žygį aplink Žemės rutulį pradėjo anksčiau šiais metais iš Kataro sostinės Abu Dabio.
Ant šio lėktuvo sparnų sumontuota 17 tūkst. fotoelementų, tiekiančių energiją keturiems elektros varikliams ir įkraunamiems akumuliatoriams. Orlaivio didžiausias greitis – 140 km per valandą.
„Solar Impulse 2“ sparnų mojis didesnis negu didelio reaktyvinio keleivinio lainerio, bet jis sveria tik 2,3 tonos – maždaug kaip šeimyninis automobilis.
Šio lėktuvo pirmtakas 2010 metais atliko 26 valandas trukusį skrydį ir įrodė, kad jo ličio jonų akumuliatoriai gali sukaupti pakankamai energijos, kad jos pakaktų skristi visą naktį.
Ši misija turėtų vainikuoti 13 metų vykdytus A.Borschbergo ir jo kolegos Bertrand'o Piccard'o tyrimus ir bandymus. Aviacijos pramonė iš pradžių šaipėsi iš jų sumanymo, bet vėliau „Solar Impulse“ misija, propaguojanti „žaliosios energijos“ technologijų naudojimą, sulaukė pagyrimų visame pasaulyje, tarp jų iš Jungtinių Tautų vadovo Ban Ki-moono.