Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šis keistas lėktuvas žada visiems laikams pakeisti aviacijos pramonę

Nepaisant to, kad pristatyta daug naujovių, fundamentalus lėktuvų dizainas nesikeičia jau šešis dešimtmečius. Taip, „Boeing 747“ nėra toks pat kaip 737, tačiau esminė šių orlaivių schema yra labai panaši. Alabamos startuolis „SE Aeronautics“ mano, kad laikas tai keisti.
„SE Aeronautics“ lėktuvas SE200
„SE Aeronautics“ lėktuvas SE200 / „SE Aeronautics“ nuotr.
Temos: 2 Aviacija Lėktuvas

Susipažinkite, tai - SE200. Plataus fiuzeliažo lėktuvas su V formos uodega ir trimis sparnų poromis. Kaip žada jo kūrėjai, SE200 tarnaus ilgiau, sudegins mažiau degalų ir reikalaus mažiau priežiūros. Svarbiausia, tai - aplinkai draugiškesnis lėktuvas, lengvai suderinamas su dabartine oro uostų infrastruktūra.

„SE Aeronautics“ nuotr./„SE Aeronautics“ lėktuvas SE200
„SE Aeronautics“ nuotr./„SE Aeronautics“ lėktuvas SE200

Pastangos sumažinti komercinės aviacijos poveikį aplinkai yra sukoncentruotos į variklius, alternatyvius degalus ir energijos šaltinius. „SE Aeronautics“ mano, kad tos pastangos yra sunkiai įgyvendinamos, nes dažnai nėra lengvai suderinamos su dabartine infrastruktūra. Be to, radikalūs nauji varikliai reikalaus ilgų bandymų ir tobulinimo. SE200 yra radikaliai naujas lėktuvo dizainas, bet kartu jis nėra toks sudėtingas, kad būtų neįmanomas.

Šeši sparnai atrodo kaip prasta mintis, bet jie yra labai ploni (nes juose nėra degalų bakų) ir ilgi. Tokia konstrukcija stipriai pagerina keliamosios jėgos ir oro pasipriešinimo santykį. Be to, toks lėktuvas gali naudoti trumpesnius oro uostų takus, nepaisant to, kad yra plataus fiuzeliažo.

Tai atrodo kaip įdomi idėja ir „SE Aeronautics“ teigia, kad viską apgalvojo, įskaitant aptakią lėktuvo nosį ir visiškai kompozitinę konstrukciją. Du gale sumontuoti varikliai netaps oro pasipriešinimo šaltiniu, o ploniems sparnams nereikės laikyti jų svorio. Bet kai kurie skaičiai atrodo kiek per daug optimistiniai.

„SE Aeronautics“ teigia, kad šis lėktuvas pasižymės 70 % mažesnėmis degalų sąnaudomis nei dabar naudojami tokio dydžio orlaiviai. Be to, jo CO2 emisijos bus 80 % geresnės. Galiausiai, „SE Aeronautics“ negalvoja apie dizaino pardavimą. SE200 jau patentuojamas, bet kompanija ketina lėktuvus gaminti pati. Ir tuo nuoširdžiai sunku patikėti. Kita vertus, visos radikaliai geros idėjos kadaise atrodė beprotiškos.

SE200 viduje susėstų 264 keleiviai. Su pilnu degalų baku, kuris butų fiuzeliažo viršuje, šis lėktuvas galėtų įveikti 17 tūkstančių kilometrų atstumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais