Lėktuvas „Solar Impulse 2“ (Si2), pilotuojamas šveicaro lakūno Andre Borschbergo, pakilo 7 val. 12 min. vietos (6 val. 12 min. Lietuvos) laiku iš al Batino oro uosto ir išskrido į Muskatą, Omano sostinę, kur turėtų nusileisti vėliau pirmadienį, įveikęs pirmąją savo ilgos kelionės atkarpą.
Šis projektas yra žmonių projektas, žmonių iššūkis, – sekmadienį sakė žurnalistams A.Borschbergas.
Tikėtasi, kad lėktuvas pakils šeštadienį, bet startas atidėtas dėl stipraus vėjo. Ši misija vainikuos 13 metų vykdytus A.Borschbergo ir jo kolegos šveicaro piloto Bertrand'o Piccardo tyrimus ir bandymus, nors iš jų sumanymo šaipėsi aviacijos pramonė.
„Šis projektas yra žmonių projektas, žmonių iššūkis“, – sekmadienį sakė žurnalistams A.Borschbergas, vienas iš bendrovės „Solar Impulse“ įkūrėjų ir jos generalinis direktorius.
Vienviečio lėktuvo elektros varikliams energiją tiekia daugiau negu 17 tūkst. saulės baterijų, įtaisytų jo sparnuose, kurių mojis yra 72 metrai – beveik kaip keleivinio superlainerio „Airbus A380“. Tačiau šis orlaivis sveria maždaug kaip šeimyninis automobilis – per 100 kartų mažiau negu A380.
Pakilęs iš Muskato, Si2 turėtų nusileisti dar 12 kartų per įspūdingą kelionę, kuri truks ilgiau negu penkis mėnesius. Per tą laiką „Solar Impulse 2“ išbus ore apie 25 paras.
Jis perskris Arabijos jūrą ir pasieks Indiją, o vėliau pasuks į Mianmarą, o iš ten į Kiniją, Havajus ir Niujorką.
Lėktuvas taip pat turėtų nutūpti JAV Vidurio Vakaruose ir Pietų Europoje arba Šiaurės Afrikoje, nelygu meteorologinės sąlygos.
Ilgiausia nepertraukiamo Si2 skrydžio atkarpa bus penkių dienų skrydis per Ramųjį vandenyną iš Nandzingo miesto Kinijoje iki Havajų, kai lėktuvas turės įveikti 8,5 tūkst. kilometrų.